Stiefkind is dit normaal?

Hi allen,

Ik ben sinds enkele maanden aan het daten met een man en het is erg fijn, voelt goed en vertrouwd. Hij heeft een dochter van bijna 10 jaar.

Echter nou merk ik dat we qua opvoeding wel echt hele andere ideeën hebben over het opvoeding van een kind.
Hij helpt met aankleden, haren kammen, douchen, s nachts komt dat ze niet kan slapen, s ochtends komt knuffelen. s avonds na bed gebracht.
Om vervolgens de hele dag op een tablet te zitten en je er bijna geen contact mee krijgt.

Ik ben gewend dat dames van die leeftijd toch al veel volwassener gedrag tonen.

Hebben jullie tips en hoe gaat dat bij jullie kinderen? Wat zouden jullie doen?

Vreselijk die tablets, lekker je kind achter een schermpje zetten ano 2025. Ik zou er wat van zeggen uiteraard, als het zo goed en vertrouwt voelt mag je je ook wel uitspreken bij diegene dan vind ik.

Ik denk dat ze gewoon het fijn vinden om het haren kammen e.d. samen te doen. En misschien is het ook wel een beetje terugval door de scheiding?
De hele tijd op het tablet is slecht voor de ogen. Dus het is wel goed voor het kind als daar verandering in komt. Misschien dat er een objectieve manier is om die vader dat duidelijk te maken? Zonder het gevoel te geven dat je kritisch bent op zijn opvoedingsmethode.

Sommige meiden van 10 voelen zich echt te oud voor van alles, dus weglokken van de tablet voor andere activiteiten kan mogelijk lastig worden.

Dames? Dames van die leeftijd? Kom op zeg. Het kind is 10… kind ja. Basisschool leeftijd. Door jouw taalgebruik en dingen die je opvallen vraag ik me af hoeveel ervaring jezelf hebt met kinderen opvoeden
On topic; ik lees niks geks. De tablet kun je iets van vinden of niet, maar dat is wel de jeugd van tegenwoordig. Alleen ben jij niet de persoon die er iets van moet vinden. Dat is iets voor haar ouders.

Dames? Dames van die leeftijd? Kom op zeg. Het kind is 10… kind ja. Basisschool leeftijd. Door jouw taalgebruik en dingen die je opvallen vraag ik me af hoeveel ervaring jezelf hebt met kinderen opvoeden
On topic; ik lees niks geks. De tablet kun je iets van vinden of niet, maar dat is wel de jeugd van tegenwoordig. Alleen ben jij niet de persoon die er iets van moet vinden. Dat is iets voor haar ouders.
Dat is wel makkelijk om te zeggen "dat is de jeugd van tegenwoordig" het ligt eraan hoe jij je kind opvoed. Jou huis, jou regels punt.

Terug
Bovenaan