Zoekresultaten

1. G

Vroeg wakker

<p>Ons kindje wordt over enkele maanden 2. Hij was altijd rond 7.00 wakker en rond 19.00 naar bed sinds we neer 1 slaapje gingen. Maar nu is hij al een hele tijd om 5.30 wakker en niet meer in slaap te krijgen. Hij sliep dan een middagdutje van 2-3 uur en was ‘s avonds makkelijk wakker tot...
  2. G

Gedrag

<p>Meteen nog maar een vraag.. veel ervaring met het opvoeden van kinderen maar toch veelal vanaf 4 jaar en dat is toch anders. Sowieso als het niet je eigen kind is ? </p><p>Ons kindje is soms echt ern beetje stout. Of misschien eerder ondeugend.. spullen in de wc gooien, met...
  3. G

Pleisters

<p>Met een actieve dreumes van 20 maanden ontkomen we er niet meer aan, we hebben pleisters nodig ? We hebben van die kinderpleisters die je zelf op maat kunt knippen en Nijntje pleisters in verschillende formaten. Fijn want eraf halen is geen ramp zoals met die dingen die ze op mij...
  4. G

Leeftijd loopfiets

<p>Kindje wordt over enkele maanden 2.. vanaf welke leeftijd kon jullie kindje op de loopfiets met 2 wielen (zadel kan laag genoeg) qua evenwicht?</p><p>Sturen lukt denk ik ook wel want hij kan ook op zo’n minifietsje met 4 wieltjes.</p>
  5. G

Gevallen - zorgen

<p>Ons kindje van 1,5 is enkele dagen geleden heel hard met zijn (ik denk achter)hoofd op de hoek van een muur gevallen. Heel hard huilen en meteen gekoeld. Er was niks te zien en na het koelen ging hij weer spelen. Enkele uren later was hij wel heel moe dus eerder naar...
  6. G

Peuterzitje Triptrap

<p>Wanneer deden jullie deze eraf? En dan wel het tuigje nog vast? </p>
  7. G

Opvang

<p>Intake volgt nog maar moet je dingen aanschaffen voor de opvang? En kleding merken? Of hoe gaat dat allemaal ?</p>
  8. G

Kinddrdagverblijf

<p>Weet iemand of je een minimum aantal dagen/dagdelen moet afnemen als je kindje naar het kdv gaat? En zijn er over het algemeen wachtlijsten of valt dat mee? Ik ga maandag bellen maar dan weet ik alvast of ik een probleem ga hebben ☺️</p>
  9. G

Achterzitje Yepp of Bobike??!

<p>We willen deze vanaf 1,5 jaar gaan gebruiken. Het prijsverschil is behoorlijk, ze scoren beiden goed, is er een verschil in kwaliteit? </p>
  10. G

Kind probeert pijn

<p>Onze kleine man is ca 1,5. Nu heeft hij iets nieuws, hij slaat zichzelf soms op het hoofd en dat doet pijn. Soms is het dan een beetje huilen, komt voor een kus en speelt weer door. Soms gaat het harder dan bedoeld en doet het echt pijn. Hij botst ook zachtjes met zijn hoofd tegen de...
  11. G

Bodywarmer: musthave of onding?

<p>Wat vinden jullie? Vind ze er leuk uit zien voor kindjes maar geen idee wanneer en of je zoiets gebruikt ?</p>
  12. G

Kledingmaat 2 jaar

<p>Welke kledingmaat heeft/ had jullie kindje met 2 jaar? En is hij/ zij gemiddeld volgens de lijn van cb of juist - of +? Heb wat kleertjes vooruit gekocht maar begin toch te twijfelen ?</p>
  13. G

Tablet

<p>We hebben zelf geen tablet (nooit gemist) en zouden er een keer eentje willen kopen voor ons kindje. Dus vroeg me af vanaf welke leeftijd jullie kindje er een kreeg en welke fijn is? </p>
  14. G

Wc verkleiner

<p>Om miskopen te voorkomen: waar moet je op letten bij de aankoop van een wcbrilverkleiner? We hebben een verkort toilet, past alles dan wel? Is zo’n wc bril mer kinderbril in 1 handig? Moet de verkleiner een trapje of handvaten hebben? Veel vragen over zoiets kleins ik weet het maar heb...
  15. G

Bergstein laarsjes vs winterboots

<p>Omdat ik twijfel toch even de vraag aan jullie; heb je van de winterboots dezelfde maat nodig als van de gewone laarsjes of een maar groter? Het binnenzooltje is exact gelijk maar de winterlaars heeft voering dus zal met dezelfde binnenmaat dan strakker zitten?</p><p>Heb het...
  16. G

Wanten

<p>Hoe krijg je die in hemelsnaam aan bij je kindje?! Ik krijg de duim niet in het duimvakje zegmaar.. ?</p>
  17. G

Popcorn

<p>Vanaf welke leeftijd mag een kindje popcorn? Net zelf gepopt met zoontje van 1,5 en klein bakje gegeven. Pas daarna vroeg iemand me of dat al mocht en googelde ik het, staat er vanaf 5?! Wel Amerikaanse site dus misschien wat overtrokken?</p>
  18. G

Slippers of sandalen vakantie

<p>We gaan over een paar maandjes met onze bijna-peuter op vakantie naar de zon. Is het dan slim om slippertjes met hielbandje te doen of sandalen? Ivm goed erop kunnen lopen. Hij is 21 maanden als we gaan. </p>
  19. G

Douchen peuter uitglijden?

<p>Hoe voorkomen jullie uitglijden van je kindje met douchen? De tegels zijn min of meer antislip dus een douchemat is extra link omdat die in z’n geheel wegschuift. Zonder is eigenlijk ook een beetje glas voor onvoorzichtigenkindjes. Slipstops een idee? Of iets anders?</p>
  20. G

Gebroken stuit bevalling

<p>Bij mijn bevalling heb ik mijn stuit helaas gebroken. Zijn er meer mensen waarbij dit is gebeurd en hoe lang geeft het bij jullie geduurd voordat alles weer oké was? Tips? Bedankt alvast!</p>
  21. G

Rennen

<p>Ons kindje van 16 maanden is lekker ondernemend, altijd bezig, onderzoekt alles, begrijpt ook best snel hoe dingen werken en zit eigenlijk zelden (lang) stil. Naar mijn idee is hij niet druk ofzo, kletst wel af en toe maar maakt geen overdreven geluiden of harde geluiden, schreeuwt...
  22. G

Vamaf wanneer loopfiets

<p>Vanaf wanneer kunnen kindjes opeen loopfiets? Twijfel om nog een 3 wieler te doen (zo’n 4 in 1) te doen of nog even wachten en dan een tweewieler..</p>
  23. G

Irritaties vader opruimen

<p>Storen jullie je ook af en toe zo aan de vader van je kindje? In dit geval gewoon mijn man ? Heb echt het gevoel dat ik de hele dag loop op te ruimen. Zoonlief kan er nog niet zoveel aan doen maar man laat ook alles maar achter z’n kont liggen. Waar “hij op let” maar er verandert niks...
  24. G

Cadeau zwanger

<p>Wat vinden jullie een leuk cadeau voor iemand die zwanger is? En dan iets voor beiden of iig niet alleen voor de moeder..</p>
  25. G

Heftige 1e bevalling toch wens 2e

<p>Bij de eerste heb ik best een heftige bevalling gehad en daarna ontzettend veel bekken-klachten gehouden. </p><p>Nu een dik jaar later is de wens voor een 2e zó groot maar de angst nog groter. Ben zo bang dat ik helemaal niks meer kan na een tweede zwangerschap en alles...
Terug
Bovenaan