“Gewone darmkrampjes” of Koemelkallergie?!

<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi,</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ons zoontje van 6,5 week is al vanaf de geboorte heel erg onrustig, hij huilt of eigenlijk krijst erg veel al sinds de kraamweek.</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">In het kort de klachten die hij had:</p><ul style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 0px 20px; list-style: square; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><li style="box-sizing: border-box;">huilen tijdens en na elke voeding<li style="box-sizing: border-box;">veel spugen<li style="box-sizing: border-box;">krijsen op het aankleedkussen<li style="box-sizing: border-box;">Overstrekken<li style="box-sizing: border-box;">Slecht slapen<li style="box-sizing: border-box;">Onverzadigbaar bij drinken<li style="box-sizing: border-box;">Slecht boeren<li style="box-sizing: border-box;">Vaak de hik<li style="box-sizing: border-box;">Veel scheetjes laten<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Inmiddels al behoorlijk wat medische hulp ingeschakeld.</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">De manueel therapeut heeft beperkingen in zijn nek en werveltjes gevonden, sinds we deze behandeling zijn gestart kan hij het aankleedkussen  een stuk beter verdragen.</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Omdat het krijsen rondom de voeding niet stopte en hij liggen op zijn rug ook niet kon verdragen via huisarts bij kinderarts terechtgekomen.</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Naar aanleiding van ons verhaal gestart met maagzuurremmers (Nexium) ivm vermoeden zure reflux en dit lijkt nu een deel van het huilen te verminderen, hij krijst niet meer na het spugen en spuugt ook minder (al is dit niet perse doel van de medicatie)</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Dan nu mijn vraag;</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoewel het stapje voor stapje beter gaat vind ik het opvallend dat hij eigenlijk na elke voeding krampjes lijkt te hebben met bijbehorende krijs en huilbuien. Mijn gevoel zegt dat dit wel erg vaak is, ik twijfel daarom of dit nog wel "normale krampjes" zijn of dat er misschien meer aan de hand is, bijvoorbeeld een koemelkallergie?! </p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">De kinderarts vond dit niet direct aannemelijk omdat hij bijvoorbeeld heen huiduitslag oid heeft. Daarom is eerst gestart met de reflux medicatie.</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">We hebben over 2 weken een telefonisch consult en wil dit sowieso aan hem voorleggen, maar ben benieuwd wat "normaal" is bij krampjes op een dag?</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik hoor graag jullie ervaring!</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Groetjes M</p>
 
Klinkt heel erg als krampjes. Heb 2 kinderen die allebei zeer extreme krampen hebben gehad. Huilen, huilen, huilen, de hele dag door. Bij ons ging het na 11 en 12 weken ineens over. Hou vol, het gaat écht over! ❤️ Ik weet hoe zwaar het is...
 
Mijn dochter had dit ook en dat was kma. 
Wat je kunt doen is de komende paar dagen of net voor je consult een logboekje bijhouden met wanneer en hoe lang hij huilt. Dan kun je dit inzichtelijk maken voor de kinderarts. Deze tip kreeg ik van het cb. 
Uiteindelijk ben ik zelf eigenwijs geweest en heb ik koemelkvrij voeding gekocht. Nadat ik duidelijk kon aantonen dat mijn dochter van zo goed als alle klachten op de reflux na, af was, werd de machtiging afgegeven. 
Moet er wel even bij vermelden dat ik als baby extreme kma had, dus het zat al op de radar. 
Succes! 
 
Aah zo'n pittige tijd hè en heel frustrerend om je kleintje zo te zien. Ik heb een dochter van bijna 7 weken en begon na de kraamweek ook het krijsen op te lopen. Echt hysterisch werd ze. Ik heb toen een lactatiekundige mee laten kijken en een verwijzing gekregen voor haar tongriem en lipbandje.
De LK schatte namelijk in dat mijn dochter de melkstroom niet kon beheersen door korte bandjes en zo veel lucht binnen kreeg en dus ook : heel veel kramp. 
Inmiddels laten behandelen en een heel ander kind hebben we. Ook de osteopaat voelde veel verschil binnen een week. Ze huilt echt nog wel en krampjes heeft ze ook nog maar wel binnen het normale en niet meer uuuuurenlang hysterisch gekrijs. 
Misschien de moeite waard om naar te laten kijken? 
 
 
Het is ook best normaal dat ze rond 6 weken heel veel huilen en veel krampjes hebben. Veel spugen, hikken, boeren, hoeft ook niet pijnlijk te zijn voor je baby. Dat huilen rondom een voeding kan duiden op maagzuur of krampjes, maar het hoeft niet. Daarom ben je nu denk ik een test begonnen met medicatie? 
Het is gewoon een hele zware tijd, zeker als je een baby hebt die veel huilt. Maar het wordt echt beter! Je loopt al bij een therapeut en kinderarts en meer kun je voor de medische kant niet doen. Verder gewoon volhouden en je kindje geven wat hij nodig heeft. 
Mijn dochter heeft een KMA en dat uit zich hier wel anders. Zij krijgt felrode eczeemplekjes in haar gezicht, en is ook erg gevoelig voor eczeem op andere plekken. Ze dronk ook maar kleine beetjes per keer. Verder het gebruikelijke: kramp, huilen, slecht slapen. Maar dat is dus na een week of 12 echt verbeterd. En als ze nu iets met dat eiwit binnen krijgt, dan krijgt ze geen kramp, slaapt nog steeds prima, maar ze wordt wel jengelig in wakkertijd. Dus dat gedrag kwam ws niet van de KMA. Eczeem in haar gezicht blijft de grootste klacht. En dan echt felrode plekjes van ongeveer een halve tot hele cm groot, niet een paar pukkels. 
 
Onze dochter (inmiddels 3 jaar) heeft lactose en koemelk intolerantie. Hier zijn we pas na 1 jaar achtergekomen. Ze huilde als baby heel veel, overstrekken, verborgen reflux.

Wat bij ons hielp was het bedje wat schuiner zetten waardoor het maagzuur niet zo snel omhoog komt. Na iedere voeding 20 min rechtop houden. Goed laten boeren tussendoor.

We hebben verschillende voedingen geprobeerd en nu na 1,5 jaar krijgt ze rijstemelk. Soja kreeg ze obstipatie van.

Ze had geen uitslag of eczeem en groeide prima. Het CB zei dat er niks aan de hand was en de huisarts nam ons ook niet echt serieus toen hij maagzuurremmers voorschreef. Maar volg je gevoel!

Een huilbaby is pittig. Maar het wordt beter zodra ze minder melk krijgen en vaste voeding gaan eten.
 
Hoi
Heb je na gedacht over geitenmelk? De artsen weten hier weinig vanaf. Helaas wist geen enkele arts ons te helpen. Hierdoor hebben ze veel minder kramp. Ons dochtertje is 10 weken en we gebruiken sinds 8 weken geitenmelk. Helemaal top. daarvoor was het huilen huilen huilen. 
Nannycare heet het. 
Succes!
 
Terug
Bovenaan