Tijdelijk twee opvanglocaties (KDV)

Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Onze zoon (bijna 15 maanden) gaat nu naar een opvang waar hij het heel fijn heeft bij een lieve leidster, ze is echt fantastisch. Alleen zijn er regelmatig wisselende gezichten en ze gaan bijna nooit met de kleintjes naar buiten. Ons werd een tijd ook regelmatig gevraagd onze zoontje thuis te houden vanwege personeelstekorten.

Er is een andere populaire en fijne opvang, waar ze tuintjes hebben en veel met de kinderen naaf buiten gaan. Meer vaste gezichten. Alleen is er tijdelijk nog geen plek voor alle dagen. Dus dat zou betekenen dat hij een tijdje 2 dagen naar de oude en 2 dagen naar de nieuwe locatie zou gaan, totdat alle dagen beschikbaar zijn.

Er is nog geen beslissing genomen. Ik wil natuurlijk handelen vanuit het belang van mijn kind. Lijkt me ook best verwarrend voor zo ‘n kleintje.

Dus ik ben benieuwd hoe andere ouders dit hebben ervaren: hoe was het voor jullie kleintje(s) om tijdelijk naar twee opvanglocaties te gaan? Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Dank alvast! ☺️

Mijn oudste heeft op twee verschillende BSO's gezeten. Absoluut niet ideaal. Dit had ook met plaats te maken. De tweede BSO was een sportBSO maar toch vond hij het minder leuk. Hij speelde liever met zijn klasgenootjes

Mijn oudste heeft op twee verschillende BSO's gezeten. Absoluut niet ideaal. Dit had ook met plaats te maken. De tweede BSO was een sportBSO maar toch vond hij het minder leuk. Hij speelde liever met zijn klasgenootjes
Dank voor je reactie. Hoe oud was hij toen en hoe lang heeft hij op 2 verschillenden BSO's gezeten? Mijn zoontje is nu 15 maanden en gaat nog naar het KDV!

Misschien kan je kind een dagje proefdraaien op het andere kdv? Misschien is het juist beter dat er een overgangsperiode is, met 2 dagen op beide. In verband met verlatingsangst en veilige hechting.

Samenspelen leren ze pas rond de 4 jaar, dus over vriendjes hoef je je minder zorgen te maken, dan om de steeds wisselende leidsters.

Misschien kan je kind een dagje proefdraaien op het andere kdv? Misschien is het juist beter dat er een overgangsperiode is, met 2 dagen op beide. In verband met verlatingsangst en veilige hechting.

Samenspelen leren ze pas rond de 4 jaar, dus over vriendjes hoef je je minder zorgen te maken, dan om de steeds wisselende leidsters.
Goed om te weten van dat samen spelen. Het irritante is dat ik niet weet hoe lang het duurt voor de andere dagen vrijkomen bij het nieuwe KDV. Merk dat ik me toch een beetje schuldig voel maar het is echt zo 'n fijne plek. Ik denk niet dat je er mag proef draaien voordat ik het contract heb ondertekend, zal het vandaag eens vragen. Maar hij moet sowieso eerst twee dagen wennen dus dat is wel fijn. Dank voor je antwoord!

Ik werk zelf op een kdv en heb ook kindjes die vanwege plek te kort een combinatie met een ander dag verblijf hebben. Je merkt wel dat de kindjes het gewend zijn naar de opvang te gaan en zich makkelijk aanpassen. Opvang is opvang het ritme en idee is hetzelfde de juffie allemaal even lief. Zelfde als ze 2 dagen naar opa en oma zouden gaan.

Alleen als het voor lang tijd is kun je jezelf afvragen of het inderdaad heel praktisch is.

Als je zoontje het daar fijn heeft wat is dan de meer waarde om half half te doen. Je kan het aangeven van het buitenspelen dat ze hier misschien extra op letten of aangeven dat hij evt met andere groepen mee naar buiten mag.

Ik werk zelf op een kdv en heb ook kindjes die vanwege plek te kort een combinatie met een ander dag verblijf hebben. Je merkt wel dat de kindjes het gewend zijn naar de opvang te gaan en zich makkelijk aanpassen. Opvang is opvang het ritme en idee is hetzelfde de juffie allemaal even lief. Zelfde als ze 2 dagen naar opa en oma zouden gaan.

Alleen als het voor lang tijd is kun je jezelf afvragen of het inderdaad heel praktisch is.

Als je zoontje het daar fijn heeft wat is dan de meer waarde om half half te doen. Je kan het aangeven van het buitenspelen dat ze hier misschien extra op letten of aangeven dat hij evt met andere groepen mee naar buiten mag.
Hoi, dank voor je antwoord en fijn om ook even input te krijgen van iemand die ook op een KDV werkt. Ik heb inderdaad aangegeven dat ze wat vaker met hem naar buiten mogen, maar dat gebeurt gewoon vrij weinig. Verder zijn er best wel wat dingen die daar spelen. Regelmatig wordt ons gevraagd de kleintjes thuis te houden, heel veel wisselende gezichten, en werknemers die daar vertrekken omdat ze niet goed worden behandeld door de organisatie. Ja mijn zoontje heeft het naar zijn zin, maar ik stoor me toch best wel aan deze zaken. Heb net een oudergesprek gehad met zijn lieve juffie en ze zei dat ze denkt dat hij het wel aankan om tijdelijk naar twee locaties te gaan omdat hij zo vlot en niet eenkennig is. Maar jij hebt dus geen of weinig problemen ervaren met kleintjes die hetzelfde doen? Mijn intentie is uiteraard niet om dit lang te laten duren, vind ik ook niet wenselijk. Het zou zijn tot er een andere dag vrijkomt op de nieuwe locatie. Bedankt voor je input in ieder geval! :)))

Terug
Bovenaan