Ik begrijp er niets van. Laatste menstruatie 2 maart. Positieve ovulatietest 20-23 maart (4dagrn). Nu dag 38. Mijn pre zwangerschapstesten (action en kruidvat) zijn echt duidelijk negatief. Donderdag voelde ik soort menstruatiekramp. Gisteren echt misselijk. Borsten doen nu een week echt pijn... Moet ik gewoon wachten?? Als ik zwanger ben, dan had ik het toch wel al gezien op een test??

Heb je de test gedaan met ochtendurine? Dan is de concentratie hcg het sterkst.
En de test volgens gebruiksaanwijzing uitgevoerd?

Een valse negatieve uitslag is in theorie mogelijk.
Probeer het over 3 dagen nogmaals.
Maar als dat geen uitsluitsel geeft, en de symptomen verergeren, ga dan vooral even langs de huisarts.

Maar eigenlijk vermoed ik dat je donderdag misschien je ovulatie voelde.

Heb je de test gedaan met ochtendurine? Dan is de concentratie hcg het sterkst.
En de test volgens gebruiksaanwijzing uitgevoerd?

Een valse negatieve uitslag is in theorie mogelijk.
Probeer het over 3 dagen nogmaals.
Maar als dat geen uitsluitsel geeft, en de symptomen verergeren, ga dan vooral even langs de huisarts.

Maar eigenlijk vermoed ik dat je donderdag misschien je ovulatie voelde.
Ja met ochtendurine gedaan. En idd zoals het moet. Dank voor je reactie. Ik kijk het even aan.

Beste F, ik snap dat je in verwarring bent. Een negatieve zwangerschapstest in combinatie met met mogelijke zwangerschapssymptomen zoals pijnlijke borsten en misselijkheid zijn voor jou tegenstrijdig en ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent. Een paar oorzaken kunnen zijn: je eisprong vond mogelijk toch wat later plaats, wat je cyclus en een positieve test vertraagt. De actie- of huismerken testen zijn mogelijk wat minder gevoelig? misschien kun je een early-detection-test van een gerenommeerd zwangerschapsmerk proberen. De klachten die je beschrijft, kunnen ook te maken hebben met hormonale veranderingen voorafgaand aan je menstruatie. Als ik in jou situatie zou zitten dan zou ik toch nog enkele dagen wachten en wanneer de menstruatie dan nog uitblijft, opnieuw testen en blijft de test dan nog negatief, dan zou ik zelf contact opnemen met de huisarts. Ik hoop je hier iets beter mee geholpen te hebben. Hier heb ik nog wat artikelen waar je mogelijk iets aan hebt:

Wanneer testen en welke soorten:

Vroege zwangerschapstest wanneer kan het:

De eerste zwangerschapssymptomen:

Lees jij dit nu en herken jij jezelf in dit verhaal? Deel jouw ervaring en mogelijke tips en advies hier! Het is een kleine moeite met een grote (positieve) impact!

-Jetske

Terug
Bovenaan