‘Ritme’ baby 10 weken

Mijn zoon is nu 7 maanden. De eerste 3 a 4 maanden ging het ook zo. Hij sliep overdag steeds maar 45 minuten. Opeens werden de slaapjes langer, nog niet altijd maar meestal wel. 
In het begin maakte ik me hier ook best druk om, ook omdat ik het ritme slapeng-verschonen-spelen wilde aanhouden. Achteraf denk ik het komt allemaal vanzelf wel. Niet te veel willen.. Maar ja.. Dat is achteraf ;) 
 
Nou gelukkig is die van mij niet de enige met hazeslaapjes! ;) fijn om de reacties even te lezen, ook al weet je eigenlijk wel dat alles tijd nodig heeft soms ben je als moeder behoorlijk onzeker!
 
Ik had inderdaad ook het ritme voor ogen van slapen verschonen voeden spelen... nou je snapt dus dat werkt niet met hazenslaapjes ??
 
Mijn kindje (7 wk) wou ook slecht tot niet slapen, wat bleek, oververmoeid.. Nu zijn we op vaste tijdstippen gaan zitten en dat lijkt te helpen.
Het was zo'n gezoek naar wat ze had, honger, luier, moe.. Voedde bv op verzoek. Het was strijd, en omdat ze te moe was konden we er niet goed achter komen. Vooral smiddags en savonds waren drama, de nachten gingen prima. Maar nu weten we gewoon waar we aan toe zijn, heerlijk!
We werken momenteel ook aan een slaapritueel en het zelfstandig in slaap vallen. Het gaat steeds beter gelukkig! 
Succes!
 
Zo'n strak structuur we de eerste weken hadden, zoveel is er nu nergens te vinden ? Fijn om te lezen dat het rondom de 10 weken (onze dochter is nu 11 weken oud) de structuur niet meer werkt. Bij ons ook veel wakker overdag. Het voordeel is wel dat ze 's avonds tussen de nachtvoeding door goed slaapt.
Ik heb van de week mijn teugels laten vieren en kijk nu heel goed naar wat zij nodig heeft. En als ik weg moet regel ik oppas oma of sjouw ik haar gewoon in de kinderwagen mee. Vindt ze heerlijk. Spelen, brabbelen met elkaar, en ja... Dat jengelige hebben we ook. Ik kreeg haar vanmiddag overprikkeld terug. In bed wilde ze echt niet, ondanks ons ritueel, even laten ontprikkelen en af en toe troosten. Niet eruit halen. Het werkte vandaag niet. Ze hangt nu alweer een uur in de draagzak te snurken. Op dit soort momenten slaapt ze alleen hierin. Gebruik je die ook?
Lastig als je niet met je partner op 1 lijn zit. Mijn vriend begrijpt dat ik de signalen van onze dochter beter kan lezen, omdat ik meer tijd met haar doorbreng. Toch laat ik hem ook meedenken op momenten dat we samen zijn. Misschien kun je dat ook doen en mee gaan daarin en uiteindelijk samen wellicht tot de conclusie komen dat de kleine toch echt moe is en beter naar bed kan. Dat werkt hier heel goed. Een uur met een dwars en huilend kind doorbrengen en dan willen de mannen vaak wel naar de wijsheid van moeder de vrouw luisteren ? 
 
Terug
Bovenaan