Zindelijk 's nachts

Peuter net 2 jaar is zindelijk over dag (met de nodige net te laat accidentjes).
Sedert heel kort trekt hij in zijn bed zijn pamper uit. Met gevolg veel plasjes in zijn bed. Hoe pak ik dit aan?

Je hebt een soort wegwerp matras beschermers voor op het matras.
Bij ons duurde de periode niet heel lang. Want mejuffrouw vond het niet leuk in een nat bed te ontwaken.

Wat Essil zegt gebruik ik ook voor mijn zoontje. Ik heb ook nog een waterafstotend hoeslaken. Daarbovenop leg ik een wegwerpmatrasbeschermer en dan nog een gewoon hoeslaken om verschuiven tegen te gaan. Wij laten ons zoontje altijd nog even plassen, ongeveer 2 uur nadat hij is gaan slapen. Als hij ‘s nachts wakker wordt geeft hij het zelf aan of ik vraag het nog even. Hij heeft nog heel af en toe een ongelukje, maar dat is eigenlijk altijd tijdens zijn eerste diepe slaap. Dan wordt hij gewoon nog niet wakker om te plassen. Voor ons dus belangrijk om altijd op tijd even te laten plassen. Mijn zoontje is inmiddels net 4, dus dat is misschien ook al wat makkelijker om een en ander uit te leggen. Gebruik je gewone pampers? Anders misschien een luierbroekje nog een idee. Succes!

Ik zal idd eens ruierbroekjes proberen nog. Maar hij doet letterlijk alles uit, lange of korte broek en dan boxer of slip. Vandaag gaan we alvast om het één en ander om bedje extra te beschermen want amai al die wasjes nu ook tips ivm drinken voor slapen gaan?

Ik zal idd eens ruierbroekjes proberen nog. Maar hij doet letterlijk alles uit, lange of korte broek en dan boxer of slip. Vandaag gaan we alvast om het één en ander om bedje extra te beschermen want amai al die wasjes nu ook tips ivm drinken voor slapen gaan?
Krijgt hij een rompertje ook zelf uit?

M.b.t. drinken voor het slapengaan, niet iets vochtafdrijvend zoals thee geven.
En voorzover ik op internet zie, komt het plassen binnen een half uur na het drinken. Dus zou je met maximaal 3 kwartier van te voren een eind goed zitten.

En veel mensen maken hun kind nog even wakker voor een plasje wanneer ze zelf gaan slapen.

Terug
Bovenaan