bang/onzeker voor alles i.v.m z.schap

hallo ik heb een vraagje, dit is mijn 1e goede z.schap ben nu inmiddels 15+4. hiervoor mk gehad maar zolang testen pos. blijven enik geen bloedingen/krampen heb is alles nog in orde met de kleine toch? ben erg onzeker en bang met alles i.v.m z.schap en heb ook veel stress momenten en irritaties naar een kennis die begin juni hier vertrekt( geholpen toen) maar nu moet hij verhuizen omdat we aan baby kamer willen beginnen maar hij is met alles laks geworden naar ons toe en houdt geen rekening meer met ons, sinds hij weet dat hij moet verhuizen.
maar heb de kleine af en toe al gevoeld en per dag verschild het voelen iemand die me tips of hulp kan geven hiervoor?

De meeste miskramen vinden plaats in het eerste trimester, dat ben je voorbij.
Ik snap dat je het spannend blijft vinden, want het risico is nooit helemaal weg.
Ik heb op den duur een doppler aangeschaft, voor de dagen dat ik minder leven voelde, om toch even het hartje te horen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd vanaf welke week die toepasbaar is.
Maar het is ook gewoon normaal dat je de kleine de ene dag minder voelt dan de andere. Kan bijvoorbeeld ook liggen aan waar de baby ligt ten opzichte van de placenta. En na het dragen van een buikband lag de kleine bij mij daarna een dag helemaal stil. Dus toen ik dat verband opmerkte, ben ik meteen gestopt met het dragen daarvan.

Wat irritant dat jullie huurder/ kennis die gratis inwoont zich slechter gedraagt. Maar misschien ook wel begrijpelijk, als je opeens te horen krijgt dat je eruit moet. Toch komt het nogal puberaal over.

Wat vervelend dat jij je zorgen voelt. Heb jij je angsten besproken met je verloskundige? Dat lijkt mij wel verstandig.

Lees ik het nou goed, test je nog steeds? Dat heeft totaal geen zin. Zwangerschapstesten nu kunnen geen miskraam voorspellen. Stop daar alsjeblieft mee. Het geeft nul komma nul houvast.

Als je trouwens zo angstig bent, koop dan vooral niet de doppler zoals Essil aangeeft. Ook dat geeft schijnveiligheid. Zo is het best een uitdaging om het hartje te vinden met als gevolg stress als je het hartje niet vindt. Bovendien kan een deskundige horen of het hartje ook goed klopt. Jij als leek kan dat niet. Mijn advies is dus ook hier niet aan beginnen. Vertrouw op de deskundigheid van de verloskundige.

De meeste miskramen vinden plaats in het eerste trimester, dat ben je voorbij.
Ik snap dat je het spannend blijft vinden, want het risico is nooit helemaal weg.
Ik heb op den duur een doppler aangeschaft, voor de dagen dat ik minder leven voelde, om toch even het hartje te horen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd vanaf welke week die toepasbaar is.
Maar het is ook gewoon normaal dat je de kleine de ene dag minder voelt dan de andere. Kan bijvoorbeeld ook liggen aan waar de baby ligt ten opzichte van de placenta. En na het dragen van een buikband lag de kleine bij mij daarna een dag helemaal stil. Dus toen ik dat verband opmerkte, ben ik meteen gestopt met het dragen daarvan.

Wat irritant dat jullie huurder/ kennis die gratis inwoont zich slechter gedraagt. Maar misschien ook wel begrijpelijk, als je opeens te horen krijgt dat je eruit moet. Toch komt het nogal puberaal over

hallo Essil bedankt voor je antw. om even op huurder/kennis terug te komen. wij hebben hem toen opgevangen i.v.m prive omstandigheden van zijn kant. en wij hebben hem ruim van ten voren laten weten dat hij moet verhuizen. hij heeft de tijd gehad om wat te regelen. ik ben er klaar mee.

Wat vervelend dat jij je zorgen voelt. Heb jij je angsten besproken met je verloskundige? Dat lijkt mij wel verstandig.

Lees ik het nou goed, test je nog steeds? Dat heeft totaal geen zin. Zwangerschapstesten nu kunnen geen miskraam voorspellen. Stop daar alsjeblieft mee. Het geeft nul komma nul houvast.

Als je trouwens zo angstig bent, koop dan vooral niet de doppler zoals Essil aangeeft. Ook dat geeft schijnveiligheid. Zo is het best een uitdaging om het hartje te vinden met als gevolg stress als je het hartje niet vindt. Bovendien kan een deskundige horen of het hartje ook goed klopt. Jij als leek kan dat niet. Mijn advies is dus ook hier niet aan beginnen. Vertrouw op de deskundigheid van de verloskundige.
hallo Strelizia de 28e van mei een gesprek. nee test niet meer. ik heb toevallig wel de doppler besteld. zal kijken en anders stuur ik hem terug, pas 28e een afspraak dus dan weet ik meer. en 12 juni pas weer echo afspraak staan

hallo Strelizia de 28e van mei een gesprek. nee test niet meer. ik heb toevallig wel de doppler besteld. zal kijken en anders stuur ik hem terug, pas 28e een afspraak dus dan weet ik meer. en 12 juni pas weer echo afspraak staan
Strelizia heeft wel gelijk, op het gebied dat jij met de doppler niet hoort wat een profesional kan horen.
Wanneer je serieus vermoed dat er wat is, moet je daarmee zeker de verloskundige bellen.

Toch gaf het mij wel gewoon rust, om even het hartje te horen. Bij mij zat de placenta aan de voorzijde van de buik, waardoor ik de baby vaak even niet kon voelen. Dus dan was het fijn de baby in ieder geval even te horen.
Ik ken ook vrouwen die het sowieso fijn vonden iedere avond even naar hun baby te luisteren, gewoon omdat het kan.

Beste F, ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt, zeker na een eerdere miskraam. Zelf heb ik bij mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad en was bij de volgende zwangerschap hier ook erg onzeker over. Het is denk ik heel normaal na een miskraam om je daar zorgen over te maken, maar zolang je geen bloedingen of hevige krampen hebt, is er meestal geen reden tot zorg. Het is denk ik ook een prachtig teken dat je de baby af en toe al voelt, zeker in deze fase van je zwangerschap. Ik hoop dat je voor zelf de rust kan vinden en kan kijken hoe je ervoor kan zorgen, dat je hier niet te veel zorgen over maakt, al weet ik dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Wat betreft de stress en irritaties met je kennis: ik begrijp hoe frustrerend dat kan zijn, zeker nu je je wilt focussen op de komst van je baby. Het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en rustmomenten in te bouwen, denk ik. Misschien kun je iemand in je omgeving vragen om te helpen met deze situatie, zodat jij wat meer ruimte krijgt om je op je zwangerschap te richten. Als je merkt dat de stress je blijft beïnvloeden, zou ik je aanraden om dit met je verloskundige te bespreken. Zij kunnen je hierin ondersteunen en geruststellen.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel meer rust en ruimte vindt om van deze bijzondere tijd te genieten.

Ook heb ik nog wat informatie voor je opgezocht op OudersvanNu.nl:
dit artikel is medisch beoordeel door gynaecoloog Simone Broer

dit artikel is medisch beoordeeld door miskraambegeleider Miriam van Kreij

dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Karlijn Draaisma

-Jetske

Terug
Bovenaan