<p>Hoi allemaal,</p><p>Misschien is er al een topic over dit onderwerp maar ik kan het niet zo makkelijk vinden. Maar 10 weken geleden ben ik moeder geworden van een prachtige dochter. Ze krijgt volledige flesvoeding. Waar we eerst voedden op verzoek heeft onze meid nu wel een ritme gevonden. De eerste fles zo tussen 6:00-6:30 uur en de laatste tussen 22:00-23:00 uur. Sinds twee weken slaapt ze ‘s nachts door, waar we heel blij mee zijn. Ze krijgt vijf flessen van 150 ml zo ongeveer om de 3,5-4 uur.</p><p>Echter de slaapjes overdag zijn zeer kort (45 minuten) en ze komt hierna vrijwel niet meer in slaap. Dit maakt dat aan het eind van de dag ze steeds vermoeider raakt en na de fles van 19:00 uur zeker een uur aan het huilen is voordat ze in slaap valt. Ik probeer haar nu consequent in bed te laten slapen (of na de voeding in de wagen als we weggaan) alleen mijn man denkt hier anders over. Hij heeft het idee dat wanneer zij wakker wordt en vrolijk is ze dan gewoon niet moe meer is. Ik zie daarentegen dat ze steeds meer huilerig wordt en baal ervan dat hij haar lang wakker houdt. Doordat ze nu korte slaapjes heeft lukt het me ook steeds slechter om een ritme aan te houden van wakker worden - verschonen - voeden - spelen - slapen. Ik zie wel wanneer ze moe is, alleen hongersignalen zijn lastig te lezen omdat ze ook huilerig lijkt te worden wanneer ze te moe raakt. Ze drinkt dan ook niet meer haar hele fles leeg. </p><p>Heeft iemand tips over hoe ik het beste om kan gaan met de hazeslaapjes en met het verschil in mening met mijn man? Ik ben bang dat onze meid straks oververmoeid gaat raken... </p><p>Alvast bedankt voor het meedenken!</p>