Uitblijvende menstruatie na verwijderen spiraal

Ik heb in juli 2025 mijn Kyleena spiraal laten verwijderen. Die had ik ongeveer 2 jaar, en daarvoor zat ik jarenlang aan de pil. Eind januari kreeg ik mijn eerste menstruatie, maar sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad.

Het was de afgelopen tijd wel een stressvolle periode, dus misschien speelt dat ook mee. Op basis van symptomen (afscheiding, krampjes, innestelingspotting 2 weken geleden etc.) had ik het idee dat mijn cyclus weer op gang kwam, maar een menstruatie blijft tot nu toe uit.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om je cyclus weer op gang te krijgen?

Ik slik momenteel de volgende supplementen: Myo-inositol, NAC, selenium, zink, magnesium, omega 3 & vitamine C

Tijdens het gebruik van de Kylenaa spiraal had ik altijd nog een lichtere/pseudo menstruatie (daarvoor ook pil gebruikt). Na het verwijderen had ik binnen 2 / 3 maanden weer een helemaal regelmatige cyclus. Ik zou je adviseren om contact op te nemen met je huisarts.

Ik heb in juli 2025 mijn Kyleena spiraal laten verwijderen. Die had ik ongeveer 2 jaar, en daarvoor zat ik jarenlang aan de pil. Eind januari kreeg ik mijn eerste menstruatie, maar sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad.

Het was de afgelopen tijd wel een stressvolle periode, dus misschien speelt dat ook mee. Op basis van symptomen (afscheiding, krampjes, innestelingspotting 2 weken geleden etc.) had ik het idee dat mijn cyclus weer op gang kwam, maar een menstruatie blijft tot nu toe uit.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om je cyclus weer op gang te krijgen?

Ik slik momenteel de volgende supplementen: Myo-inositol, NAC, selenium, zink, magnesium, omega 3 & vitamine C

Ik had laatst hier ook een bericht gelezen dat bij een vrouw de menstruatie na een jaar nog niet op gang was. Zij had overigens al jaren de prikpil. Iemand had op haar gereageerd dat zij dit ook had en er medicijnen zijn die de menstruatie weer op gang kunnen brengen. Zou dit even bespreken met de huisarts.

Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan