<p>Hi allemaal,</p><p>Ik heb een beetje een gekke vraag. Ik ben 9 maanden geleden voor het eerst moeder geworden van een prachtig mooi lief gezond meisje. Ze is enorm druk, kletst ons de oren van de kop, en wil continue bezig zijn/bezig gehouden worden. Harstikke leuk natuurlijk en heel gezellig. Soms heeft ze -net als iedere andere baby- van die dagen dat ze de hele dag aan het huilen/mopperen/mekkeren is. Soms denk ik dan als ze in bed ligt/naar bed moet/aan het begin van de dag: pff ben blij als ze vanavond weer in bedje ligt en deze dag voorbij is. Ik voel me enorm schuldig om deze gedachtes/gevoelens. Ben enorm perfectionisch en wil altijd alles goed doen en het allerbeste voor ons meisje. Ben ook een moeder met austisme, waardoor het me nóg iets meer energie kost allemaal. Nu is mijn vraag: Herkennen meer moeders zich in deze (negatieve?) gedachtes/gevoelens? Is het ‘slecht’ om dit zo nu en dan is te voelen? Ik geniet 9/10 keer enorm van haar en hou zó veel van haar. Dus daar ligt het niet aan. Ik hoor graag van jullie! Bedankt alvast ? </p>