Zoekresultaten

1. B

Zwangerschapstest action

hartstikke betrouwbaar :) ik teste eerder positief met die van de action dan met de 2v5 van de kruidvat. Zeker als je nu na je nod zit: gefeliciteerd :) 
  2. B

Meisjesnaam met de letter o er in

Anouk, Bo, Donja, Dionne, Leonie, Loïs   
  3. B

Schoonmoeder

Poeh nee daar zou ik ook niet aan moeten denken zeg. Bovendien: het is een fase, die gaat voorbij. Tenzij je haar wil inschakelen als vaste oppas is het denk ik niet nodig en als je er geen zin in hebt, zeker niet doen :)  Mijn dochter moest heeeeeel weinig hebben van 1 oma. Dat was ontzettend...
  4. B

Zwanger na je 32e

Haha het klinkt nu net alsof 32 verschrikkelijk oud is om een kindje te krijgen :) Ik ken vooral veel mensen die eind 20 / begin 30 aan kindjes 'beginnen' maar ook veel die wat verder in de 30 zijn eigenlijk. Dus in mijn ogen is 32 een prima leeftijd. Al 'vind ik alle leeftijden' wel prima, dat...
  5. B

Bijna 8 weken zwanger, schoonzus en broer vertellen dat zij zwanger zijn

Ik kan me voorstellen dat het even schakelen is maar probeer het weer een beetje positief te maken voor jezelf. Als je in deze jaloerse gevoelens gaat blijven hangen maak je het jezelf de komende maanen heel ingewikkeld. Het is nu eenmaal zo dat jullie samen in verwachting zijn, en omdat het zo...
  6. B

Baby wil altijd een klein beetje voeding voor een dutje

Ik zou er lekker aan toegeven hoor, ze doet het echt al heel knap! Bij mijn eerste was ik ook heel bang om van alles verkeerd aan te leren maar dat gebeurt echt niet zomaar en kindjes ontwikkelen zichzelf gelukkig ook. Zo heb ik mijn dochter 9 maanden lang voornamelijk in slaap gevoed, en ineens...
  7. B

Borstvoeding aanvullen met flesvoeding

Dit kan je zeker zo oplossen hoor! Ik kreeg ook niet alles bij elkaar gekolft wat ze op de opvang dronk, dat heb ik inderdaad ook aangevuld met flesvoeding.  Ze dronk van de flesvoeding overigens niet meer dan van de borstvoedingsflessen. Als baby's voorkeur voor een fles hebben dan is het...
  8. B

Rare vraag

Dat kan geen kwaad hoor :) Als je zwanger wilt worden zou je wel nog een paar minuten kunnen blijven liggen met een kussen onder je billen en/of je benen omhoog. Maar in principe zijn de zwemmers al meteen vertrokken richting het eitje en is wat eruit loopt vooral vocht met slome of nietwerkende...
  9. B

Masturberende kleuter

Ik zou hem persoonlijk geen straf willen geven... je wilt het zoveel mogelijk zonder schaamte benaderen maar 4.5 zou oud genoeg moeten zijn om wel te luisteren en afspraken te maken met elkaar. Ga je er heel consequent mee om? Blijft het bij alleen zeggen of breng je hem dan ook wel eens naar...
  10. B

Wanneer knaltest?

Gefeliciteerd! Ik zou zeker ook stoppen met testen. Hoe verder je komt (richting 6 weken) hoe lichter de test ook weer kan uitvallen. Reden weet ik even niet meer precies maar dan zou je daar weer van schrikken.  Het is nu eenmaal een ontzettend spannende tijd waar we t liefst enige controle...
  11. B

Start bevalling?!

Ik voelde me heel onrustig. Lag wel in bed en sliep tussendoor ook. Mijn partner was aan het werk en wilde hem steeds bellen om thuis te komen, al had ik toen nog geen echte weeën. Toch weer in slaap gevallen en toen hij midden in de nacht thuiskwam begonnen de weeën ? heeft nog lang geduurd...
  12. B

4 dagen voor NOD positief

Wat spannend! Voor nu ben je inderdaad gewoon zwanger dus vast voorzichtig gefeliciteerd :) Ik heb helaas wel 2 keer gehad dat ik voor NOD positief teste (goed zichtbaar) maar toch op of 1 à 2 dagen na NOD ongesteld werd. Maar ik heb ook 2x voor NOD een positieve test gehad waarbij het wèl goed...
  13. B

Baby luier ruikt heerlijk

Ik ruik/rook er zeker niet nog een keertje extra aan haha! Maar ik weet wel dat ik zei (toen was m'n dochter ongeveer 1 jaar) "dat ik die geur allemaal wel mee vond vallen, zelfs van de poepluiers!". Tot ze vaste voeding begon te eten... ze stinkt nu gewoon volwaardig haha! Plasluiers vind ik...
  14. B

Groeipijn?

Hebben jullie ervaring met groeipijn bij kindjes vanaf 2 jaar? Gister schreeuwde mijn dochter het ineens uit na 1.5 uur slaap. Ze bleef trappelen met haar beentjes en kon niet stilliggen. Dit heeft ze soms als ze buikpijn heeft maar dan laat ze er ook een boel scheten bij. Nu bleef ze ook roepen...
  15. B

Zondag licht positief, nu telkens negatief

Oeh wat een spannende tijd.. Voor je NOD testen is altijd een beetje dubbel, je kan namelijk zwanger zijn geweest maar de kans dat het voor je NOD misgaat is helaas erg groot. Zonder testen zou je eigenlijk niet eens echt weten dat je zwanger was, dan wordt je namelijk gewoon op of rond je NOD...
  16. B

Zwanger en sterilisatie man

Enige manier om toch zekerheid te krijgen is d.m.v. een test. Wij kunnen hier wel gaan gokken wat de kans zou kunnen zijn, maar ook met een piepkleine kans geeft alleen een test zekerheid. Als het zoveel gevolgen heeft voor je medicatie en gemoedsrust zou ik echt z.s.m. opzoek gaan naar een test...
  17. B

Opnieuw zwanger worden

Wij zijn  wel via IUI zwanger geworden de eerste keer en daar zeiden ze al "voor een volgend kindje mag je het eerst weer een jaar zelf proberen". En als er tijdens je zwangerschap/bevalling geen complicaties waren zou ik ook niet zo goed weten wat voor check je zou willen laten doen? Heb er in...
  18. B

Buikpijn/ellendig - bang voor PE / HELLP

Lief thanks, ik heb het nog even aangekeken want zodra ik getypt had was nergens meer buikpijn oid te herkennen... ? nacht ook nergens meer last van gehad dus ik denk dat mijn hoofd even aan de haal ging. Mocht ik vandaag toch weer buikpijn krijgen ga ik meteen even bellen.
  19. B

Buikpijn/ellendig - bang voor PE / HELLP

Joe meiden, stom misschien maar voel me vandaag heel beroerd. Moe, verkouden, spierpijn in armen, gewoon niet lekker. Niet zo gek dacht ik want dochter is ook al paar dagen niet lekker. Maar nu is daar in de loop van de middag ook buikpijn bijgekomen, net onder mijn rechterborst. Alsof het heel...
  20. B

Vanaf wanneer baby overdag in bed slapen

Hier ging het pas vrij laat goed, maar ik had dan ook een huilbaby met KMA. Ik ben nu zwanger van de tweede en als alles goed gaat wil ik vanaf een week of 8 (afhankelijk van de baby uiteraard, misschien iets eerder, misschien later) 1 slaapje per dag in bed aan te bieden. In ieder geval op de...
  21. B

Peuter (3) wil niet avond eten

Hier is het streven: geen strijd rondom eten. Eet ze niet, dan eet ze niet :) Wij eten eigenlijk nooit toetjes dus die zet ik ook niet in als straf/beloning. Soms als we iets eten waarvan ik twijfel of ze het lust (heel kruidig, bijzondere ingrediënten) dan krijgt ze er bij het begin appelmoes...
  22. B

Overdag slaapjes alleen op schoot

Jep, heel normaal! Ook heel zwaar af en toe ;) maar je kindje is nog zo klein, die heeft jouw geborgenheid nu nog gewoon heel hard nodig. Dat wordt vanzelf minder. 
  23. B

Temperaturen

Ik heb dit een tijd gedaan om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Mijn ervaring is dat het best op heel precies zijn aankomt. Dus ja, ik temperatuurde meteen bij het wakker worden vanuit bed. Ik denk zelf dat een oorthermometer niet secuur genoeg is. Die geeft normaal al wisselende resultaten...
  24. B

Ovitrelle en testen

Ik heb 2 jaar geleden ook zo erbij gezeten haha! 27 december was de inseminatie en ovitrelle prik. ik mocht 10 januari officieel testen. Maarrrr ik ben vrij snel begonnen met testen zodat ik wist wanneer het uit mijn systeem was. Op 5 januari een negatieve test en vanaf 6 januari liep het...
  25. B

Tatoeage laten zetten nu zwanger

Gefeliciteerd, wat spannend weer zwanger na zoveel ellende.... snap dat je je zorgen maakt. Ik dacht dat het niet mocht omdat je tijdens een zwangerschap meer bloed hebt en dus sneller / meer bloed en je huid onder invloed van hormonen anders kan reageren. Dus wordt afgeraden om er bewust 1...
  26. B

Twijfel streepje, meekijkers gevraagd

Hè bah Zwindo wat jammer... :( Ik zag je post van de week voorbij komen en ik ken je naam nog uit 'de dames die al langer wachten'. Heb zo zitten duimen voor je. Wat ontzettend balen
  27. B

Beste vriendin praat alleen nog over haar zwangerschap

Poeh jeetje... wat vervelend voor je dat je zo verlangt naar een kindje en voor jouw gevoel nog lang moet wachten. Ik weet hoe heftig het is als je zelf zo graag een kindje wilt en de hele wereld wordt eerder zwanger dan jij. Maar hoe loodzwaar ook, jouw verdriet is niet erger/belangrijker dan...
  28. B

Hoe pak ik IUI het beste aan?

Jeetje, wat een verhaal! En wat vervelend dat je met zulke resultaten start, dat is natuurlijk niet echt bemoedigend. Sterkte de komende tijd in ieder geval!  Ik heb ook een IUI traject gedaan (na zelf zeker 2 jaar proberen, maar geen medische voorgeschiedenis) en wat ik anders deed in de...
  29. B

Ervaring elektrische fiets

Ik heb deze ook! Heb nu nog 1 kindje van 10kg en dat gaat prima. Maar vind het inderdaad al wel zwaar om op de standaard te zetten met haar erop. Met 2 kindjes zal het niet altijd meer gaan gok ik ? ook het gebrek aan vering voorin is zeker een minpuntje. Daar heb ik gewoon niet zo goed op gelet...
  30. B

Naam?

Het ligt er allemaal wat verder vanaf, dus weet biet of je het goede suggesties vindt haha maarr misschien: Hanna, Jackie, Carijn? 
Terug
Bovenaan