koffie tijdens zwangershap

En wat voor eten zou je in kleine beetjes kunnen doen? Brood, cracker? Fruit zoiets? Ik neem aan geen ongezonde dingen al was dat bij de 1e zwangerschap het enige wat ik wel binnen hield. 30 kilo aangekomen, bijna 20 kilo kwijt dus ik wil het nu eens anders doen.
Dat kan in principe alles zijn wat je goed binnen kan houden. Mijn tussendoortjes waren stroopwafels (pas op zit kaneel in, mag met mate), gevulde koeken en magnums. Verder gewoon de normale maaltijden maar minder. M.u.v. alle dingen die ik niet kon verdragen.
Ik ken iemand die legde een mandarijntje naast haar bed.

Je toetje niet bij je maaltijd, maar op een ander moment kan bijvoorbeeld.

Een boterham met wat cup a Soup.

Een kommetje sla met slasaus.

Fruit inderdaad.

Restje macaroni van de vorige dag.

Hoi.

Ik heb zodra ik wist dat ik zwanger was bij de eerste en nu met de 2de geen gewone koffie gedronken. Ik drink wel nescafe amaretto. Hier zit minder cafeïne in. Hier drink ik 2 á 3 kopjes van. Verder drink ik thee zonder cafeïne en let ik op chocolade. Oa hagelslag en chocoladepasta ook hier zit cafeïne in.

Heeft er iemand hier nog een tip over? Ik sta er zeker voor open.

Toch is het moeilijk voldoende te drinken en te eten. Ik heb steeds een vol gevoel, daarna kan ik weer honger hebben en dan heel erg misselijk (overgeven heb ik nog niet).

Herkenbaar voor iemand? En hoe ga jij er mee om?
hoi

heel herkenbaar wat je zegt

hier 3 tips die vaak helpen:

1. eet kleine beetjes verspreid over de dag
  2. drink slokjes water of bouillon als veel drinken lastig is
  3. eet iets kleins voor je opstaat, zoals een cracker

je doet het goed, luister naar je lijf

groetjes

Dat kan in principe alles zijn wat je goed binnen kan houden. Mijn tussendoortjes waren stroopwafels (pas op zit kaneel in, mag met mate), gevulde koeken en magnums. Verder gewoon de normale maaltijden maar minder. M.u.v. alle dingen die ik niet kon verdragen.
Ik ken iemand die legde een mandarijntje naast haar bed.

Je toetje niet bij je maaltijd, maar op een ander moment kan bijvoorbeeld.

Een boterham met wat cup a Soup.

Een kommetje sla met slasaus.

Fruit inderdaad.

Restje macaroni van de vorige dag.

Wat een goeie tips. Dank je wel!

Ik at net toevallig een stroopwafel. Die nam ik ook al deze week en schrok toen je zei je dat er kaneel in zit. Had ik niet aan gedacht. Heb het van schrik aan mijn zoontje gegeven. Die vond het niet erg cup a Soup is ook een heel goed idee. Ga ik zeker doen.

Wat een goeie tips. Dank je wel!

Ik at net toevallig een stroopwafel. Die nam ik ook al deze week en schrok toen je zei je dat er kaneel in zit. Had ik niet aan gedacht. Heb het van schrik aan mijn zoontje gegeven. Die vond het niet erg cup a Soup is ook een heel goed idee. Ga ik zeker doen.
Een beetje mag best hoor. Ze zijn ook gewoon erg lekker en werken goed om de misselijkheid op afstand te houden. Ik baalde er ook enorm van toen iemand mij erop wees dat er kaneel in zat.

Jooo chill allemaal eens mbt kaneel eten tijdens de zwangerschap. Je kunt gewoon dagelijks dingen eten als speculaas, appeltaart, kruidnoten en ontbijtkoek. Je moet echt lepels kaneel dagelijks in je eten gooien voor je eventueel in de gevarenzone komt. Bij normaal gebruik is er niks aan de hand. Check ZwagerHap voor dit soort dingen

Terug
Bovenaan