Constante huilen na/tijdens hapjes(eten)

Hoi!
Mijn zoontje van 6 maanden heeft iedere dag zn huilstand aanstaan tijdens het eten in zijn eetsstoel. Als ik hem erin zet begint het al, maar ook tijdens de hapjes door, nu zal je denken hij heeft gewoon honger?, maar het begint egt frustrerend te worden.. het gaat geleidelijk door tot hij klaar is, even rustig eten zit er niet in.. Probeer hem af te leiden met muziek en dan is die stil maar ook niet altijd. Heeft iemand enig idee of hier ervaring mee?. Soms denk ik dat hij liever eerst zijn flesje heeft. Maar hij eet wel en doet zelfs mmmm, maar dat constante huilen begrijp ik niet. Smorgens krijgt hij wel eerst zijn fles, en daarna eten. De andere momenten op de dag eerst eten(hapjes) en dan het flesje. Soms valt hij ook niet af te leiden met een filmpje en knijpt heel zn ogen dicht tijdens het huilen, dan zet ik het eten maar weg en maak een flesje. -iemand hier die ook soms eerst het flesje moet geven en dan pas eten? ,, ben benieuwd.

Ik heb hier persoonlijk gelukkig geen ervaring mee.
Mogelijk valt het eten niet zo lekker, omdat zijn darmpjes misschien nog niet helemaal zo ver zijn?

Je zegt "als ik hem erin zet begint het al". Dan associeert hij het stoeltje enorm met het eten.
Of misschien ligt het aan het stoeltje en heeft het niks met het eten te maken?

Ik heb hier persoonlijk gelukkig geen ervaring mee.
Mogelijk valt het eten niet zo lekker, omdat zijn darmpjes misschien nog niet helemaal zo ver zijn?

Je zegt "als ik hem erin zet begint het al". Dan associeert hij het stoeltje enorm met het eten.
Of misschien ligt het aan het stoeltje en heeft het niks met het eten te maken?
Dat hij t stoeltje niet prettig vind?

Dat hij t stoeltje niet prettig vind?
Misschien, het is een optie. Misschien eet hij beter op je schoot.

Onze dochter heeft niet wat jij omschrijft, maar eet wel beter als ik haar hand vast houdt, of wanneer ze op schoot mag zitten tijdens het eten. Anders heeft ze al snel geen zin meer. Maar die dronk ook bij de bv al slecht, dus niet helemaal vergelijkbaar.

Misschien, het is een optie. Misschien eet hij beter op je schoot.

Onze dochter heeft niet wat jij omschrijft, maar eet wel beter als ik haar hand vast houdt, of wanneer ze op schoot mag zitten tijdens het eten. Anders heeft ze al snel geen zin meer. Maar die dronk ook bij de bv al slecht, dus niet helemaal vergelijkbaar.
Toevallig heb ik dit vanmorgen geprobeerd op schoot hapjes te geven.. maar alsnog wat onrustig en dan tog lekker smakken en mmmmn geluidjes.. ik begrijp er echt niet veel van.. met mn 1e kindje niet meegemaakt dit.. misschien tog nog wat krampjes.. hij krijgt al 2 maanden hapjes nu, je zou tog zeggen dat zn buikje er nu wel aan gewend is.. dankjewel voor de tip

Hij wilt niet eens meer eten. Misschien even een pauze inlassen
Vervelend. Hoop dat dat voldoende is.

Ik denk dat het wel verstandig dit ook met de huisarts te bespreken. Soms hebben kleintjes ook bijvoorbeeld logopedie nodig, om hun mond goed te leren gebruiken voor eten en drinken.

Beste Girlboymom92, wat een uitdagende situatie, en wat goed dat je dit hier deelt! Het is denk ik heel normaal dat baby's op deze leeftijd nog hun eigen voorkeuren hebben en dat het soms een zoektocht is om te ontdekken wat voor hen het beste werkt. Misschien heeft je zoontje inderdaad behoefte aan eerst zijn flesje, zodat hij wat meer verzadigd is voordat hij hapjes krijgt. Sommige baby's vinden het fijn om eerst hun vertrouwde melk te drinken en daarna pas nieuwe smaken te ontdekken. Het kan ook zijn dat hij nog moet wennen aan de eetsstoel of dat hij zich daarin niet helemaal op zijn gemak voelt. Misschien kun je proberen hem eerst op schoot te voeden en daarna langzaam weer naar de stoel over te gaan. Soms kan het ook helpen om het eten op een ander moment van de dag te proberen, wanneer hij misschien meer ontspannen is. Als je er echt niet uitkomt of je zorgen maakt, kun je altijd even bellen met of een afspraak maken met het consultatie bureau, zij zijn er echt voor jou en kunnen jou hier zeker mee verder helpen.

Hierbij heb ik nog wat artikelen waar je mogelijk iets aan hebt:

Hopelijk kunnen andere ouders hier hun ervaringen delen, zodat je wat nieuwe ideeën kunt uitproberen. Je bent in ieder geval al heel goed bezig door te luisteren naar je zoontje en te zoeken naar wat voor hem werkt! ❤️

Heel veel succes
-Jetske

Terug
Bovenaan