Hoge bloeddruk - medicatie

Hi dames,

Met een bang hartje schrijf ik het toch neer. Ik ben nu 11 weken zwanger en bij mijn vorige consultatie lag mijn bloeddruk 160/110 veel te hoog dus. Mijn gynaecoloog maakte zich onmiddellijk zorgen daar dit veel te vroeg in de zwangerschap is. Bij mijn eerste ben ik ingeleid geweest omwille van de hoge bloeddruk die ik op het einde kreeg.

Ze zei ook dat indien ik hoofdpijn krijg ik onmiddellijk naar spoed moet. Ze heeft medicatie voorgeschreven trandate en cardio aspirine.

Ik leef nu vooral in overlevingsmodus en monitor elk klein pijntje... Heeft nog iemand van jullie dit? Maak me echt zorgen.

Lieve groetjes,

Anja

Hoi Anja,

Ook ik heb deze medicatie en een hoge bloeddruk. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. De gynaecoloog ziet dit soort dingen veel vaker en weet gelukkig goed wat helpt.

Het is inderdaad wel belangrijk om goed op jezelf (en je kleine) te letten, rustig aan te doen en zoveel mogelijk stress te vermijden.

Rustig aan, bij zorgen kan het nooit kwaad om te bellen. Bij mij konden ze me goed gerust stellen als ik mij zorgen maakte.

Probeer ondanks je hoge bloeddruk ook te genieten van het kleine mensje wat in je groeit ❤️

Belangrijk blijft het om je rust te pakken. Rust dus ook zoveel mogelijk uit. Mijn bloeddruk was in de tweede zwangerschap met 13 weken ook te hoog en ik moest stoppen met werken en rusten. Na een paar weken werd het al beter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Anja
Hoi Anja,

Ook ik heb deze medicatie en een hoge bloeddruk. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. De gynaecoloog ziet dit soort dingen veel vaker en weet gelukkig goed wat helpt.

Het is inderdaad wel belangrijk om goed op jezelf (en je kleine) te letten, rustig aan te doen en zoveel mogelijk stress te vermijden.

Rustig aan, bij zorgen kan het nooit kwaad om te bellen. Bij mij konden ze me goed gerust stellen als ik mij zorgen maakte.

Probeer ondanks je hoge bloeddruk ook te genieten van het kleine mensje wat in je groeit ❤️
Dank je, ja de huisarts heeft me wat meer informatie gegeven en dat stelt me toch gerust. Of althans iets meer . Ergens goed dat het van nabij wordt opgevolgd want heb al eiwitten in de urine helaas maar kan met de bloeddruk te maken hebben.

Terug
Bovenaan