Zoekresultaten

1. E

Babykamer blunders

Mijn eigen blunder, het behang, leeftijd bestendig was mijn illusie. Een mooie afbeelding van een bos, met o.a. schapen en mensen die picknicken. Hoe meer je ernaar kijkt hoe meer je ziet. Nu blijkt, dat de fantasie van onze kleuter ermee aan de haal gaat. De mensen lijken te bewegen, en in...
  2. E

Babykamer blunders

Hey allemaal, Kennen jullie dat? Met de beste wil van de wereld de babykamer perfect in orde gemaakt, denk je. Maar de realiteit is net een beetje anders. Dit topic is om babykamer blunders te delen.
  3. E

Slecht voelen door letrozol

Ook gelukkig geen ervaring hiermee, maar als ik google zie ik wel andere behandel opties. Geen idee of het ook maar enigszins vergelijkbaar is, maar ik deel het toch maar, voor het geval het wel ook hier helpt; Wanneer ik misselijk was van de anticonceptiepil, dan hielp voor mij het eten van de...
  4. E

Met jonge kinderen in een caravan

Bij ons zijn de eerste nachten op vakantie altijd een ramp. Zowel bij kamperen in de tent, als met een huisje of een appartement. De vakantie dat ze 1 werd, was het eigenlijk wel een week lang. Het gaat ieder jaar een beetje beter. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de caravan zelf, maar aan...
  5. E

Ik weet het even niet meer..

Het lijkt me heel lastig zo van gevoel te wisselen. Maar ik denk dat meer vrouwen aan de ene kant blij zijn met de zwangerschap, met het idee een kind te krijgen, en aan de andere kant de zwangerschap zelf, met alle potentiële kwaaltjes heel eng vinden. Het lijkt erop dat bij jouw de negatieve...
  6. E

Ik weet het even niet meer..

Ik denk dat je bij een miskraam veel meer helder rood bloed zou hebben gehad. Waar in je rug zit de pijn? In het geval het tussen je schouderbladen zit, bel je verloskundige. Een zwangerschap zit in principe in dezelfde regio, als vanuit waar je ongesteld wordt, dus kan ongesteldheid achtige...
  7. E

BUren ervaren overlast

Wij mochten vroeger niet voor 7 uur beneden spelen. Als we wel eerder wakker waren moesten we op onze kamer blijven en vooral de rest van het huis niet wakker maken. Daar heb je tegenwoordig speciale wekkers voor. Oogjes dicht betekent slapen, oogjes open betekent dat je mag opstaan. Lukt met...
  8. E

BUren ervaren overlast

Je kan misschien kijken aan welke kant van het huis de kinderen spelen. Ze bijvoorbeeld laten spelen in een ruimte die niet direct tegen het huis van de buren zit? Een andere oplossing kan zijn dat de buren met oordopjes in gaan slapen, maar dat voorstel kan wellicht verkeerd opgepakt worden.
  9. E

hulp omgaan met drukte

Ik snap wel dat het een beetje voelt, alsof je je moeder deels toch al een beetje kwijt bent.En ik snap ook dat je niet egoïstisch wilt overkomen, om te vertellen hoe zwaar het voor jouw is, terwijl jij niet de zieke bent. Je zou het misschien wat omzichtig te sprake kunnen brengen? Ik weet...
  10. E

Zwanger??

Een steep is een streep, maar het tweede deel van je vraag valt echt niet uit te sluiten. Dus ligt eraan hoe close je bent met de persoon die je het wilt vertellen.
  11. E

Pijn in rug

Misschien dat een buikband ook kan helpen, maar laat vooral de verloskundige ook even meekijken.
  12. E

Beige afscheiding in zwangerschap

Het is normaal dat je afscheiding verandert tijdens de zwangerschap.
  13. E

Wiegen op bed voor het slapen

Ik kan me voorstellen dat een klein kind dat ineens zichzelf naar bed moet brengen, terwijl ze het altijd fijn gevonden heeft met een slaapliedje in slaap gewiegd te worden, dat gedeelte van het slaapritueel gewoon in stand houdt.
  14. E

Wiegen op bed voor het slapen

Misschien was dat gewoon een voor jouw goed werkend slaapritueel? Lekker zingen waar niemand je hoort? De zithouding is een gewoonte die mijn dochter ook eerst had, en we gecorrigeerd hebben. Dus misschien gewoon omdat het alleen op je slaapkamer even wel kon? Wiegen kan ook duiden op autisme...
  15. E

Driftbuien

Ja dat is het zeker. Dikke knuffel van mij. Misschien dat de oplossing van Strelizia wat is?
  16. E

Driftbuien

Het is een beetje herkenbaar. Mijn dochter heeft wisselende fases waarin ze of papa of mama leuker vindt. Mijn man zorgt 1 avond per week voor zijn moeder. In de periode dat ze papa leuker vondt, waren die avonden echt een ramp. Veel huilen, slecht drinken, soms zelfs opeens koorts. Toen ze iets...
  17. E

Hartvormige baarmoeder

O gelukkig! Wat fijn.
  18. E

bang/onzeker voor alles i.v.m z.schap

Strelizia heeft wel gelijk, op het gebied dat jij met de doppler niet hoort wat een profesional kan horen. Wanneer je serieus vermoed dat er wat is, moet je daarmee zeker de verloskundige bellen. Toch gaf het mij wel gewoon rust, om even het hartje te horen. Bij mij zat de placenta aan de...
  19. E

Hartvormige baarmoeder

O dat was vast even schrikken dan! Hoop dat het meevalt!
  20. E

bang/onzeker voor alles i.v.m z.schap

De meeste miskramen vinden plaats in het eerste trimester, dat ben je voorbij. Ik snap dat je het spannend blijft vinden, want het risico is nooit helemaal weg. Ik heb op den duur een doppler aangeschaft, voor de dagen dat ik minder leven voelde, om toch even het hartje te horen. Ik weet niet...
  21. E

Overweldigt nieuws zwangerschap

Het feit dat jullie samen dit besluit hebben genomen, en er samen voor willen gaan, betekent dat jullie er zo klaar voor zijn als maar mogelijk. Het kan daarnaast beslist geen kwaad om je alvast een beetje te verdiepen in hoe je zo'n kleine nou verzorgd enzo. Dat zal al wat meer het vertrouwen...
  22. E

Paracetamol

Paracetamol was de enige pijnstiller die mijn verloskundige goed vond. Dus ja.
  23. E

Hallo

Onze dochter heeft nooit babyvet gehad, maar bungelde qua lengte ook onderaan de curve. Naar de diëtist gaan hielp hier niet echt. Door de dieetvoeding had ze geen ruimte meer voor de normale maaltijden. Na een jaar lang diverse testen door de kinderarts, blijkt dat er niks is, dat het gewoon...
  24. E

De avondvierdaagse

Mijn man en ik hadden allebei goede ervaringen met de avondvierdaagse (of de avond driedaagse). Dus toen het bericht van school kwam direct ingeschreven. Later toch wat gaan twijfelen. Toen wij vroeger liepen, gebeurde dat onder leiding van de school. Nu is het gewoon kind met ouders in een...
  25. E

Baby 6,5 week ritme

De leeftijd met betrekking tot de ontwikkeling reken je vanaf de uitgerekende datum. Dus praktisch moet je kijken wat je met een baby van 2,5 weken zou moeten doen. In de eerste drie maanden vanaf de uitgerekende datum is dat knuffelen, voeren en verschonen, en vooral lekker laten slapen. Tot 4...
  26. E

Magazine nog verkrijgbaar?

https://www.oudersvannu.nl/over-ouders-van-nu Ik heb het even nagelezen op de pagina in bovenstaande link. Ouders van Nu brengt alleen nog jaarlijks het zwangerschaps magazine uit. Het andere magazine is tegenwoordig volledig digitaal. In bovenstaande link kan je ook de gegevens van de...
  27. E

Jongen of meisje??

Op de 13 weken echo kan je wel al de nub theorie toepassen: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/nub-theorie-met-12-weken-het-geslacht-van-je-baby-bepalen~eaee498 Dit artikel is medisch beoordeeld door een gynaecoloog. Het is relatief betrouwbaar, maar om het echt zeker te weten, kan je beter...
  28. E

Constante huilen na/tijdens hapjes(eten)

Vervelend. Hoop dat dat voldoende is. Ik denk dat het wel verstandig dit ook met de huisarts te bespreken. Soms hebben kleintjes ook bijvoorbeeld logopedie nodig, om hun mond goed te leren gebruiken voor eten en drinken.
  29. E

Ervaringsverhaal stuitbevalling

Wat superfijn voor je! Bedankt voor het delen! En gefeliciteerd met je dochtertje! ❤️
  30. E

Peuter wil niet slapen

Doet mijn dochter ook, is meestal net over de vermoeidheid heen bij het naar bed brengen.
Terug
Bovenaan