Zoekresultaten

1. G

Action test hoe betrouwbaar

Hi! Wat naar dat je een miskraam hebt gehad, zelf heb ik nooit gehad met een test dat er een streepje was en die weer verdween. Wel heb ik ook een miskraam gehad en de cyclus erna was heel anders dan andere cyclussen. Waar die normaal 32’dagen was, was die na de miskraam 48 dagen. Dat je dus...
  2. G

Jongen of meisje? 14 weken

Wij hadden vorige week, met 14.1 de geslachtecho en we krijgen (weer) een jongen. Beide keren was echt wel heel duidelijk een piemeltje te zien hoor! Inderdaad, Zoals die echo die je opgezocht hebt, maar dan zelfs nog duidelijker. Dit zie ik bij jou echo inderdaad niet, dus ik zou zeggen...
  3. G

Het duurt zo lang..

Oh ik herken het zo! We hebben vorig jaar maart een missed abortion gekregen en had daar enorm veel verdriet van. Ik had eigenlijk wel verwacht daarna snel zwanger te worden (omdat je toch ook een beetje leest, dat je vruchtbaarder bent. Nou?) . Na 8 maanden weer zwanger geworden en nu 14 weken...
  4. G

Sperma onderzoek (ik word helemaal gek)

Vind het ook een beetje raar klinken. Kan me Niet voorstellen dat ze elke 5 minuten die bak legen. Bij ons zeiden ze ook; als je het thuis doet dan vervoeren in je jas omdat het niet te koud mag worden. Wij hadden er toen maar voor de zekerheid voor gekozen om het in het ziekenhuis te doen...
  5. G

Zwanger na 2 miskramen en progesteron

Ik begrijp je onzekerheid helemaal, zelf ook meerdere miskram gehad helaas. Ik heb het niet hoeven slikken (nu 13 weken zwanger gelukkig ) maar bij mij zeiden ze dat ik dit kon krijgen zodra ik bloedverlies kreeg. Dan moest ik meteen bellen en kon ik het ophalen. Succes❤️ de kans dat het nu...
  6. G

Help, iets verkeerd gegeten?

Niks aan de hand, als het rauw is moet er ook rauw voorstaan! Nu is een ingrediënt gewoon ei, maar niet rauw dus.
  7. G

Moeder lijkt minder geïnteresseerd

Ik herken het gelukkig niet helemaal, maar ik merk wel dat een tweede zwangerschap gewoon anders is. Het is wat meer “gewoon” geworden. Voor mijzelf ook. Het enthousiasme dat er bij de 1e was dat is nu gewoon ietsje minder. Niet dat niemand er blij mee is hoor.. Daarnaast past mijn moeder 2...
  8. G

Ziekenhuis

Het is haast niet te geloven, maar het word gewoon weer helemaal normaal (in mijn geval in elk geval). Maar niet al op dag 1, het heeft even tijd nodig. Ik was zelf een beetje uitgescheurd, maar had hier niks van gemerkt (had geen pijnstilling). Je bent op zo’n moment met andere dingen bezig...
  9. G

Hoe nu verder? Proberen zwanger te worden van ons eerste kindje

Dit is inderdaad niet netjes. Niet hetzelfde verhaal, maar ik heb wel PCOS, en na een aantal maanden medicijnen geslikt te hebben om een eisprong te krijgen was ik helaas nog niet zwanger. In principe was ik met die medicatie net zo vruchtbaar als ieder ander. Wij mochten toen starten met...
  10. G

Uitgenodigd vrijgezellenfeest

Ik had ook 2 zwangere vrouwen tijdens mijn vrijgezellenfeest, wat een dagje en nachtje weg in Antwerpen was. Ze zijn denk tot een uurtje of 22.00 gebleven en hun mannen zijn toen gekomen en toen zijn ze ergens (anders) wezen overnachten. Dit vond ik toch erg gezellig en voor hun zo ook prima!
  11. G

Positief maar wanneer ?

Bij mij was hij vaak iets donkerder dan de controlestreep. Maar dat kan verschillen per persoon en test denk ik. Je zegt eisprong is dan na 2 dagen, maar dag is niet perse waar. Wat ze zeggen is dat je eisprong binnen 24-48 uur na een positieve test komt. Dus kan ook al best bijv. 1 dag erna...
  12. G

Opmerkingen die zo irritant zijn tijdens je zwangerschap!

Haha ik vond het juist heel irritant als ze zeiden; slaapt hij nog steeds niet door? Alsof elke baby doorsliep behalve de mijne?
  13. G

Zwangerschapssymptomen verdwenen

Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en heb vorige 2 weken lag ik op bed van de misselijkheid en nu al paar dagen niks. Gelukkig had ik vandaag een echo en alles was helemaal goed! Helaas vorig jaar een missed abortion gehad, dus snap de angst heel goed.
  14. G

Altijd rekbaar slijm tijdens ovulatie ?

Ik heb het ook nooit gehad, ook 2 x zwanger
  15. G

Onzeker zwanger na 2 miskramen

Ik ook al een missed abortion en een miskraam gehad dit jaar. En nu 6 weken zwanger. Ik het begin last van mijn borsten, nu niks meer. Maandag en dinsdag misselijk. Maar gisteren en tot zover vandaag helemaal niet. Dit maakt me zo onzeker. Elke keer op het toilet checken of er geen bloed is...
  16. G

Ovulatietest pcos sensitest alternatieve behandeling

Ik heb ook PCOS en gebruikte eerst die van de action, maar die waren bij mij vaak snel positief . Toen overgestapt op sensitest, en die vond ik super. Had altijd een 2e lijn, maar als deze positief was, dan was die dat ook heel erg duidelijk en dan had ik de dag ervoor wel echt een lichtere (wel...
  17. G

Uitspraak Freya

Free-ja
  18. G

Beter slapen op kunstvoeding

Hier ook wel, 5 maanden borstvoeding gegeven elke 2,5 uur in de nacht ongeveer. Bij Kv sliep hij meteen langer en 1,5 maand later zelfs door..
  19. G

Missed abortion

Vreselijk he, denk je zwanger te zijn en dan opeens kom je erachter dat het hartje niet klopt? ik had het in april. Dacht 12 weken te zijn, maar het hartje was al met 7 weken gestopt. Geen ervaring met de tabletten. Kreeg een week later toch nog spontaan een miskraam. Heb iets langer dan 1,5...
  20. G

Licht streepje?

Was het binnen de afleestijd? (Binnen 5 minuten zeg maar? Ik heb ook dit soort testen en hebben vaak een heel licht indroogstreepje als ze wat langer liggen.
  21. G

Net een miskraam gehad wanneer weer vruchtbaar

Voor het opsporen van je eisprong kan je ovulatietesten doen, bij de action zijn ze niet duur of online setje kopen. Ik begon op dag 10, omdat ik hem ook niet mis wilde lopen. Ik had mijn eisprong pas op dag 28(na mijn miskraam) dus was wel even ruim 2 weken testen, maar wist tenminste wel waar...
  22. G

Miskraam

Hi! Ik had dit ook, had ijzer tekort ivm bloedverlies. Dit zorgt ervoor dat je snel moe en uitgeput bent. Je zou even contact kunnen opnemen met je verloskundige, die kunnen je ijzer prikken. Sterkte?
  23. G

Oudjaarsavond

Ik zou ook zeggen bij jullie vieren, anders eerder erheen gaan? Dat je daar haar naar bed kan brengen en je haar maar 1 keer wakker hoeft te maken? Krijgt ze niet nog voedings snacht, dat je meteen een flesje kan geven en weer slapen? Mijn zoontje is 2, maar blijven ook gewoon thuis en mijn...
  24. G

Cyclus na miskraam langer en langer

Hi! Kan je er niet echt mee helpen, maar soms is het fijn te weten dat je niet de enige bent. Ik heb in april een miskraam gehad en sindsdien ook heel onregelmatig. Al 3x gehad dat het 6 weken duurde ?. Hij was daarvoor niet perfect, maar wel tussen de 30 en 34 dagen altijd. Ik baal er...
  25. G

Lange cyclussen en zwanger worden ervaringen gezocht

Hi! Ik heb zelf een hele onregelmatige cyclus en kan wel altijd mijn eisprong opsporen met ovulatietesten. Maar irritant is het zeker. Ik ben daarom ook weer naar het ziekenhuis gegaan, heb ook PCOS. Met clomid (pilletje) werd er een nette cyclus van gemaakt en ben zo zwanger geworden van...
  26. G

Geen medicatie om miskraam op gang te brengen?

Ik vind dat heel raar, ik kreeg meteen 3 keuzes: Afwachten Opwekken met medicatie Of curretage Vind nog een paar weken wachten heel heftig. Bij mij zat het ook al ongeveer 5 weken in mijn buik dat het hartje niet meer klopte. De week erna had ik afspraak om bij de gynaecoloog voor...
  27. G

Mijn 2e kind praat nog niet.

Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden en zegt ook nog vrij weinig. Vooral dingen waar hij geïnteresseerd in is. Appel, bal, papa, mama, die, bah, ijs, dat soort dingen. Terwijl zijn nichtje die 4 maanden jonger is echt veeeel beter praat en alles herhaalt was je zegt. Nou ik kan de hele dag 1...
  28. G

2 dagen na positieve ovulatietest ongesteld

Ja! Ik heb gisteren weer een positieve ovulatietest gehad.
  29. G

2 dagen na positieve ovulatietest ongesteld

Hier ook, 10 juli positief en 24 juli positief, 25 juli ongesteld. Ik bleef ze doen omdat de 2x keren daarvoor ik pas positief was na 4 weken (cyclus van slag door miskraam) en ik vond die van 10 juli nogal vroeg, maar die bleek dus wel te kloppen. Geen idee waarom die een dag voor mn...
  30. G

Paling gegeten

Ik heb ook paling gegeten (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was) en mijn mannetje van 2 is helemaal gezond?
Terug
Bovenaan