Inwendige echo maar geen lege blaas

Hallo allemaal,

Ik had gisteren mijn eerste echo en ik had 3 kwartier tot een uur ervoor niet meer geplast en thuis tijdens het eten wel nog een glas drinken gehad.

Met de uitwendige echo kon ze wel de vruchtzak zien maar niet goed dus inwendige echo.
Hiervoor heb ik dus ook niet meer geplast en met de inwendige echo werd ik terug gezet naar eind 5/begin 6 weken.
We mogen over een week terug en dan moet het gegroeid zijn.

Nu maak ik me natuurlijk al de hele dag zorgen en valt ieder kwaaltje me op. Mijn tepels doen veel meer pijn maar heb ook een gevoelige buik (geen menstruatie pijn) wellicht door de zenuwen.

Nu bedenk ik me dus dat je voor een inwendige echo een lege blaas moet hebben, de verloskundige heeft niks over de blaas gezegd en ook niet gevraagd om te gaan plassen. Echter moest ik wel al plassen toen ik thuis wegging dus mijn blaas zal niet leeg zijn geweest.

Kan dit nu invloed hebben gehad op het beeld wat minder ver leek te zijn en ook dus wel lastig vast te leggen was?
Ze kon wel de vruchtzak zien en met wat moeite een vruchtje maar dat was het.

Ik denk niet dat het daar invloed op heeft. Bij de inwendige echo wordt er gefocust op het vruchtje. Dat de blaas dan niet vol moet zitten heeft een meer praktische reden.

Hallo,

In mijn geval hebben ze mij over het algemeen gevraagd om nog even te plassen of de blaas half leeg te maken. Ik weet niet of het voor een inwendige echo invloed heeft. Iig als je je zorgen maak over de groei oid altijd bellen en je zorgen bespreken, verloskundigen kunnen je gerust stellen en zelfs misschien nog een echo doen.

Hallo allemaal,

Ik had gisteren mijn eerste echo en ik had 3 kwartier tot een uur ervoor niet meer geplast en thuis tijdens het eten wel nog een glas drinken gehad.

Met de uitwendige echo kon ze wel de vruchtzak zien maar niet goed dus inwendige echo.
Hiervoor heb ik dus ook niet meer geplast en met de inwendige echo werd ik terug gezet naar eind 5/begin 6 weken.
We mogen over een week terug en dan moet het gegroeid zijn.

Nu maak ik me natuurlijk al de hele dag zorgen en valt ieder kwaaltje me op. Mijn tepels doen veel meer pijn maar heb ook een gevoelige buik (geen menstruatie pijn) wellicht door de zenuwen.

Nu bedenk ik me dus dat je voor een inwendige echo een lege blaas moet hebben, de verloskundige heeft niks over de blaas gezegd en ook niet gevraagd om te gaan plassen. Echter moest ik wel al plassen toen ik thuis wegging dus mijn blaas zal niet leeg zijn geweest.

Kan dit nu invloed hebben gehad op het beeld wat minder ver leek te zijn en ook dus wel lastig vast te leggen was?
Ze kon wel de vruchtzak zien en met wat moeite een vruchtje maar dat was het.

Hoi.

Ik heb gisteren ook een eerste echo gehad. Ook via de uitwendige zag ze het wel maar om beter te zien inwendig. Ze zei ga maar even plassen anders kun je het straks laten lopen door de druk. Dus ik denk dat de reden eerder is dat je kunt plassen dan dat de uitslag minder betrouwbaar is.

Ik dacht zelf bijna 8 weken te zijn maar ze zei 6,5 week.

Terug
Bovenaan