Wanneer vertellen?

Ik ben nu 4,5e week zwanger en mn eerste echo is gepland, maar pas bij 8 weken. Ik merk dat ik de hele dag bezig ben met mn ‘symptomen’ en of het allemaal wel goed gaat en het voelt nog zo lang om die 3,5e week te wachten tot we meer weten. Nu twijfel ik of mn man en ik het al aan onze ouders willen vertellen voor die tijd of dat we wachten op de eerste echo. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Hier met zes weken vertelt aan de ouders maar vooral omdat ik m’n werk niet uit mag voeren gedurende een zwangerschap en dit op zou vallen. Had liever gewacht tot de eerste echo maar het is enorm fijn om je enthousiasme en “zorgen” met iemand te kunnen delen! de rest wachten we mee tot dertien weken. Doe vooral wat goed voelt voor jullie.. in het rotste geval kan je ook je verdriet delen met je familie en heb je steun.

Gefeliciteerd!! Ik zit precies in het zelfde schuitje
Wij hebben ervoor gekozen het nog niet te zeggen en het nog lekker ons geheimpje te laten. Wel al tegen mijn leidinggevenden gezegd. Okay, en 1 vriendin weer het hahahaha. Het liefst vertel ik het iedereen al maar het is toch ook wel leuk zo geheimpje samen
Jij ook gefeliciteerd!
Nu al tegen je leidinggevenden, dat is snel! Daar wacht ik juist nog even mee haha. Ergens voelt het inderdaad fijn als ons geheimpje, maar ik maak me ook best zorgen dat het toch misgaat en ben daar veel meer mee bezig dan de leuke kant. Daarom denken wij eraan om het onze ouders wel alvast te vertellen om het nieuws toch te kunnen delen!
En ik heb eind oktober 3 afspraken staan met familie waar het echt op gaat vallen als ik geen wijntje neem, dan vind ik het fijn als m’n ouders en zusje er in ieder geval alvast vanaf weten, maar ik moet nog even goed nadenken hoe ik dat verder ga aanvliegen..

Hier met zes weken vertelt aan de ouders maar vooral omdat ik m’n werk niet uit mag voeren gedurende een zwangerschap en dit op zou vallen. Had liever gewacht tot de eerste echo maar het is enorm fijn om je enthousiasme en “zorgen” met iemand te kunnen delen! de rest wachten we mee tot dertien weken. Doe vooral wat goed voelt voor jullie.. in het rotste geval kan je ook je verdriet delen met je familie en heb je steun.
Dan is het begrijpelijk inderdaad. Het klinkt inderdaad fijn dat je het enthousiasme maar ook de zorgen kan delen. En ergens inderdaad ook een fijn idee om verdriet te delen mocht dat zo zijn. Ik merk dat ik het dit weekend al wel wil vertellen, maar m’n man wat terughoudender is.

Wij zijn ook nog maar pril in verwachting en hebben het allebei aan één vertrouwenspersoon verteld. Ik aan mijn beste vriendin en mijn vriend aan zijn moeder. Aan andere familie en vrienden gaan wij het pas begin december vertellen, ervan uitgaande dat alles goed blijft gaan natuurlijk..

Wij hebben het wel meteen een paar dagen later aan mijn ouders verteld, met name omdat die in het buitenland wonen en precies dit weekend hier waren. Anders zouden zij het pas met kerst horen en dan zou iedereen het al weten, dat vonden we niet fijn. En inderdaad, ook fijn om het te kunnen bespreken mochten er zorgen komen.

Jij ook gefeliciteerd!
Nu al tegen je leidinggevenden, dat is snel! Daar wacht ik juist nog even mee haha. Ergens voelt het inderdaad fijn als ons geheimpje, maar ik maak me ook best zorgen dat het toch misgaat en ben daar veel meer mee bezig dan de leuke kant. Daarom denken wij eraan om het onze ouders wel alvast te vertellen om het nieuws toch te kunnen delen!
En ik heb eind oktober 3 afspraken staan met familie waar het echt op gaat vallen als ik geen wijntje neem, dan vind ik het fijn als m’n ouders en zusje er in ieder geval alvast vanaf weten, maar ik moet nog even goed nadenken hoe ik dat verder ga aanvliegen..
Klopt, die keuze was ook meer gemaakt uit noodzaak ivm situatie en werkzaamheden. Herken de zorgen ook. Chatgtp is echt mijn redding
Wij willen het begin december gaan delen met iedereen!

Terug
Bovenaan