Zoekresultaten

1. G

Plak baby medestanders

Hoi! Ik heb eigenlijk geen vraag of zo, ik zoek alleen ouders die hetzelfde hebben als wij omdat ik merk dat er niemand in mijn omgeving is die dit heeft. Onze zoon is net een maand oud en slaapt ‘‘s nachts fantastisch. Alleen overdag is het onmogelijke hem ook maar 5 minuten in een wipstoel...
  2. G

Help ritme flesvoeding

Ps: mijn vriend werd ook gek van het wisselende schema, gelukkig is dat maar een paar weken, dan komt er een ritme in! 
  3. G

Help ritme flesvoeding

Wij hadden vanaf het begin een schema omdat onze kleine zich niet melde voor eten binnen de drie uur. We hielden na een tijdje een window in de nacht van 5 uur aan en keken of ze zich dan melde. En dat deed ze dan wel binnen de 3 uur ?. Anyway, het klopt dat je een wisselend schema krijgt, en...
  4. G

10 weken van 6 naar 5 voedingen?

dat is een terechte vraag! Ik laat het voor nu ook gewoon zo, als ik haar moet gaan wakker maken voor de half 9 voeding ga ik wat bedenken ?
  5. G

Ze krijgt idd 3 flessen tussen half 6 savonds en 23 uur. Ik was benieuwd hoe je daar 2 flessen van kan maken ? ik vind dat nu heel lastig ivm haar wakker worden en haar wakker tijden. Ik vroeg mij af of er iemand tips had hoe ik er bijvoorbeeld voor kan zorgen dat de half 6 en de half 9 voeding...
  6. G

Ben ik de 2% bij wie borstvoeding niet lukt?

Overigens nu wel al helemaal over naar de fles want borsvoeding vond ik niks ;-) en onze kleine is siper tevreden en vrolijk! (En ik ook) 
  7. G

Ben ik de 2% bij wie borstvoeding niet lukt?

Huur zo'n kolf van het ziekenhuis. Werkte bij mij als een trein! Had ook dat het bij mij echt niet op gang kwam en de kraamhulp stelde die kolf voor!  gr jolien
  8. G

Dag! Onze kleine is 10 weken en bijna 5 kilo. Ze krijgt nu 6 voedingen per dag en zodra ze 5 kilo is wil ik kijken of het lukt van 6 naar 5 voedingen te gaan. Ze krijgt nu Flesjes 120 ml 4 schepjes. Ze wordt altijd wakker rond 17 uur, krijgt om half 6 voeding, slaapt dan van half 7 tot 8...
  9. G

Hulp nodig avonden 7 weke

Ja hoe het nu gaat is, om half 6 schone luier, pyjama aan en even schoonmaken met een washandje. We doen haar 2 keer per week in bad. Dan voeden, even rechtop houden en dan inbakeren, liedje zingen en in bed. Dat is dan meestal rond 19 uur en dan slaapt zs rond 19:30. Tot 20, en dan loop ik...
  10. G

Kijk! Dit moest ik even horen! Dank! 
  11. G

Hoi! Onze kleine is 7 weken oud en wil savonds, tussen 18 uur en 00 uur niet slapen. Ze krijgt voeding om 18, 21 en 00 uur en tussen die voedingen slaapt ze mss maximaal 30 minuten tot een uurtje. Heeft iemand hier ervaring mee hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze iig na haar flesje van 18 uur...
  12. G

Baby slaapt s nachts niet/nauwelijks

Wat heftig is dit zeg! Ik weet het ook nog goed dat ik na 2 weken gebroken nachten huilend een lactatie deskundige heb gebeld om hulp. En die kreeg ik heel snel. Het klopt dat babies geen dag en nacht ritme hebben. Dat gaan ze pas krijgen bij 6 weken en rond de 6 maanden hebben ze het onder de...
  13. G

Van borstvoeding naar flesvoeding

Ik heb hier ook nog een andere vraag over. Ik ben ook aan het afbouwen en las dat ne savonds meer voeding moest geven. Mijn schema nu is 7-11-15-18-21-00. Onze kleine slaapt al en tijden van 1 tot 7 zonder voeding te vragen. Ze is 4,5 kilo (bij geboorte 2,9) en 6 weken.  ze mag dus 114 ml per...
  14. G

Baby 6 weken slaapschema

hoi!  ik was mij ook lekker druk aan het maken om opgelegde schema's (door: buskruit met muisjes en Slaaptipsvoorbabys.nl) want onze smirf van 6 weken is dol op slapen overdag en savonds niet. Komt erop neer dat die schema's voor ons niet werkte en dat je het gewoon z'n beloop moet laten! De...
  15. G

Tips voedingschema (6 weken)

Wat heerlijk! Ja onze kleine slaapt niet tussen 18 en 00 uur en al helemaal niet tussen 21 en 00. Om 00 uur krijgt ze een flesje bv van rond de 130ml. En dat gaat helemaal op, ook heb ik het idee dat ze de 21 voeding veel drinkt. Vanaf vandaag ga ik de bv afbouwen dus ben benieuwd wat ze...
  16. G

Dank voor de tip, ja 5 voedingen per dag lijkt mij nu nog wat weinig. Maar dat baseer ik helemaal nergens op want ze komt ook niet voor voedingen ?. 
  17. G

Dag allemaal! Wij hebben een klein meisje van nu 6 weken. Was bij de geboorte 2,9 kilo en intussen over de 4,3 kilo. Ze is dol op slapen en ze is heel zelden wakker geworden voor een voeding. Intussen is mijn schema als volgt: 7, 11, 15, 18, 21 en 00. Ze komt af en toe midden in de nacht voor...
  18. G

Overdag slapen

Hi! Onze baby van 3,5 weken is nu niet meer van voeding tot voeding aan het slapen en ik moet haar dus gaan leren in slaap te vallen. Hoe het nu gaat is, ik maak haar wakker voor een voeding, verschoon haar en dan aan de borst. Daarna moet ik haar even rechtop houden anders komt alles er weer...
Terug
Bovenaan