‘Blij’ als baby op bed ligt. Slecht gevoel?

Lekker toch als de kleine op bed ligt, even tijd voor jezelf en/of voor je partner. Je bent niet alleen maar mamma! Ook jouw behoeftes doen er toe. De volgende dag sta je net zo hard weer voor haar klaar :)

Zeker op de dagen dat mijn zoontje zichzelf in de weg zit, zichzelf niet kan vermaken en alleen maar huilt om alles, herken ik dit heel erg. Ik denk ook dat het heel normaal is en je je er echt niet schuldig om hoeft te voelen.
Naast dat we mama of moeder zijn, zijn we ook nog mens en mensen hebben soms behoefte aan tijd voor zich zelf.

Nee hoor! Heerlijk als ze op bed liggen en je even tijd voor jezelf hebt. Op zondag liggen ze al om half 7, met het smoesje dat het al heeeeel laat is haha...

Zeker niet iets om je schuldig over te voelen. Mijn dochter is inmiddels 10 en soms heb ik ook van die momenten dat ik denk: blij dat je op bed ligt..
Zolang je er maar goed op let dat deze gevoelens niet de overhand gaan krijgen. Als je dit gevoel de hele dag gaat hebben, is het wel tijd om bij familie/vrienden/desnoods huisarts aan de bel te trekken want dan ga je straks structureel over je eigen grenzen heen en dat moet je ook zeker niet hebben

Pfff ik lig nu zelfs uitgeteld op de bank terwijl ons manneke vandaag op het kdv was, haha! Hij had vandaag een huildag....niet op het kdv daar was hij meneertje vrolijk, maar vanochtend en vanmiddag bij thuiskomst brullen....dan kan ik niet wachten tot hij op bed ligt! Morgen weer een dag en dan zijn we vast beide veel gezelliger ?

Net als ieder ander, heeeel herkenbaar.
Hier 2 kindjes (2.5 jaar en 11.5 maanden) en ik ben zoooo blij als ze slapen, het huis opgeruimd is en ik met een bak koffie op de bank plof om 20.00!! Dan denk ik altijd: Zo, morgen zijn ze weer een dagje ouder hahaha! 
Mijn oudste dochter slaapt nu helemaal niet meer overdag,  dus mijn dagen zijn nu volledig gevuld met kinderen in huis. Dan verlang ik soms weer naar de babytijd,  dan sliepen ze overdag tenminste nog een poosje en kon ik zelf ook ff languit op de bank.. die tijd is hier nu helaas ook voorbij haha.
Dus nee hoor, niks geks aan. Ik ben ook nogal opgeruimd en netjes en hou graag de boel een beetje schoon en netjes de hele dag, dus ik snap je heel goed! Het maakt je geen slechte moeder!

Net als ieder ander, heeeel herkenbaar.
Hier 2 kindjes (2.5 jaar en 11.5 maanden) en ik ben zoooo blij als ze slapen, het huis opgeruimd is en ik met een bak koffie op de bank plof om 20.00!! Dan denk ik altijd: Zo, morgen zijn ze weer een dagje ouder hahaha! 
Mijn oudste dochter slaapt nu helemaal niet meer overdag,  dus mijn dagen zijn nu volledig gevuld met kinderen in huis. Dan verlang ik soms weer naar de babytijd,  dan sliepen ze overdag tenminste nog een poosje en kon ik zelf ook ff languit op de bank.. die tijd is hier nu helaas ook voorbij haha.
Dus nee hoor, niks geks aan. Ik ben ook nogal opgeruimd en netjes en hou graag de boel een beetje schoon en netjes de hele dag, dus ik snap je heel goed! Het maakt je geen slechte moeder!

Terug
Bovenaan