Bier drinken

Hallo

Ik zit ergens mee. Mijn man houdt van een biertje drinken. Dit is alleen nu iets wat tussen ons in komt te staan. Ik merkte dat ik tijdens de zwangerschap al moeite kreeg met het drinken. Het is/was elk weekend wel feest. En niet altijd dronken, maar wel meer dan twee biertjes…

De laatste weken van mijn zwangerschap had ik al gevraagd om niks te drinken, omdat ik mij daar fijner bij voelde. Maar dat was uiteindelijk moeilijk voor hem…

Nu zijn wij al bijna 4 maandjes ouders en blijft dit nog steeds een moeilijk onderwerp. Ik vind dat je als je alleen bent met ons kind, je geen bier of enig alcohol moet drinken. Je bent gewoon minder alert. Dat levert zoveel discussie op, omdat hij vindt dat hij gewoon voor onze zoon kan zorgen. Ook met 5 bier op. Uiteindelijk heb ik afgesproken met hem om 2 bier max te drinken. Aangezien dat het “normale” blijkt te zijn tegenwoordig.

Maar zelfs die afspraak is lastig… Het excuus was het is feestweek… of ja bij vrienden kan het niet ook geen glaasje cola of wat dan ook. 0.0 bier is ook lastig.

Het is dat ik het niet fijn vindt, maar dat het toch gebeurd. Ben ik dan zo onredelijk? Is het dan zo raar wat ik vraag of vind? Ik kom halverwege vanuit mijn kant… toch?

Zijn er meer met zulke ervaringen? Hoe dring je door tot iemand? Hoe fiks je dit?

Nee je bent niet onredelijk. Maar je probeert tussen een verslaafde en zijn verslaving te komen.
Zou dat het zijn? Het lijkt in zijn vriendengroep ook zo normaal allemaal. En natuurlijk heb ik vroeger ook wel eens een drankje gedaan of teveel, maar al een jaar of 4 niks meer. En dat vraag ik niet van hem, maar wel de verantwoordelijkheid te pakken en te nemen.

Terug
Bovenaan