Zoekresultaten

1. D

Keizersnede

Ik ben 18 juli bevallen van een dochter met een geplande keizersnede. Heb bij mijn. 2e dochter een spoed keizersnede gehad. Toen duurde herstel veel langer en had ik veel meer pijn. Nu gaat mijn herstel veel sneller. Doe ok wel weer wat dingen. Maar ik ben bang dat ik teveel doe. Tillen doe ik...
  2. D

Herkend iemand dit?

Ik merk dat ik sinds gister erg onrustig ben. Ik ben Bijna 38 weken zwanger. Ik ben constant bezig met de baby, of dat alles goed blijft gaan. Ben zo bang dat er nog iets gebeurt met de baby tegen het einde van mijn zwangerschap. Zeker omdat Hij/zij vandaag ook een stuk rustiger is. Ik krijg een...
  3. D

Is dit erg?

Ik werd vannacht in paniek wakker. Dacht dat ik uit bed viel(dromen waarschijnlijk). Toen ging ik snel rechtop zitten en ging ook krom zitten (volgens mij wel even) Nu ben ik bang dat dit kwaad kan voor de baby. Kan ik de baby nu dubbel klappen en merkt de baby daar iets van? Ik ben nu 35...
  4. D

Beweging

Ik ben nu 25+3 weken zwanger. Sinds een paar dagen voel ik de baby iets minder. Voel de baby wel, maar niet zoveel. Herkend iemand dit? Kan dit aan de ligging van de baby liggen? Kan het me van mijn vorige 2 zwangerschappen niet goed meer herinneren.
  5. D

Leven voelen

Hallo, Ik maak me een beetje zorgen. Ik voel sinds enkele weken de baby bewegen. Alleen niet de hele dag door. En ook nog niet zo sterk. Soms voel ik een keer een dag geen beweging. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen voelde ik met 21 weken beweging. Alleen had ik het idee dat ik toen vaker per...
  6. D

Vitamine

Is er hier iemand die tijdens de zwangerschap overgestapt zijn naar een ander merk vitamines? Ik slik momenteel yummigums mommy. Maar merk dat ik deze niet zo fijn vind. Slikte tijdens mijn vorige zwangerschap Davitamon. Wil graag weer deze gaan gebruiken. Maar ik weet niet of dat kwaad voor evt...
  7. D

Harde buik?

Goedemorgen, Laatste weken heb ik last van (lijkt op) harde buiken. Ik voel dan mijn buik van binnen opzetten/hard worden, maar aan de buitenkant word deze niet hard. Kan dit toch een harde buik zijn? Of is het iets anders?
  8. D

Placenta achter

Zijn er hier nog meer vrouwen waarbij de placenta achteren ligt en de baby pas laat voelde bewegen? Ik ben nu 20+4. Mijn placenta ligt achter, maar voelde baby nog niet heel goed bewegen. Afentoe wat plopjes. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen lag de placenta voor. Toen voelde ik beide dochters...
  9. D

Hartje thuis luisteren

Voor degene die een doppler thuis hebben, hoe vaak luisteren jullie per week naar het hartje van het kindje? Kan het kwaad om dat te vaak te doen?
  10. D

Gekke vraag

Ik heb misschien een gekke vraag. Maar merkt je baby er iets van als je omdraait in bed? Kan er iets met je baby gebeuren als je omdraait in bed? Ik ben nu 16 weken, en maak me nog steeds zorgen dat er iets met de baby gebeurd. Omdat ik me niet voor kan stellen dat we straks 3 kinderen hebben...
  11. D

Buikpijn

Ik heb al sinds afgelopen woensdag buikpijn. Soort menstruatiekrampen. Niet constant, maar wel meerdere keren per dag. Afgelopen donderdag hartje laten luisteren, klonk goed. Gister zelf nog geluisterd. Klonk ook goed. 13 weken echo was helemaal goed. Ben nu 15+1 weken. Herkend iemand dit...
  12. D

Onzekerheid blijft

Goedenavond, Ik ben momenteel 12+4 weken zwanger van ons derde kindje. Ik heb tot nu toe alleen maar goede echo’s gehad. En toch blijf ik onzeker. Ik kan het gewoon niet geloven dat we straks 3 kindjes hebben. Toen ik zwanger was van de 2e had ik ook onzekerheid. Kon ik ook niet geloven dat we...
  13. D

Bruin bloedverlies

Hallo, Ik ben 7+5 zwanger. In het begin van mijn zwangerschap had ik bijna iedere dag last van bruin bloed verlies/afscheiding. Dat was toen weer weg gegaan. Afgelopen dinsdag de eerste echo gehad. Zag er allemaal goed uit. Er was een mooi kloppend hartje te zien. Baby zat wel ver weg verstopt...
  14. D

Ovulatie test. Hoe vaak testen ?

Hallo, Ik vroeg me af hoe vaak per dag je het beste kunt testen met ovulatie testen? Is 1 keer voldoende? Of beter meerdere keren op een dag? Of is dat per merk verschillend? En weke testen raden jullie aan? En als je maar 1 keer test kun je dan de ovulatie gemist hebben?
  15. D

Helaas weer ongesteld

Hallo, We proberen zwanger te worden van een 3e kindje. 1e keer via medicatie zwanger geworden. (Ik heb pcos) 2e keer spontaan na de eerste keer gemeenschap. En deze keer wil het maar niet lukken. Wel al een verwijzing gekregen voor het ziekenhuis, maar wachttijd is 3 maanden. Dus tot die...
  16. D

Streepje ovulatie test lijkt lichter te worden

Hallo, Ik heb hier van de week ook een berichtje geplaatst dat we bezig zijn met ovulatie testen. Streepje werd toen donkerder. Maar nu lijkt het 2e streepje lichter te worden. Hoe kan dat? Iemand die dit herkend? Ik test niet altijd op hetzelfde tijdstip. Kan dat er mee te maken hebben?
  17. D

Ovulatie test positief

Hallo, wij zijn bezig voor een derde kindje. Eerste dochter met fertiliteit traject. 2e dochter spontaan. Tot nu wil een eerder kindje helaas niet lukken. We zijn nu begonnen met ovulatie testen. Gister een goede streep en een lichtere. Dagen ervoor maar 1 paars streepje. Vandaag is de lichte...
  18. D

Wat kan dit zijn

Hallo, Wij zijn aan het proberen zwanger te worden van ons 3e kindje. Ik heb nu 2 rekenarijen cyclussen gehad van 28 en van 30 dagen. Volgens de berekening heb ik afgelopen vrijdag 17 juni mijn eisprong.( bij andere zwangerschap ook gedaan zo) Nu hebben we vanaf de maandag ervoor t/m zaterdag...
  19. D

Iets tegen het hoofd gekregen

Gisteravond had ik mijn dochter van 3,5 week oud op mijn armen. Ik was ff iets op mijn telefoon aan het opzoeken. Totdat mijn telefoon naar voren klapte en met de hoek van mijn telefoon tegen de zijkant van haar hoofd aan ging. Nu voel ik me erg schuldig en ben bang dat ik iets heb beschadigd...
  20. D

Trilling

Ik heb een beetje een gênante vraag. Ik heb sinds een paar dagen een trilling bij mijn anus (sorry dat ik het benoem) ik heb dat meerdere keren per dag. Plots voel ik dan iets licht trillen. Het lijkt op een windje, maar het is toch echt iets wat trilt. Lijkt op een spier trilling. Herkend...
  21. D

Onzekerheid

Ik ben 27 weken zwanger. Al vanaf het begin ben ik erg onzeker. Bang dat er iets mis gaat. Maar tot nu toe zijn ze erg tevreden. Paar weken geleden echo gehad in het ziekenhuis. Kindje groeit goed. Ik voel de baby goed bewegen. Niet iedere dag even goed, maar wel iedere dag. En toch blijf ik...
  22. D

Verkoudheid

Ik ben nu al een tijdje verkouden. Gelukkig een negatieve Corona test. Maar kan een verkoudheid bij een zwangerschap langer duren? Iemand ook zo lang verkouden?
  23. D

Groei buik

Herkend iemand dit misschien? Het lijkt alsof mijn buik stilstaat met groeien vanaf week 16. Ben nu 22 weken. Verloskundige zei dat het weleens voorkomt dat je buik even stabiel blijft. Vorige week nog bij verloskundige geweest. En ze was zeer tevreden over de groeit. Alleen merk ik het zelf...
  24. D

Baby voelen bewegen

Hallo, Kan net voorkomen dat je bij een 2e zwangerschap de baby later voeld bewegen dan bij de 1e zwangerschap? Wie heeft dit meegemaakt?
  25. D

Buik

Goedemorgen,<br />Herkennen jullie dit? Dat het lijkt alsof je buik niet groeit? Mijn buik lijkt al vanaf week 16 stil te staan. Andere mensen zien hem wel groeien. Vk zegt dat je buik even stabiel kan zijn. Omdat je in het begin hard groeit. Herken dat van mijn eerste zwangerschap niet...
  26. D

Afscheiding

Herkend iemand dit? Ik ben nu 13+4 en soms, maar niet iedere dag heb ik wat donkere afscheiding in mijn inlegkruisje.<br />
  27. D

Kan dit kwaad

Ik ben 12 weken zwanger, maar ben heel bang dat ik door tillen, bukken en naar voren buigen om mijn veters te strikken mijn baby in gevaar breng. Ben zo bang dat de baby km verdrukking komt . Kan dit kwaad? En in hoeverre zit je kindje al goed beschermd in de buik bij 12 weken? Ik ben zo bang...
  28. D

Gevoel van onzekerheid

Ik ben morgen 12 weken zwanger van mijn 2e kindje. Ik merk deze dat ik deze keer erg onzeker ben: onzeker dat alles goed gaat. Ik heb 2 echo’s gehad. Een extra omdat ik buikpijn had. Maar telkens was er een mooi kloppend hartje te zien. En bij de 2e echo was het kindje al wat aan het bewegen. Ik...
Terug
Bovenaan