Zoekresultaten

1. F

7 maanden onderbroken nachten

Hoi allen! Ons zoontje van zeven maanden heeft al een hele weg afgelegd. In de eerste maanden sliep hij zoals een baby slaapt. Twee tot drie keer per nacht wakker. Vanaf februari kreeg hij de ene na de andere oorontsteking met als gevolg dat neerleggen een echte hel werd en dus ook het slapen...
  2. F

Koppigheid

<p>Onze dochter (20 maand) krijgt haar kuren, ik ben eens benieuwd hoe jullie hier mee omgaan. Casus:</p><p>* Als we van de creche komen gaan we al maanden met de fiets naar huis. Plots wil ze niet meer in het fietszitje. Ze spartelt tegen, strekt haar, etc. Als ik haar aan de...
  3. F

Plots weer twee keer wakker 's nachts

<p>Onze kleine van 19 maand kwam sporadisch nog eens wakker voor een nachtflesje. Ze dronk dan 150 - 180ml. Nu, de laatste twee weken wordt ze tot wel twee maal per nacht wakker (soms kort op elkaar, bv om 01u en 04u) voor een flesje en drinkt ze tot 500 ml op een nacht bij...
  4. F

Moeilijk slapen (15 maand)

<p>Wij hebben een geweldig kind. Dat wil ik zeggen maar sinds ze 15 maand geworden is ging het wat achteruit.</p><p>* S nachts wakker worden</p><p>* Hangerig overdag</p><p>* Huilerig in slaap (dit is na 1 week wel weer gestopt)</p><p>*...
  5. F

Onrustig bij in bed leggen

<p>Hoi,</p><p> </p><p>onze dochter wordt bijna zes maanden. Een schat van een meid en ze blijft gretig lachen. We hebben sinds de geboorte een vast slaapritueel zodat onze dochter weet wanneer het avond aan het worden is. Echter merken we de laatste week dat onze...
  6. F

spelen op verversmat

<p>Jullie kennen het wel. Tijd om de kleine te verversen en dan begint ze te gieren, te bewegen en is het best moeilijk die pamper goed rond haar billen te krijgen :).</p><p>Gaven jullie ze soms een speeltje op de verversmat? Zoja, wat en hielp dit?</p>
  7. F

Plots twee keer zoveel drinken

<p>Dit forum gaf me al veel wijze raad en nuttige ervaringen. Hopelijk ditmaal ook :). Onze baby (binnen 2 dagen is ze 4 maand oud) drinkt net voor het slapen gaan plots 265ml ipv de gewone 200. Op zich voor mij geen probleem omdat ze er zelf achter vraagt maar is dit niet extreem...
  8. F

Slaapwel

<p>Hoi</p><p> Vroeger ging ons kindje altijd slapen rond 21u. Samen met de mama of papa. Ze is nu op de leeftijd van 4 maanden en we zouden graag een ander ritueel inbouwen.  </p><p>Namelijk rond 18u30 naar bed en dan ev nog een voeding of dreamfeeding rond 22u. Zo...
  9. F

Nieuw ritme baby door KDV?

<p>Sinds maandag gaat onze kleine meid naar een kinderdagverblijf. Uiteraard heeft zij 3 maand geleefd op ons ritme en hebben we ons zo goed mogelijk gebaseerd op het ritme van de creche. Maar het is daar altijd wat drukker dan hier dus is het sowieso aanpassen. Nu vroeg ik mij af...
  10. F

Slapen overdag en 's avonds

<p>Een welgekend probleem bij velen waarschijnlijk maar wij vinden overdag helemaal geen ritme met ons dochtertje van 3 maanden. Laten we starten bij de avond. Daar hebben we een herkenning ingebouwd: Even in het badje, dan eten en naar bed zodat ze het herkent. We gaan rond 20u naar bad...
Terug
Bovenaan