Zooo knappe psychologische analyse op basis van…? For your information: ik ben een oprecht happy persoon. En ik snap mensen die het allemaal zo zwaar vinden gewoon echt niet. Mag toch? Jij snapt mij niet.

jij ‘klaagt’, vraagt om herkenning en hoe anderen hier mee omgaan. Ik herken mij gewoon 0,0 in jou. Dat mag, en andersom mag dat ook. Maar vervolgens stel ik toch normale vragen, wàt je anders wilt of wàar je hulp mee wilt. Of vind je alles prima zo? Want niet willen of kunnen reageren op een telefoon vind ik oprecht geen best teken. Ik heb nog altijd geen idee wat je dan mist of anders zou willen? Wil je je vrienden op de koffie? Of wil je gewoon rust en regelmaat in je leven?
Ze wilt begrip. En niet te horen krijgen, wanneer ze aangeeft dat het te zwaar is, dat ze niet moet zeuren. Dat maakt het alleen maar erger namelijk. Zeg ik uit ervaring.

Ze wilt begrip. En niet te horen krijgen, wanneer ze aangeeft dat het te zwaar is, dat ze niet moet zeuren. Dat maakt het alleen maar erger namelijk. Zeg ik uit ervaring.
“Mijn vraag is: herkennen jullie dit? Overdrijf ik? En hoe gaan jullie met alles om?”

Moet ze misschien dr vraag anders stellen als je niet eens eerlijk mag reageren.

Maargoed. Ook na alle reacties te hebben gelezen heb ik nog steeds niet door waar TO dan het probleem ervaart, waar ze hulp of tips bij zou willen hebben.

Beste, dank je wel voor je berichtje.

Oprecht bedankt voor het meedenken en je begrip. Je vrienden mogen zich gelukkig prijzen met jou.

Ik voel me verantwoordelijk voor mijn kinderen. Ik houd van het huishouden en ben graag volledig bezig met mijn kinderen en het gezin. Mijn focus ligt op opvoeding, en daar steek ik veel tijd en energie in, waardoor er weinig tijd overblijft voor andere dingen. Dat was eigenlijk mijn grootste uitdaging.

Als ik vrienden had gehad die gewoon even langskwamen voor een kop thee of koffie en ook aandacht hadden voor mijn kinderen, zou dat voor mij heel waardevol zijn geweest. Helaas is dat bij mijn vrienden niet zo gelopen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat mijn vrienden mijn kinderen ontmoeten en hen ook echt leren kennen.

Dank je wel ☺️
Waarom is dat laatste belangrijk? Niet alle mensen zijn dol op kinderen. Is dat echt een eis die je stelt voor het voortzetten van bestaande vriendschappen, dat ze je kinderen echt goed leren kennen?

Overigens kan je, zeker na een zwangerschap of tijdens borstvoeding, ook een vitamine of mineralen gebrek hebben, waardoor het leven zwaarder voelt. Dit kan de huisarts voor je onderzoeken.

Verder kan het soms helpen uit te zoeken welke taken je zwaar vindt, en waar je juist energie van krijgt. Soms zijn taken die voor jouw heel zwaar zijn, juist licht voor je partner en andersom. Dan kan je die taken ruilen.

Je had al eerder een kind, waarom gaat het met die vriendschappen bij de tweede opeens mis? Wat is er nu anders?

Terug
Bovenaan