'S nachts wakker door scheten/kreunt veel

Hi Gebruiker10100852,
Het is erg lang geleden dat je jouw reactie op dit forum hebt gezet, maar wij zijn echt ten einde raad.
Onze meid is nu bijna 3.5 mnd en ons verhaal is volledig hetzelfde als die van jou.
Wat is er uiteindelijk uitgekomen en wanneer wordt het beter?
Groetjes!
 
Hi Gebruiker10100852,
Het is erg lang geleden dat je jouw reactie op dit forum hebt gezet, maar wij zijn echt ten einde raad.
Onze meid is nu bijna 3.5 mnd en ons verhaal is volledig hetzelfde als die van jou.
Wat is er uiteindelijk uitgekomen en wanneer wordt het beter?
Groetjes!
 
Hi Faye, 
Ik geef borstvoeding maar bij onze dochter (9wkn) is het precies hetzelfde. Heb haar net op haar buik gelegd en toen kwamen er flinke scheten uit. Ze ligt nu rustig, maar zolang ze zo ligt ga ik zelf niet slapen. Niet echt ideaal dus.. Ik ben met haar naar een osteopaat geweest, maar dat had niet het gewenste resultaat. 
Hoe is het nu bij jou? Wordt het al minder? 
Groetjes Maaike
 
Hi dames!
Onze zoon van bijna 4 maanden heeft dit ook ontzettend gehad. Wij zijn vorige week overgestapt op Nutrilon HA Prosyneo en de Difrax-flessen. Daarvoor hadden we Nutrilon standaard en Dr. Brown's en Avent al geprobeerd. Het gaat nu sinds deze week eindelijk een stuk beter!
Wat betreft borstvoeding heb ik gelezen dat het verstandig kan zijn tijdelijk zuivelproducten te laten staan en kijken of het dan beter gaat. Maar ik ben zeker geen bv-expert, dus check het nog even! Koemelkeiwit is iets waar de darmpjes nou eenmaal op kunnen reageren.
 
Heel herkenbaar,  mijn dochter had dit ook heel erg, alle middeltjes, anti kramp voeding, osteopaat etc. Geprobeerd niets hielp. Na ruim 4 maanden ging het steeds beetje beter en uiteindelijk geen darmklachten  meer. Nu mijn zoon van bijna 4 maanden hetzelfde verhaal hij heeft zoveel last van lucht. Ik heb nu besloten weer af te wachten en te hopen dat snel beter zal gaan.  
 
Ons zoontje had dit ook, eigenlijk tot hij 1 jaar was en we uit eigen beweging over zijn gestapt naar nutrilon omneo en verder alle koemelkproducten uit het menu hadden geschrapt. Toen was het allemaal na 2 dagen over. Consultatiebureau en huisarts namen het nooit serieus omdat hij verder geen klachten had, maar een lichte overgevoeligheid kan dus echt voor darmklachten zorgen zonder dat er ook eczeem oid is. Hij slikte ook melk weg als hij lag, maar hij huilde nooit en was een blije baby verder, dus reflux en koemelkallegie/overgevoeligheid ‘waren uitgesloten’.
Ik kon er destijds weinig over vinden over deze klachten zonder de combinatie met eczeem of redlux, maar achteraf had ik gewild dat we gewoon eerder waren gestopt met melkproducten. We hebben ons toen laten afschrikken omdat overal staat dat je dat eigenlijk in overleg met een deskundige moet doen..  
 
Sowieso is er een protocol in behandeling van reflux. Johannesbroodpitmeel is de eerste stap, maar niet bewezen dat het werkt en zorgt idd voor verstopping. Stap 2 is medicatie, Rantinide (wat snel kan uitwerken, bij ons al na 1,5 week) en anders Nexium omeprazol. Dat hielp bij ons pas eindelijk tegen verborgen reflux (met idd ook gevoeligheid voor koemelkeiwit). Daar raakte ze wel helaas van verstopt.. dus lactulose gebruiken we erbij. Ben zelf niet snel van de medicijnen, maar nu wel eindelijk een blije baby zonder pijn. En herken zeker het niet serieus genomen worden.. huisarts was top maar kinderarts vond het allemaal wel meevallen. Het zijn gelukkig ook geen ernstige ziektes maar het is wel mega zielig dat zoveel baby's met pijn en onnodig ongemak zitten. Het boek Reflux baby heeft me erg geholpen hierin.
 
Terug
Bovenaan