Keizersnede

Hallo,

As donderdag is het 4 weken geleden dat ik ben bevallen van een keizersnede.

De katheter zou de volgende dag er uit gaan. Ik had eerder de verpleegkunde geroepen omdat de katheter mij zeer begon te doen. Dus het is er eerder uit gegaan. Was een hele opluchting. Niet veel later heb ik geplast en een uur later weer.

Toen ik een paar uur later weer op de wc wilde zitten had ik steken in de vagina. Zodra ik iets door de knieën ga voelde ik het. Mijn man had de verpleegkunde er bij gehaald. Zij heeft en echo gemaakt van de blaas alles waar goed en ik denk dat zij het verder ook niet wist wat het was.

Een week later had ik het thuis. Midden in de nacht toen ik naar de wc moest. Bij het opstaan uit bed. En daarna op de wc zodra ik al naar beneden zakte. Mijn man heeft mij toen weer geholpen. De keren daarna heb ik diep ingeademd en bij uitademen ging ik staan en zitten. Op de rug slapen was ik ook zat en ben weer op de zij gaan slapen. Met een zwangerschapskussen onder mijn buik en tussen de benen. Maar zodra ik wakker wordt en wil omdraaien of uit bed doe ik er enorm lang over en heb ik ook pijn bij de liezen. Sinds ik op de zij slaap kan ik ook niet helemaal goed zitten en heb ik pijn aan mijn stuitje.

Ook met verloskundige over gehad zij zei dat het vanzelf over gaat. Op mijn antwoord wat het is kreeg ik ook niet. Ik heb het gegoogeld en dan kom ik uit op bekkenbodem ( verzakking) of littekenweefsel vanaf de baarmoeder. En dat het bij de meeste vrouwen vanzelf over gaat met 6 weken vanaf de keizersnede.

Bij mijn eerste heb ik een ernstige bekkeninstabiliteit gehad en heb ik veel dingen zoals op de grond spelen met mijn zoontje en daardoor veel dingen gemist. Ik wilde graag lopen naar de peuterspeelzaal om mijn zoontje weg te brengen. Ik baal zo enorm van! Volgende week gaat mijn man weer werken en ik zit enorm tegen op om straks voor 2 kinderen te zorgen en door de pijn zo weinig te kunnen.

Mijn vraag is nu welke vrouwen hebben dit nog meer gehad na een bevalling (keizersnede) is het toen overgegaan naar 6 weken en weten jullie wat het is?

Ik heb volgende week een afspraak staan bij de bekkenfysio.

Hoi,

Ik heb niet precies gehad wat jij omschrijft. Maar ik heb wel echt weken pijn gehad. En vooral ook met omdraaien in bed. 4 weken na de keizersnede vroeg ik me ook af hoe lang dit nog zou duren, maar het wordt wel echt beter, alleen het duurt echt heel lang. Met 4 weken had ik echt nog pijnstillers nodig. En volgens mij met 6 weken hoefde dat niet meer, maar dan had ik nog wel pijn met het dragen van mijn kindje en ook veel last van mijn bekken en pijn als ik mijn buikspieren gebruikte.
Ondertussen is mijn bevalling 14 maanden geleden en gaat het echt zo veel beter. Maar ook wel met bekken fysio en echt rustig aan opbouwen.

Heel veel sterkte!

Hoi,

Ik heb niet precies gehad wat jij omschrijft. Maar ik heb wel echt weken pijn gehad. En vooral ook met omdraaien in bed. 4 weken na de keizersnede vroeg ik me ook af hoe lang dit nog zou duren, maar het wordt wel echt beter, alleen het duurt echt heel lang. Met 4 weken had ik echt nog pijnstillers nodig. En volgens mij met 6 weken hoefde dat niet meer, maar dan had ik nog wel pijn met het dragen van mijn kindje en ook veel last van mijn bekken en pijn als ik mijn buikspieren gebruikte.
Ondertussen is mijn bevalling 14 maanden geleden en gaat het echt zo veel beter. Maar ook wel met bekken fysio en echt rustig aan opbouwen.

Heel veel sterkte!
Super bedankt voor je bericht! Dank je wel

Terug
Bovenaan