Zoekresultaten

1. M

Reflux door welke voeding?

Ps ik gaf eerst borstvoeding (tot 4 weken en toen was ik er klaar mee..) maar denk niet dat dit ermee te maken heeft/had. Vriendin van mij haar zoontje had het ook heel erg en zij heeft nooit borstvoeding gegeven.
  2. M

Reflux door welke voeding?

Wat vervelend voor jullie kleintje en ook voor jullie natuurlijk. Wij zijn rond de 8/9 wkn begonnen met nutrilon AR (dat is gemengd met johannesbroodpitmeel) en dat gecombineerd met normale nutrilon. Dat heeft heel erg geholpen en nu we ook vaste voeding geven heeft onze zoon er nauwelijks nog...
  3. M

Zwanger

Wat leuk!! Gefeliciteerd!! Nou ik heb het mijn moeder en “bonusvader” een paar uurtjes na de test verteld haha….. maar collega’s/vrienden en verdere familie na de 12 weken echo destijds. Ik zeg altijd; vertel het de mensen met wie je het ook zou delen als t niet goed zou gaan.. super spannend...
  4. M

Inplanon verwijderd

Vriendin van mij was letterlijk na 1x klussen, zo wordt dat hier genoemd volgens mij ?, zwanger en ook met haar tweede… ik heb zelf ook de implanon gehad en bij mij duurde het 6 maanden.. maar verschilt denk ik echt per persoon en is geen garantie. Hopelijk is t snel raak! :)
  5. M

Welk middel buikkrampen

Infacol idd! En evt in combinatie met probiotica, dit zorgt ervoor dat de darmen zich (sneller) ontwikkelen. Duurt wel een week voordat je het merkt, soms twee. Dat is onze ervaring tenminste :)
  6. M

8 weken ineens veel spugen en huilen

Dit klinkt heel erg als verborgen reflux, wij hadden dezelfde klachten met onze zoon, nu inmiddels 5 maanden en uit eindelijk toch begonnen aan nutrilon AR (dit is gemengd met johannesbroodpitmeel) in combinatie met Dr Brown fles en sindsdien spuugt hij nauwelijks of niet. Maar ik zou even...
  7. M

Baby al 3 maand verkouden

Wij hebben hier exact hetzelfde, onze zoon is ook 5 maanden en sinds half januari verkouden en hoesten. We hebben 3 weken terug voor het eerst een puffer gekregen, omdat hij echt een piepende adem had, virus had en benauwd was, maar meer ook niet. Ze blijven herhalen dat het snel mooi en warm...
  8. M

Baby in eigen bed wakker na 30 min door spugen/boertjes

Wij hadden precies hetzelfde, de eerste 10/11 weken was echt heeeeeeel zwaar. Alleen maar huilen huilen, niet in eigen bed, alleen maar bij mams slapen. We hebben vel gewandeld, want in de wagen wilde hij goed slapen (jammer van t weer nu), en gewoon toegeven dat t even zo is (heel lastig, bij...
  9. M

Jonah, James of Luca ?

James! ?
  10. M

Orthiflor start

Ja ik was begonnen met BV en na 4 weken overgestapt op fles voeding.
  11. M

Orthiflor start

Ik heb het vanaf 4 weken gebruikt icm infacol en we hebben echt nauwelijks last gehad van (erge) krampjes. Ben er heel positief over en gebruikt tm 17 weken ongeveer, dan zijn ze over de piek heen en zijn de darmpjes zo goed als ontwikkelt
  12. M

Johannesbroodpitmeel tegen reflux

Hoi! Onze kleine man heeft ook reflux en we gebruiken de Nutrilon AR (dan zit de jbpm goed gemengd door de voeding heen en scheelt het met klonten) en ook wij gebruiken Dr Brown, je moet wel speen 2 gebruiken waarschijnlijk, anders krijgen ze het er niet doorheen.. en belangrijk dat de melk goed...
  13. M

Een zusje voor Hanne

Sofie/Sophie, Lieke, Lise..
  14. M

Net zwanger en sushi gegeten

Neee kan geen kwaad, ik kwam er zelf pas achter bij 8 weken en toen had ik in de tussentijd sushi gegeten, veel wijn gedronken….. niet dat ik hiermee wil zeggen dat je dit gewoon maar moet doen haha! Alleen ik werd al maaaaanden niet ongesteld dus ik had t losgelaten. Maar die paar stukjes zalm...
  15. M

Bijwerkingen na verwijderen implanon

Goedemorgen! Ik heb ook een implanon (gehad), volgens mij is het net als bij het inbrengen dat je lichaam +/- 3 maanden even moet wennen. Ik werd eerst 2 maanden regelmatig ongesteld en toen bleef het ineens 5/6 maanden uit en idd ook last van die klachten, ik bleek wel een eiersprong te hebben...
  16. M

Nachtvoeding afbouwen

Ja dat is ook zo, ik heb me nooit kunnen bedenken dat er een soort “strijd” is ofzo… iedereen vraagt maar; slaapt jouw kleine al door!? Nog niet?! … en dan denk ik ja, m’n kleine had ook n beetje moeizame start ben blij dat ie überhaupt al slaapt, dat is ook wel anders geweest. ?
  17. M

Nachtvoeding afbouwen

Dank jullie wel voor de reacties en tips :) idd niet meteen halveren, daar nam meneer ook geen genoegen mee vannacht haha! CB gaf ook als tip door bijv 150 water te geven en dan 4 scheppen ipv 5. Maar als hij tijdelijk 180 in de nacht drinkt kan t geen kwaad, als t maar niet weken/maanden lang...
  18. M

Nachtvoeding afbouwen

Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben! Ons zoontje is 4 maanden en zit sinds deze week op 180/6, nu heb ik begrepen dat hij dan eigenlijk maximaal 5 flessen mag en in de nacht de fles zou moeten laten vallen. Alleen nu komt hij in de nacht nog wel, we proberen hem dan eerst...
  19. M

Swaddle

Wij hebben ook een buikslaper en idd inbakeren mag niet. We hebben een slaapzak van de Hema, maar ook Prenatal en toevallig nieuwe besteld van Meyco. Zolang het hoofdje niet erin zakt, is de slaapzak prima.
  20. M

Onrustig drinken

Achhhh wat sneu voor de kleine, hopelijk is t snel over! Ja, sorry niet helemaal duidelijk haha. Ik bedoel 4 scheppen nutrilon AR, daar zit jbpm al doorheen (is kant en klaar) en dan 1 schep normale nutrilon. Het zelf mengen was echt een ramp…… al deden we 1 schepje dan ging het al klonten en...
  21. M

Heel snel en vaak rode billen.. wat te doen?!

* onze kleine draagt kruidvat of Etos, pampers was bij ons ook geen succes, naast het doorlekken elke keer. En miss “sensitive” billen doekjes gebruiken zonder parfum oid? Die gebruiken we wel van Pampers.
  22. M

Heel snel en vaak rode billen.. wat te doen?!

Misschien een ander merk luiers proberen? Soms wil dit nog wel eens helpen en de plekjes insmeren met sudocreme :)
  23. M

Onrustig drinken

Hoi, ik herken het heel erg. Heb dit aangegeven bij t consultatiebureau en zij hadden als advies gegeven om bijv 4 scheppen Johannes te geven en 1 schep normale KV (in m’n geval nutrilon AR en gewone, en dan 150/5.) dan is de melk iets dunner en dan kunnen ze het iets makkelijker wegkrijgen...
  24. M

Jongensnaam

Hahahaha! Ik heb het er doorheen gedrukt, hij kwam ook met geen andere leuke naam. De aanhouder wint en nu is hij helemaal blij :)
  25. M

Jongensnaam

Ik vond jongensnaam ook heeeel moeilijk, uit eindelijk is het Morris geworden :). Succes!
  26. M

Borstvoeding en kunstvoeding combineren

Hoi, toen ik ging stoppen met borstvoeding hebben wij onze kleine de standaard nutrilon gegeven en dat is helemaal goed gegaan. Ik zou voor de zekerheid even overleggen met het consultatiebureau, ik weet niet of het heel erg uitmaakt welke voeding je kiest. Maar volgens mij maakt het niet perse...
  27. M

Schrikreflex

Hoi, onze kleine heeft ook reflux en hebben we ook altijd ingebakerd, tot hij zich eruit ging wurmen. Eventueel is de puckababy piep(ik weet niet hoe oud je kleintje is? Anders miss de puckababy mini) een mooie oplossing, hebben wij ook gebruikt na het inbakeren. Nu slaapt hij inmiddels in een...
  28. M

Onrustige baby, oorzaak?

Ja, ik werd er ook echt gek van en denk elke keer: mijn kindje heeft hulp nodig en ik ook. Het lukt niet. En de KA zei ook; het is zeker je eerste? Oftewel; daar heb je weer een onzekere moeder die voor het eerst een kleine heeft gekregen, althans zo voelde het. Ik moet zeggen dat ik er wel...
  29. M

Onrustige baby, oorzaak?

Oh wat vervelend voor jullie…. Je hoopt dat stiekem dat t bij een tweede anders is. Het is heel pittig… wat jammer dat de osteopaat niet geholpen heeft, wij zagen idd ook nauwelijks resultaat na 3 behandelingen. Maagzuurremmers durfden wij niet aan, omdat t geen garantie gaf. Wij geven nu wel...
  30. M

Onrustige baby, oorzaak?

Oh, Google anders even op KISS syndroom. Wellicht herken je je kindje hierin? Veel sterkte en hoop dat de kleine zich snel beter voelt. Niet aan jezelf twijfelen… dat heb ik wel gedaan, maar dat is niet nodig! Sommige kindjes moeten ook wat meer wennen om te aarden..
Terug
Bovenaan