‘s ochtends vroeg wakker en niet meer willen slapen

Ik snap dat je niet tegen haar natuurlijke ritme in wil gaan, want dat is voor jullie beide ook (even) heel vermoeiend. Ik lees dat je haar al wel wat vaste voeding geeft. Zou ze meer op kunnen dan ze nu krijgt? Misschien wat meer groente / fruit, een broodkorstje tussen de middag, pap 's ochtends of een maisvinger tussendoor ofzo?
Misschien dat ze dan wat meer verzadigd is en net een uurtje langer slaapt 's nachts of het 's avonds net wat langer volhoudt. Ik lees overigens op internet dat kindjes van haar leeftijd ongeveer 11 uur 's nachts slapen. Dat redt ze wel ongeveer. En misschien voor jou wat melatonine nemen en toch eerder naar bed gaan. Dan kun je wat meer meegaan in haar ritme. Het is niet ideaal, maar als je zo wel kunt slapen... 

We hebben een schema gemaakt met meer vast voeding erin, zodat ze het langer overdag uit zal houden. Ik vermoed dat ze inderdaad nu te weinig krijgt. Volgende week al 6 mnd. Echter bedachten mijn vriend en ik of het nog invloed heeft dat ze drie weken te vroeg geboren is? Ik wil haar best stukjes brood e.d. gaan geven alleen is zij nog niet zo ver in haar ontwikkeling dat ze bewust dingen vast pakt en in haar mond doet. Afgezien van haar hand die er zo’n half van de dag erin zit hihi Of is dat normaal? Dat we in het begin het haar moeten voeren?

Aangezien ik altijd zelf het advies 'volg je moederhart' geef, gaan wij dit hier ook doen. Als onze dochter druk in haar ogen zot te wrijven moet ze gewoon echt naar bed. En ook vandaag was dit rond half zes. We hebben het gerekt, door samen aan tafel te gasn zitten en haar haar groente hapje te geven. Ging er niet in. Te moe. Een fles erna, nope. Dit lijkt mij ook niet de bedoeling. Ze is er nog niet aan toe en heeft duidelijk haar slaap nodig. We schrijven haar doen en laten de aankomende twee weken op en leggen het dan op het cb voor. Voor nu laten we het met wat we hadden + laatste fles met rijstebloem. Als ze een keer vroeg wakker en uitgeslapen is, heeft deze mama gewoon pech. Het is tenslotte een fase ?Melatoline slikken en eerder naar bed gaan is voor mij geen optie. Ik reageer daar totaal niet op mede omdat mijn vermoeidheid chronisch begint te worden. En nog eerder dan 9u naar bed gaan is voor mij echt een grens. Het is zoals het is nu en ik roei met de riemen die ik heb...

Ik zou haar rond 17u naar bed brengen, maar na half uurtje wakker maken. Dat is echt te vroeg om de nacht te laten beginnen. En dan rond 19u naar bed met fles

Kun je haar niet meer hapjes geven?
Een ijsblokje vol is niet echt heel veel voor 6 maanden.
Onze dochter at toen al zeker 100 gram aan groente met aardappels of pasta.
Wanneer je dit ophoogt kan ze ook wat langer door gaan op alle voeding.

Bij 6 maanden hadden wij:
6:30 fles 180
10 fruit
11 fles 180
15 fles 180
16 groente
Hierna dus nog een flinke dut en dan werd ze zelf nog wakker voor die laatste fles. Die is dan rond 19/20 en daarna lekker slapen.
Komt ze nu in de nacht om 4:30 dan kun je ook een fopfles maken eventueel. Ze kreeg bij ons 150 of 180 met maar 2 scheppen.

Bedankt voor alle adviezen. Wij merken hier thuis dat het op dit moment niet werkt. Zeker een vast schema niet. Ze heeft duidelijk een eigen ritme. Vandaag was ze rond etenstijd wakker (hoera) en at geen hap groente. Zover dus met de pot mee eten... als we het met een fles eerder meegeven, eet ze het keurig op. 
Ons meisje heeft een behoorlijk eigen willetje (en ritme) en wij vermoeden dat de drie weken eerder geboren zijn er ook mee te maken heeft, dat ze nu nog echt meer slaap nodig heeft dan wat iedereen hier aangeeft. Het blijft een kind en een schema heeft ooit iemand bedacht. Wij zijn niet zo van de hokjes. Tot nu toe is alles uitendelijk goed gekomen. We houden het wel even bij, zodat we straks met het cb goed kunnen overleggen. En alles stapje voor stapje. De rijstebloem is nieuw. Daar wennen we eerst aan en dan weer een stapje erbij. Ze is tenslotte pas over een dikke week 6 maanden.
Dus we volgen het advies van haar ritme blijven volgen en daar waar het kan sturen we wat bij. Deze mama gaat toch gewoon maar wat eerder naar bed en accepeert dat er dagen zullen zijn waarop de dqg gewoon erg vroeg begint. Ik weet dat dit over gaat. 

Mijn vriend hadden het er net nog even over. Onze dochter is een heel vrolijke baby, groeit goed en heef prima luiers. Wij hebben allebei niet de indruk dat ze naast wat ze nu krijgt nog honger heeft. Anders zou ze dat echt wel laten merken. Zo is ze ook... haha. En gezien hoe ze haar oefenhapjes naar binnen werk zien wij haar nog geen stukjes brood weg kauwen. Ze heeft nog steeds moeite met de lepel en het mechanisme dat ze haar mond open moet doen en door moet slikken. Er komt nu weer een sprong aan en wij voelen aan dat ze dit waarschijnlijk daarna wel zal kunnen. Dan zijn we ook op het cb geweest en zijn we weer wijzer. Komt goed hier.
voor nu sluit ik dit stuk zelf af. Nogmaals bedankt voor de tips.

Terug
Bovenaan