Veel symptomen maar bang om vroeg te testen

Ik heb echt dagenlang hele grote pijnlijke en gespannen borsten gehad waardoor ik echt met 100% zekerheid durfde te zeggen dit keer is het raak, vandaag neemt het ineens af. Onze hond ging vandaag tegen iedereen grommen toen ze mij wilde aanraken en beiden honden heb ik afgelopen week betrapt op dat ze heel erg aan mij snuffelen. Honden schijnen het gelijk te kunnen ruiken aan je hormonen in je zweet. Ik heb hormonale hoofdpijn gehad paar dagen na innesteling en ben erg vermoeid en heb steeds buikkrampjes vanaf mogelijke innesteling. Mijn borsten voelen vandaag weer zacht en ontspannen maar ik denk wel meer adertjes te zien en dat ze toch nog anders zijn dan normaal.

Ik moet 9 januari ongesteld worden, maar ik durf niet eerder te testen. Bang dat deze (vals) negatief is en ik dan heel erg ga twijfelen aan wat ik ervaar in mijn lichaam. Wat is jullie ervaring (heb je dit bijvoorbeeld ook ervaren en was het wel of niet raak) en wat zouden jullie doen?

Zelf heb ik nooit voor NOD getest. Ik zie daar echt de meerwaarde niet van in. Ik begrijp ook echt niet waarom je je bewust iedere cyclus weer in onzekerheid wilt onderdompelen door obsessief te vroeg te gaan testen. Daarbij blijft het uitblijven van de menstruatie toch echt de belangrijkste indicator. Ik testte destijds op 17dpo met één test duidelijk positief. Meer had ik niet nodig.

Ik heb best duidelijke symptomen gehad, in maanden dat ik niet zwanger bleek. Zoals de gespannen borsten. Wanneer je met zwanger raken bezig bent, focus je je meer op je lichaam. Waardoor je meer opmerkt.

Toen ik daadwerkelijk zwanger was, was het enige echt duidelijke symptoom, al voor de test, dat mijn dromen opeens veel sterker en intenser waren. Verder niet iets dat overduidelijk aan de zwangerschap was toe te schrijven.

De meeste symptomen worden veroorzaakt door de hormonen, en pas wanneer daarvan genoeg aanwezig zijn voor de test, zijn daarvan genoeg aanwezig om klachten te veroorzaken.
Er zijn wel situaties waarin de hormonen eerder zo hoog opbouwen. Maar dan is er meer aan de hand.

Het is mogelijk dat je werkelijk zwanger bent. Maar alleen een zwangerschapstest kan hier met zekerheid uitsluitsel over geven. Nog even wachten tot vrijdag dus.

Spannend! Ik heb trouwens opgezocht ivm hormonen schommelingen en de oorzaak van de zere borsten: het klopt dat er dagen zijn dat je borsten minder gevoelig en gespannen zijn. Dag 4-7 na bevruchting is er een hormonale piek waarbij je borsten heel zeer en gespannen kunnen zijn en daarna op 8-10 went je lichaam aan die hormonen en vlakt het af en daarna 11-14 (NOD) neemt het weer toe en heb je schommelende gevoeligheid borsten. Gisteren was tussen die vermoedelijke 8-10. Dan moet het dus na 3 dagen weer wisselend toenemen.

Ik heb echt dagenlang hele grote pijnlijke en gespannen borsten gehad waardoor ik echt met 100% zekerheid durfde te zeggen dit keer is het raak, vandaag neemt het ineens af. Onze hond ging vandaag tegen iedereen grommen toen ze mij wilde aanraken en beiden honden heb ik afgelopen week betrapt op dat ze heel erg aan mij snuffelen. Honden schijnen het gelijk te kunnen ruiken aan je hormonen in je zweet. Ik heb hormonale hoofdpijn gehad paar dagen na innesteling en ben erg vermoeid en heb steeds buikkrampjes vanaf mogelijke innesteling. Mijn borsten voelen vandaag weer zacht en ontspannen maar ik denk wel meer adertjes te zien en dat ze toch nog anders zijn dan normaal.

Ik moet 9 januari ongesteld worden, maar ik durf niet eerder te testen. Bang dat deze (vals) negatief is en ik dan heel erg ga twijfelen aan wat ik ervaar in mijn lichaam. Wat is jullie ervaring (heb je dit bijvoorbeeld ook ervaren en was het wel of niet raak) en wat zouden jullie doen?
Hey ik ben sinds oktober zwanger. Ik heb afgelopen jaren vaker last gehad van opgezwollen borsten en andere ‘zwangerschapssymptomen’.

Zelf heb ik wel zo’n vroege zwangerschapstest gedaan waarvan op de verpakking stond dat het 6 dagen voor de menstruatie al kan meten of je zwanger bent. Bij mij was dit bij 3 dagen ervoor positief geworden. Ook bij die drie valse negatieve testen ben ik wel door gaan testen dus. Als je denkt dat je snel aan jezelf gaat twijfelen, dan kun je beter op een dag gaan testen waarop je zeker weet dat je een positieve uitslag zou moeten hebben als je zwanger bent.

Was het toen je niet zwanger was ook echt zo erg dat je borsten een maat groter zijn en je puberale borstpijn hebt?
Ja ik had afgelopen twee jaar eigenlijk standaard de week voor mijn menstruatie grotere en pijnlijke borsten. Deed ook echt pijn als ik iemand knuffelde of erop ging liggen. Nu ik zwanger ben heb ik het nog steeds, dus eigenlijk zijn ze niet meer ‘gedaald’ om het zo maar even te zeggen.

Terug
Bovenaan