<p>Onze dochter is nu bijna zes maanden. Sinds wij het ritme van de fles rond de 10 weken aan haar zelf hebben overgelaten, gaat ze ‘s avonds vaak na haar vroege avond fles (dit kan tussen 17.30-19.00 zijn) slapen. En ze slaapt flink door. Tussen 04/05u komt ze voor haar nachtvoeding en slaapt dan altijd tot 7u/8u door. </p><p>De laatste paar weken is het erg rommelig. Ik kan behoorlijk met haar meebewegen en we hebben ook gewoon uitgeprobeerd. Nu lopen we wel een beetje vast en zou een frisse blik fijn. Na haar fles van 18u slaapt zo door, dat ze pas rond 5.30 voor de fles komt en daarna niet meer wil slapen. Iets wat heel logisch is. Gisteren had ze de fles om 17u en sliep ze door. Echter, vind ik om 5.00/5.30 mijn dag starten toch echt nog te vroeg. Deze mama heeft dan nog minstens een uur slaap nodig om een beetje te kunnen functioneren. Nog vroeger naar bed gaan, is geen optie, want ik slaap toch niet eerder. We dachten er zelf aan om dan haar toch maar ergens rond half acht haar eruit te halen en zien of ze dan nog wil drinken en wakker genoeg is om even te spelen en daarna naar bed te gaan, in de hoop dat ze dan iets later wakker wordt. Het bruist wel in tegen haar natuurlijke ritme, en dat voelt ook niet echt lekker. </p><p>Wat te doen?</p>