'S nachts wakker worden

<p>Ik ben even benieuwd hoe jullie het 's nachts aanpakken als jullie baby wakker wordt en het speentje accepteert hij niet. Laten huilen? Voeding aanbieden? </p><p>Ik weet even niet meer wat goed is met een baby van 5 maanden die nog elke nacht 1 a 2 keer wakker wordt..</p>

Dat is toch niet zo vaak?
geef je rond 23:00 nog een fles?
als hij snachts blijft huilen zou ik nog lekker een flesje geven.. 5 maanden is nog zo jong... doorslapen komt echt wel op een gegeven moment 

Je kan trouwens ook een voeding een kleine voeding van 2 schepjes geven, misschien wordt hij dan rustig en slaapt hij weer.. en dan die voeding uiteindeljk afbouwen 

Mijn zoontje van dik 6 maanden, komt ook nog altijd zo’n 1-3 keer per nacht voor een speentje. Na een heel druk dagje met veel noeuwe indrukken zelfs nog vaker. Ik geef m gewoon het speentje en dan slaapt hij weer verder.
Als hij geen honger heeft, zou ik hem geen flesje geven. Al helemaal noet als hij na t geven van t speentje weer gewoon verder slaapt.

Hij/zij is nog maar 5 maanden, is nog zo klein, echt niet gek dat hij/zij nog niet doorslaapt. Gewoon troosten en evt flesje/de borst geven snachts. Ze gaan op een gegeven moment vanzelf doorslapen.

Mijn zoontje is 2 en wordt nog steeds wakker hoor snachts! Zou vooral veiligheid aanbieden en vooral niet laten huilen, 5 maanden is echt nog heel jong! Voor mij os de oplossing voor het vele wakker worden samen slapen, hierdoor hoefde ik in ieder geval niet uit bed. Succes en laat je niet gek maken door al die verhalen van andere kindjes die al doorslapen. 

Mijn dochter van 4,5. maanden had dat ook ineens. Eventjes laten huilen, en dan het speentje geven werkte bij ons. Ik zou eerlijk gezegd geen voeding aanbieden. Dat deed ik eerst wel,  volgens mij wende ze daar gewoon aan. En toen ik haar dus eventjes liet huilen was dat ook gelijk over. 1 nacht 1 keer gehuild en de nacht daarna sliep ze als een roosje. 

Ik ben het met Brenda eens. Op deze leeftijd hebben ze geen nachtvoeding meer nodig en raken ze eraan gewend. Mijn zoontje (nu 8maanden) kwam rond die leeftijd (en nu weer) ook weer de nachten, maar het was bij hem geen honger. Last van doorkomende tandjes, sprong, groeispurtje etc. Ik heb hem de nachten een speentje gegeven en soms ook gewoon een halfuurtje met hem in de stoel op zijn kamer gezeten en weer in bed gelegd. Ik heb nu een speenknuffel gekocht en dat werkt super goed. Als hij nu s nachts een beetje huilt gaat hij zelf op zoek naar zijn speentje en doet hem zelf in zonder dat deze uit bed valt

Terug
Bovenaan