Zoekresultaten

1. M

Koorts doorkomende tandjes

Hoi allemaal, Ons zoontje van 7,5 maand krijgt zijn eerste tandje door ( is al voelbaar en zichtbaar) alleen heeft hij nu al 2 dagen koorts van 39,6 en het zakt niet. We geven hem al zetpil en gebruiken tandgel en koude bijtringen maar niks helpt. Hebben jullie tips voor de koorts te laten...
  2. M

Campingbedje

Hallo, Wij zijn op zoek naar een goed campingbedje. Ons zoontje is 6 maanden en past niet meer in zijn reiswieg. Welke raden jullie aan of vinden jullie fijn?
  3. M

Baby 6 maanden drinkt flessen slecht

Hallo allemaal, Ons zoontje is 6 maanden en een week en laat sinds n week steeds meer van zijn flessen staan. Kan het zijn dat hij meer behoefte heeft aan vaste voeding en er een fles af moet? Of heeft dit te maken met een sprongetje? Dit is zijn schema nu: 7:30 fles 180+6 10:00 fruithapje...
  4. M

Bed omrander/bedbumper

Hallo allemaal, Ons zoontje van 5,5 maand rolt en beweegt ontzettend veel in zijn bedje, ondanks zijn slaapzak ligt hij soms op de gekste manieren. hij is nu al meermaals met zijn armpjes door de spijlen van zijn ledikantje gekomen, net wat het zo erg dat hij vreselijk begon te huilen alsof hij...
  5. M

Avond weg met baby 4 maanden

Lieve mama’s, Volgende week zaterdag zijn we uitgenodigd op verjaardag van een tante van mijn vriend, ons zoontje is net 4 maanden. Ik heb al heel wat verjaardagen overgeslagen vanwege prikkels en slaapritme. Hoe doen jullie het met jullie kleine als er een feestje is? Ik heb geen oppas dus...
  6. M

Onzeker over lichaam na bevalling

Hallo lieve mama’s, 4 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon! Ik weet dat ontzwangeren tijd nodig heeft en dat wil ik mijn lichaam ook geven. Toch merk ik dat ik mega onzeker ben over hoe ik eruit zie, de kleding van voor de zwangerschap past nog niet en de...
  7. M

Slaapregressie? Wij zijn radeloos

Hallo allemaal, Wij zijn radeloos en doodmoe. Onze kleine man van 17 weken wordt sinds een aantal dagen snachts ontzettend veel wakker. Hij heeft geen honger want als we opstaan en hem opnieuw instoppen en speentje geven( speentje geven we niet altijd) dan valt hij direct erna weer in slaap...
  8. M

Schema 4 flessen en bedtijd

Hallo allemaal, Ons zoontje van 4 maand wordt al zeker een maand niet meer wakker voor zijn laatste fles on 23 u. Nu willen we de laatste fles laten vallen en naar 4 flessen overgaan. Wat zijn jullie schema’s voor 4 flessen? Ik dacht zelf aan 8-12-16-20 uur, maar normaal gaat hij nu naar bed...
  9. M

Oefenhapjes

Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar een schema om te starten met oefenhapjes. Met welke groente zijn jullie begonnen? Deden jullie elke dag een andere groente of meerdere dagen dezelfde? Ik vind veel schema’s als het gaat om wanneer je het beste een oefenhapje geeft maar niet met welke groente en...
  10. M

Oei ik groei app

Hallo mede mama’s, Heeft er iemand ervaring met de oei ik groei app? Ik heb deze gekocht maar ik begrijp niet helemaal waarom je de uitgerekende datum moet invullen. Volgens de app is mijn zoontje 12,5 week en aan het einde van sprong 3. Hij is met 37 weken en 3 dagen al geboren dus eigenlijk...
  11. M

Johannesbroodpitmeel tegen reflux

Hoi allemaal, Ons zoontje van 14,5 week heeft erge last van reflux en boertjes. Hij spuugt grote hoeveelheden na zijn flessen en heeft erg last van zijn boertjes, zeker als we hem in bed leggen( zelfs nadat we hem na de fles lang rechtop houden) Na advies van het consultatiebureau vandaag...
  12. M

Slecht drinken maar wel sabbelen op handjes

Hallo, Ons zoontje van 14 weken drinkt sinds een paar dagen slechter, terwijl hij wel continu na de fles nog op zijn handjes sabbelt en zich soms ook eerder meld voor zijn flesje. Hij dronk 5 flesjes van 180 ml en laat meestal 30 ml staan en nu laat hij vaker 70/80 ml staan en spuugt erna ook...
  13. M

Werken na zwangerschapsverlof

Hallo allemaal! Over een week begin ik weer met werken (bij een nieuwe baan) na mijn zwangerschapsverlof. Ik merk dat ik er tegenop zie mijn zoontje van 3,5 maand achter te laten. ( de controle los te laten die ik nu heb) Ik voel me schuldig en vind het lastig weer te moeten beginnen. Ik ga 3...
  14. M

Ineens niet meer doorslapen

Hallo, Ons zoontje sliep heerlijk het klokje rond van 20:30 tot 07:00 Nu sinds een paar nachten wordt hij snachts wakker.ik denk dat hij honger heeft want hij drinkt dan zijn fles goed leeg. Overdag krijgt hij 4 flessen van 180 ml met 6 schepjes voeding. Moet ik dit veranderen? Hoor graag...
  15. M

Baby 3 maanden weigert fles na 90 ml te hebben gedrobken

Hallo, Sinds 3 dagen drinkt ons zoontje erg slecht. Hij is 12,5 week en rond de 6 kg Normaal dronk hij 5x 165/180 ml ongeveer. Nu plots weigert hij nog te drinken na 90 ml, wat zou ik kunnen doen? Hij maakt een vrolijke indruk en ook hebben we 6x 120ml proberen aan te bieden maar ook dan...
Terug
Bovenaan