'S nachts wakker worden

Ik ben het ook met bovenstaande reacties eens. Ik zie nu ook pas dat speen niet helpt bij jou. Mijn zoontje heeft nu de afgelopen nachten dat hij wakker word en ook niet meer slaapt na geven speen. Gaat huilen zodra ik weer wegloop. Hier doorkomende tandjes en eerste tekenen verlatingsangst. Ik geef hem nabijheid en als dat niet helpt, haal ik m er even uit, troost hem en leg hem dan weer terug. Vervolgens slaapt hij weer lkkr verder. Soms is t 10 minuten troosten, maar heb er ook al n keer bijna n uur mee gezeten. Afgelopen nacht, gaf ik m het speentje, gaf een kik en was daarna weer stil en viel in slaap. Het zijn allemaal fasess en je zult er even doorheen moeten! 
Succes!!

Mijn dochtertje van bijna 8 maanden geef ik nog een voeding (krijgt bv). Ze heeft geen speen (nooit gehad ook, snapt ze niet). Overdag drinkt ze nauwelijks uit de fles (40 ml totaal) wanneer ik aan het werk ben, dus mijn gedachte is dat ze het inhaalt in de nacht en nog wel nodig heeft, ook al is ze bijna 8 maanden. Met 5 maanden kwam ze veel vaker (dronk toen wel beter uit de fles).
Er zit bij haar nu wel wat verbetering in, ze slaapt behoorlijk wat uren achter elkaar door. Ze gaat om 19 uur naar bed en afgelopen nacht kwam ze rond 23.30 om vervolgens door te slapen tot 7.30. Prima wat mij betreft. De nacht ervoor kwam ze pas om 4 uur. Het wisselt. 
Mijn zoontje sliep wel al heel vroeg door (na 6 weken). Het wisselt per kind. 

Bedankt voor jullie reacties.
Speen helpt wel zo af en toe maar momenteel wordt hij elke nacht wakker van het hoesten (doet hij al 10 weken, ja we zijn al naar de dokter geweest). Hij is dan zo wakker dat hij niet meer zelf in slaap valt. Natuurlijk geven we hem een voeding als hij honger heeft maar ik denk niet dat dat de reden is.. laatst heeft hij in 4 uur 2 flessen van 180 opgedronken in de nacht om het er vervolgens uit te spugen. Hij drinkt dus sowieso als je het hem aanbied. Daarom vind ik het lastig wat te doen in de nacht aangezien hij overdag goed drinkt. Is de nachtvoeding dan een gewenning?
En nee, ik ben ook niet van het laten huilen maar overdag huilt hij vaak ook een paar minuutjes voor hij weer in slaap valt. Als je alles al hebt geprobeerd (troosten, knuffelen, veiligheid bieden etc.) Wat we elke nacht doen. Ik was gewoon benieuwd naar hoe jullie het aanpakken in de nacht.

Ik heb het op het CB gevraagd. En zij zeiden toen dat een kleintje er dan echt aan went, aan de nachtvoeding. Want in theorie hebben ze het niet nodig. Ik vond dat wel logisch klinken. Dus wanneer jij denkt dat je kleine geen honger heeft, zou ik hem geen voeding geven. 
Daarbij vind ik er een verschil zitten in laten huilen en laten krijsen. Als moeder voel je wel wanneer je baby niet meer gewoon huilt. Dus dan kun je inderdaad troost bieden. 
En gelukkig; alles is een fase, dus die gaat ook vast weer voorbij!

Als je s nachts een voeding geeft, dan moet je eens proberen wat minder voeding te geven. Ik gaf vanaf 7 maanden liever geen voeding meer s nachts, maar soms wil mijn dochter echt niet meer doorslapen en na sen beetje voeding doet ze dit wel. Maar ik geef nooit meer dan 90cc, meer hebben ze niet nodig in de nacht en zo raken ze ook niet gewend om steeds weer met een volle buik in slaap te vallen! 

Vermoeiend is dat he ? Ons zoontje heeft ook besloten om snachts weer wakker te worden en niet te willen slapen.

Wat ik doe... Ik ga naar hem toe, verschoon zijn luier, geef hem een zetpil(dit omdat hij vaak last van zijn darmen heeft) leg hem in bed, geef een knuffel en kusje, zet een muziekje aan en zeg slaaplekker, het is nacht, je moet slapen nu. Hij valt bijna altijd weer in zlaap dan! Luier verschonen is misschien helemaal niet zo nodig, maar ik heb wel het idee dat dat hem soms dwars zit.. En zo hebben we dat probleem in ieder geval verholpen..
Soms werkt niks, dan iss het alleeen maar huilen, ik troost hem dan door sssst in zijb oor te doen of eventueel even uit bed te halen.. Vanaf half 7/7uur (8 uur is flestijd) dan leg ik hem bij ons en slaapt hij soms nog even verder, en anders geef ik hem de fles.

Terug
Bovenaan