‘Ritme’ baby 10 weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Misschien is er al een topic over dit onderwerp maar ik kan het niet zo makkelijk vinden. Maar 10 weken geleden ben ik moeder geworden van een prachtige dochter. Ze krijgt volledige flesvoeding. Waar we eerst voedden op verzoek heeft onze meid nu wel een ritme gevonden. De eerste fles zo tussen 6:00-6:30 uur en de laatste tussen 22:00-23:00 uur. Sinds twee weken slaapt ze ‘s nachts door, waar we heel blij mee zijn. Ze krijgt vijf flessen van 150 ml zo ongeveer om de 3,5-4 uur.</p><p>Echter de slaapjes overdag zijn zeer kort (45 minuten) en ze komt hierna vrijwel niet meer in slaap. Dit maakt dat aan het eind van de dag ze steeds vermoeider raakt en na de fles van 19:00 uur zeker een uur aan het huilen is voordat ze in slaap valt. Ik probeer haar nu consequent in bed te laten slapen (of na de voeding in de wagen als we weggaan) alleen mijn man denkt hier anders over. Hij heeft het idee dat wanneer zij wakker wordt en vrolijk is ze dan gewoon niet moe meer is. Ik zie daarentegen dat ze steeds meer huilerig wordt en baal ervan dat hij haar lang wakker houdt. Doordat ze nu korte slaapjes heeft lukt het me ook steeds slechter om een ritme aan te houden van wakker worden - verschonen - voeden - spelen - slapen. Ik zie wel wanneer ze moe is, alleen hongersignalen zijn lastig te lezen omdat ze ook huilerig lijkt te worden wanneer ze te moe raakt. Ze drinkt dan ook niet meer haar hele fles leeg. </p><p>Heeft iemand tips over hoe ik het beste om kan gaan met de hazeslaapjes en met het verschil in mening met mijn man? Ik ben bang dat onze meid straks oververmoeid gaat raken... </p><p>Alvast bedankt voor het meedenken!</p>
 
Hoihoi, 
onze dochter is 7 weken en slaapt in de nacht heel goed, wel komt ze nog voor nacht voeding. Overdag sliep ze ook soms heel kort, tot dat ik haar lekker op haar buik liet slapen, ze slaapt dan soms 2/3 uur achter elkaar.. 
misschien dat jullie kleine meid ook wel goed slaapt op haar buik? Tenzij ze dat natuurlijk al deed haha.
 
succes!
 
Bedankt voor je reactie. Toen ze een paar weken was wilde ze inderdaad graag op haar buikje slapen (wel onder toezicht) maar nu helaas niet meer. Verder slaapt ze overigens al in een puckababy alleen soms maakt dit haar overdag juist heel erg boos.
 
Ja ze is erg beweeglijk dus met haar armpjes slaat ze zichzelf vaak weer wakker. En overdag (ook zonder puckababy) slaapt ze de eerste cyclus goed in en kan je de klok er gewoon op gelijk zetten dat ze na 45 minuten wakker wordt..
 
Als ze na 45 minuten wakker wordt en je hebt haar uit bed gehaald, na hoelang gaat ze dan weer terug naar bed? Misschien houd je haar te lang wakker waardoor ze zo moe is.
Mijn dochter sliep tot vorige week (ze is nu 5 maanden) overdag ook niet langer dan 45 minuten. Ze ging dan altijd na 1,5 uur weer naar bed en dan sliep ze weer 45 minuten en zo de dag door. Pas na de laatste voeding tussen 22.00-23.00 slaapt ze tot de volgende ochtend. Sinds vorige week slaapt ze vaak overdag 1,5 - 2 uur. Maar soms alsnog slaapjes van 45 minuten. Ik laat haar als ze wakker wordt meestal nog 10-15 minuten liggen. Als ze in die tijd niet opnieuw in slaap valt haal ik haar eruit. 
 
Mijn ‘tip’ is probeer er niet een te grote issue van te maken die slaapjes... hier is het ook een dingetje hoor Dont get me wrong ? maar zoals vandaag heeft mijn kleine man ook alleen maar slaapjes gedaan van 40 minuten hij was tussendoor gewoon vrolijk en tevreden dus ga ik er ook niet (meer) over in de stress zitten. Je kan wel een plan hebben maar daar moet de kleine het ook mee eens zijn.. (en je partner ?)
 
Ja misschien is het het beste om me er maar gewoon aan over te geven en niet te druk om te maken en mee te gaan met haar slaapjes. Meestal haal ik haar dan even maximaal een half uurtje eruit afhankelijk van haar signalen. En ga morgen eens proberen haar minder snel uit bed te halen overdag!
 
Terug
Bovenaan