Zoekresultaten

1. D

Ik kan niet zwanger worden

Ik schrijf al mee sinds 2018 (toen via ander account). Deze zomer is eindelijk duidelijk geworden waarom ik niet eens 1x zwanger ben geraakt al die tijd. Na 12 jaar heb ik de diagnose endometriose en adenomyose gekregen. De ziekte is intussen dusver gevorderd dat ik in elk geval niet natuurlijk...
  2. D

Ik moet weer aan de pil

Na zo'n 3 jaar zonder enig succes geprobeerd zwanger te worden, heb ik een diagnose gekregen. Ik heb in een vergevorderd stadium endometriose en adenomyose. Heel frustrerend dat ik voor diverse klachten 12 jaar geleden al bij de huisarts kwam, maar het is altijd over het hoofd gezien. Ook...
  3. D

De puzzelstukjes vallen in elkaar.. endometriose

Ik ben nu ongeveer 2 jaar aaneengesloten bezig om zwanger te worden. Daarvoor ook een paar jaar bezig geweest. Geen enkele keer raak geweest. Dus vorig jaar van de huisarts naar het ziekenhuis gegaan. Bij mijn partner zat alles goed. Bij mij niet; ik had meerdere cysten waaronder een dermoide...
  4. D

NOD Februari 2023

Voor de dames die hun nod verwachten in februari!
  5. D

Bloeding 3dpo

Elke maand krijg ik al een heeel lichte bloeding vanaf 3dpo. Echt elke maand. Mijn menstruatie zet pas echt door 1,5 week later. Dus als je daarnaar kijkt is mijn lf helemaal niet zo kort. De gynaecoloog zei ook dat die lichte bloeding geen invloed heeft op een evt zwangerschap. Toch zit het me...
  6. D

Positieve ovulatie - wanneer seks?

Gister en eergister seks gehad. Gisteravond nog een negatieve ovulatietest gehad. Vanochtend was ie (niet de eerste ochtendurine) gelijk knalpositief. Gisteravond dus als laatste keer seks gehad dus dat is natuurlijk goed. Nu gaat vanavond én morgenavond nog een keer seks fysiek niet lukken. Wat...
  7. D

Ovulatiebloeding?

Ik heb elke maand op ongeveer 2 a 3 dagen na positieve ovulatietest een heeel lichte bloeding in mijn afscheiding. Ik dacht altijd dat mn ovulatie 1 dag na de positieve test al was (ging ik gewoon domweg vanuit) en dat de lichte bloeding betekende dat een week later ofzo mijn menstruatie begint...
  8. D

Bloedverlies 4dpo - ronde voorbij?

Ik heh afgelopen donderdag en vrijdag duidelijk positieve ovulatietesten gehad. Met verschillende merken getest en echte knaltesten. Zowel donderdag- als vrijdagavonden seks gehad. Nu zit ik op ongeveerv 4/5 dpo. Gister ontdekte ik heeel licht bruinverlies in de afscheiding. Vandaag is het al...
  9. D

Onduidelijkheid ovulatietesten

Ik test met twee verschillende merken: 2besure en sensitest. Ik vergelijk de testen niet met elkaar, enkel de testen van hetzelfde merk. Gister had ik een heel overduidelijk positieve 2besure ovulatietest. Sensitest was niet positief, wel erg donker. Vandaag is de sensitest nog donkerder...
  10. D

NOD augustus

Dit topic voor iedereen die deze maand nog wacht op haar NOD! Die van mij is rond 20 augustus, maar heb nog geen positieve ovulatietest gehad. Dus waarschijnlijk wat later!
  11. D

Wanneer begint de menstruatie?

Misschien een rare vraag, maar ik weet nooit exact wat de eerste dag van mijn menstruatie is. Het begint namelijk altijd met een lichte, bruinachtige bloeding bij het afvegen. Dit blijft een aantal dagen zo aanhouden en soms wordt het iets meer en het andere moment of dag wat minder. Ik hoor...
  12. D

Bloeding na ovulatie

<p>Hi iedereen, ik krijg elke maand al ongeveer 5 dagen na de ovulatie een bloeding. Dit is geen heftige, menstruatiebloeding maar ook weer niet heel weinig. Het is vaak donkerrood/bruin van kleur. Het blijft aanhouden tot het echt doorzet tot een helderrode menstruatie rond mijn NOD. Ik...
  13. D

Gestopt met de pil

<p>Hi iedereen, ik ben afgelopen woensdag gestopt met de pil. De pil moet je in principe minimaal 3 weken doorslikken voor je een stopweek inlast voor een betrouwbare anticonceptie. Dan ben je pas weer vruchtbaar nadat je na een week niet opnieuw weer gaat slikken. Nu heb ik slechts 2...
  14. D

Welke app?

<p>Ik ben sinds gister gestopt met de pil. We zijn een jaar gestopt met 'proberen' voor een kind en heb dus ongeveer een jaar de pil geslikt. Nu wil ik weer een beetje inzicht krijgen in mijn eigen cyclus. Ik wil me nog even niet bezig houden met vruchtbare dagen, etc. En de app hoeft van...
  15. D

Zwanger en concert?

<p>Hi dames,</p><p>Mijn moeder en ik zijn al sinds ik 11 ben een groot fan van een Amerikaanse rock/punkband. In 2009 zijn we samen naar een concert geweest en dat was helemaal geweldig. In de tussentijd is de band vaker in Nederland geweest, maar moesten we de kaartjes vanwege...
  16. D

Begrijp er niets van > help?!

<p>Hi iedereen, ik begrijp helemaal niets meer van mijn cyclus en vraag daarom jullie hulp! Ik probeer het zo kort en duidelijk mogelijk uit te leggen.    Mijn menstruatie begint altijd met héél lichtbruin bloedverlies dat met de dag iets meer wordt en steeds roder van kleur wordt. Deze...
  17. D

Bloedverlies 2 dpo

<p>Hi iedereen,</p><p>Ik heb afgelopen dinsdag mijn piek gevonden door middel van ovulatietesten. Woensdag had ik een paar uur lang erge steken rechtsonder, naar mijn idee mijn ovulatie. Gister had ik nergens last van en vandaag in eerste instantie ook niet. Tot ongeveer 2 uur...
  18. D

Ovulatietesten lopen niet op

<p>Hi iedereen, ik ben nu een week bezig met ovulatietesten. De hele week zijn de testen al heel licht. Sinds gister test ik 2x per dag, en gister waren beide testen ook heel iets donkerder. Ik verwacht bijna mijn eisprong en verwachtte dat er vandaag of morgen een positieve test zou...
  19. D

Dromen

<p>Hi dames,</p><p>Hoe veel afleiding ik ook probeer te zoeken en hoe weinig ik er mee bezig probeer te zijn, ik weet dat ik er onbewust toch erg mee bezig ben als ik ineens een droom heb gehad hierover. Vannacht droomde ik dat ik beviel van een meisjes tweeling. Ik droom ook...
  20. D

Zelf inseminatie

<p>Hi, deze cyclus willen mijn vriend en ik, naast gemeenschap, ook aan zelf inseminatie doen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Heeft er iemand tips? Zijn er vrouwen zwanger geworden via zelf inseminatie? Ik hoor het graag! :) </p>
  21. D

Lange voorbloeding

<p>Hi iedereen, Ik heb een cyclus van 33 á 34 dagen. Echter begon ik al met lichte, bruine bloeding op dag 24 deze maand. Dit heeft een paar dagen aangehouden tot het donkerrood werd. Maar het was nog steeds niet veel, niet zo veel als een echte menstruatie. Eigenlijk vooral bloed bij het...
  22. D

Hoe kan dit?

<p>Hi dames, ik zit al een paar dagen voor een (soort van) raadsel en ik heb besloten om er toch maar een topic over te maken. Misschien dat iemand dit herkent namelijk.</p><p>Ik ben al een jaar geleden gestopt met anticonceptie. Sindsdien heb ik een regelmatige (maar lange)...
Terug
Bovenaan