'S nachts wakker door scheten/kreunt veel

Mijn zoontje van 9 weken kreunt 's nachts veel. Hij laat dan vaak harde scheten en beweegt wild met zijn hoofd. Vaak houdt hij zijn ogen wel dicht. Huilen doet hij dan niet zo snel. Hij heeft het niet iedere nacht, maar wel vaak. Hij slaapt daardoor korter dan wanneer hij er geen last van heeft. Vanwege verborgen reflux krijgt hij johannesbroodpitmeel, al is dat veel minder dan de eigenlijke dosering. Zou het daar aan kunnen liggen? Afbouwen van het JPBM zorgt er weer voor dat hij wakker wordt vanwege het terugslikken van de voeding....Wie zegt er "heej wat herkenbaar " en heeft een goede tip? Super bedankt alvast voor jullie reacties!

Ps. Mijn zoontje eet nog steeds om de 4 uur, dus ook 's nachts
 
Hi. 
Mijn zoontje had hier ook last van. Hij werd er alleen wel wakker van. Uiteindelijk bleek dat hij geen verborgen reflex had maar koemelkallergie. Toen we uiteijndelijk Nutramigen voeding hadden was het over. Tot die tijd ben ik meerdere keren naar een osteopaat. Dit was erg prettig, zo werden de verkrampingen weggemasseerd en dit gaaf meer rust voor mijn zoontje! 
Succes!
 
 
Geef je kunstvoeding? Je zou Nutrilon AR kunnen gebruiken ipv jbpm. Principe is hetzelfde maar toch reageren kinderen er soms anders/beter op.
Voeding rustig roeren met een vork ipv schudden zodat er geen luchtbelletjes vormen.
En sommige kinderen reageren beter op flessenwater ipv kraanwater.
En heel goed laten boeren. Ook tussen voedingen in of als hij ligt te kreunen. Boeren gaat overigens moeilijker met verdikte voeding. Eventueel nog iets minder jbpm. Net voldoende voor reflux maar niet teveel voor darmpjes.
Succes!
 
Ik geef inderdaad kunstvoeding. Het boeren gaat op zich goed, maar tussendoor laten boeren in de nacht valt niet mee. Hij valt dan in slaap en drinkt met geen mogelijkheid zijn fles meer leeg. De tip over flessenwater ga ik zeker uitproberen!
 
@Manonvd
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat jouw zoontje koemelkallergie had? Had hij nog andere kenmerken/symptomen? 
 
@Manonvd
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat jouw zoontje koemelkallergie had? Had hij nog andere kenmerken/symptomen? 
 
@Manonvd
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat jouw zoontje koemelkallergie had? Had hij nog andere kenmerken/symptomen? 
 
Beste Suuzyq,Onze zoon heeft precies hetzelfde. Hij is inmiddels 3,5 maand maar al wekenlang vertoont hij 's nachts hetzelfde patroon. Rond 4u begint ie hard te kreunen en kronkelen in z'n bedje en hoor je z'n darmen borrelen. Ook laat ie dan veel scheten. Een kruik en speen helpen even om te rekken, maar vanaf een uur of 5 is het klaar en neem ik 'm bij me. Dan slaapt ie tegen me aan half verder, maar ook dan heeft ie zichtbaar last. We zijn inmiddels meerdere keren bij de kinderarts geweest. Sivds gisteren krijgt hij neocate voeding. Ook krijgt hij ommeprazol tegen reflux. Het blijft een raadsel hoe hij aan zoveel lucht in z'n lijf komt (verschillende flessen, osteopaat, infacol etc, allemaal geprobeerd). Ook overdag slaapt hij steeds slechter, en wordt vaak na een half uur in bed alweer wakker van z'n darmen. Ik vroeg me af wat bij jullie uiteindelijk de oplossing bleek.. 
 
Terug
Bovenaan