Kinderwens verzekering aanpassen

Wij zijn inmiddels al een tijd aan het proberen om zwanger te raken, maar helaas is dit nog niet gelukt.

Op dit moment ervaar ik veel stress rondom de zorgverzekering, omdat ik twijfel of ik deze nog moet aanpassen voor het geval ik in het eerste kwartaal van 2026 zwanger raak en ook in datzelfde jaar beval.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt.

Momenteel ben ik verzekerd bij Zilveren Kruis met:
  • een eigen risico van €885
  • een aanvullende verzekering 1 ster
Het enige waar ik specifiek rekening mee wil houden, is dat ik graag in het ziekenhuis wil bevallen, omdat ik angst heb dat er iets mis kan gaan. In het verleden heb ik een rugwervel gebroken, wat heeft geleid tot een verzakking van een ruggenwervel. Daarnaast ga ik er vanuit dat ik fysiotherapie nodig zal hebben.

Ik heb zelf al verschillende zorgverzekeraars met elkaar vergeleken, maar kom er niet goed uit.

Verder beschikken wij over voldoende eigen vermogen, mocht het nodig zijn om bepaalde kosten zelf te betalen.

Ik zou vooral kijken naar de aanvullende pakketten aangaande geboortezorg en het eigen risico verlagen naar € 385,-. Het is kiezen tussen of veel zelf betalen of een hogere premie en meer vergoed krijgen. Tevens goed kijken naar de gecontracteerde zorg.

Zelf ben ik bij mijn zwangerschap voor de cz gezin polis gegaan. Daar zit ook een stukje tand verzekering in. Is het meest complete pakket dat ik kon vinden, rondom alles wat met gezinsuitbreiding te maken heeft.

Momenteel ben ik bij Menzis aan het kijken omdat ik het idee heb dat er meer vergoed word dan bij zilveren kruis. Het zou dan gaan om Menzis basis met extra verzorg 2 pakket.

Ik denk dat ik dan wel goed zit. Het blijft lastig om een keuze te maken.

Ik heb het op de basisverzekering gehouden. Wanneer een bevalling medisch is heb je geen eigen risico en geen eigen bijdrage voor de kraamzorg in het ziekenhuis (bij mij is het medisch). daarna ben ik van de maximale uren kraamzorg thuis uitgegaan en heb berekend dat ik daaraan minder kwijt ben dan aan de aanvullende verzekering en de daarbij behorende duurdere basisverzekering. Het is vooral belangrijk dat je checkt of jouw zorgaanbieders vergoed worden qua contract. Dat zou voor mij een reden zijn om te switchen.

Meestal betaal je meer voor de aanvullende verzekering dan dat je eruit haalt qua dekking

Momenteel ben ik bij Menzis aan het kijken omdat ik het idee heb dat er meer vergoed word dan bij zilveren kruis. Het zou dan gaan om Menzis basis met extra verzorg 2 pakket.

Ik denk dat ik dan wel goed zit. Het blijft lastig om een keuze te maken.
Bij menzis kun je niet de voordeligste basisverzekering combineren met die hogere aanvullende zorg pakketten. Daar dit koppelverkoop achter.

Voor een kind wordt bijna alles vergoed uit de basisverzekering. Tandarts logopedie fysio etcetera. Pas als ze ouder worden en richting bril of ortho gaan is een aanvullende verzekering vaak pas rendabel voor een kind. Ik heb jaren bij een verzekeraar gewerkt dus heb heel vaak die kosten baten berekening gemaakt voor mensen

Bij menzis kun je niet de voordeligste basisverzekering combineren met die hogere aanvullende zorg pakketten. Daar dit koppelverkoop achter.

Voor een kind wordt bijna alles vergoed uit de basisverzekering. Tandarts logopedie fysio etcetera. Pas als ze ouder worden en richting bril of ortho gaan is een aanvullende verzekering vaak pas rendabel voor een kind. Ik heb jaren bij een verzekeraar gewerkt dus heb heel vaak die kosten baten berekening gemaakt voor mensen
Is er een andere verzekering met een goedkope basisverzekering met een goed aanvullend pakket voor een eventuele zwangerschap/bevalling? Welke verzekering zou je adviseren aan iemand die vooral fysio, ziekenhuis bevalling en Kraamzorg belangrijk vind? Ik vind het echt lastig.

Terug
Bovenaan