07-02-2004

Hallo allemaal,
Mijn dochtertje Kaylee is 7 februari geboren(1ste kindje)
Wie is er ook op deze dag bevallen.
Omdat het mijn eerste kindje is ben ik benieuwd hoe het voedingsschema is van jullie kindje en hoe het voor de rest gaat.

Alvast bedankt Groetjes
 
Hoi Vanessa,
Mijn dochter Emmie is op 13-02-2004 geboren. Ze is ook mijn eerste kindje.
Op een dag krijgt zij:
7.30-8.00 Nutrilon 2 (180cc water+6 schepjes)
10.00-10.30 Bambix op het boordje (60cc+2 schepjes melk+ 4 schepjes Bambix)
12.00-12.30 180cc+ 6 schepjes
14.00-14.30 fruit met een beetje rooibosthee. Rond die tijd begin ik haar klein beetje lichtbruine brood te geven.
17.00-17.30 groente, 60cc sapje en Danoontje of volle yoghurt met beetje diksap van een leepel.
19.30-20.00 fles (180cc+ 6 scheepjes melk+ 4 schepjes Nutrix)
Soms geef ik haar Bambix rijstwafel.

Verder het gaat heel goed met mijn dochter. Met 6,5 mnd was ze 65cm lang en woog 7730g. Ze kan nu heel goed zitten, omrolen van rug naar buik en andersom.Ze kan eventjes staan in de box en ze oefent optrekken van zitten tot staan. Ze kan nog niet kruipen.Ze is hele dag aan te "praten"-da,da,da ta,ta,ta la,la enz.Ze slaapt twee keer per dag 30 tot 45 min en s'nachts valt ze ook niet makkelijk in slaap. O, ja ze heeft al twee tandjes. Verder is ze heel eenkennig en niemand behalve ik en mijn partner kan haar oppakken.
Graag hoor ik iets over jouw dochtertje.
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
Hoi Asia,
Mijn dochtertje Kaylee is een slechte eter ze drinkt 4x 160 cc
En een fruit of groentehapje maar morgen moet ik naat het consultatiebureau dus hoop ik dat ik naar de 3 flessen mag gaan want ze heeft nooit honger.
Ze is nu 66 cm en weegt 6800 gram maar ze was heel klein met de geboorte.
Ze kan enkele minuten alleen zitten en omrollen kan ze al van 6 maanden ze staat het allerliefst.Kruipen kan ze ook nog niet ze slaapt overdag ongeveer 2 urrtjes en `s avonds slaapt ze van 21 uur tot 08.00 uur dus ideaal
Ze heeft nog geen tandjes maar het duurt niet lang meer.Ze is vriendelijk en lacht tegen iedereen.Nog veel plezier met Emmie en bedankt voor het berichtje
Groetjes Vanessa en Kaylee
 
Hoi,
Toon is op 9 februari geboren. Hij woog vorige week 8220 gram en is 73 cm. Hij drinkt meestal rond 8 uur,11, 15, 19 uur maar somns vaker. 's Ochtends krijgt hij pap met rijstemeel (ongeveer 100 ml) of fruithapje met rijstemeel en 's middags een groentehapje 50 ml. Hij is heel vrolijk en lacht heel veel en kletst wat af (dada, bubu, fufu en blazen kan hij al). Hij rolt van rug naar buik en soms ook terug. Zitten kan hij zelf nog niet echt goed en kruipen lukt ook nog niet. Ook hij is erg eenkennig en als vreemde mensen te dicht in de buurt komen begint hij te huilen. Meestal wordt het na een tijdje beter. Hij vindt het heerlijk om in bad te gaan en spettert dan de hele badkamer nat. O ja, hij slaapt 2 tot 3 keer overdag (varieert van 45 min tot 2 uur) en 's nachts van ongeveer 19.30 uur tot een uur of 8. Tussendoor wordt hij dan nog wel een keer of 2 wakker voor borstvoeding.
Groetjes,
Masja
 
Hoi Vanessa,
Mijn dochter is niet geboren op 7 februari maar op 3 april en heet ook Kaylee:).
Vind het grappig om deze naam eens tegen te komen. Zie en hoor hem niet zo vaak namelijk!

Dat was het enige wat ik wilde vertellen! Heb jij ook wel eens dat mensen haar naam verkeerd uitspreken?? Wij hadden dan in het begin heel erg.

Groetjes Angelique en Kaylee (zondag 6 maanden)
 
hi

mijn zoontje is 7,5 maad en krijgt het volgende:
07.00 uur :210 water en 6 schepjes + 4 bambix
09.30: fruit
slapen
12.00: 150 ml water + 5 schepjes
+ boterham met pindakaas oid
15.00: roosvicee + liga
17.00: groente + yoghurt
19.00: 210 water en 6 schepjes + 2 rijstebloem

het is een klein mannetje
ong 68 cm en 7,3 kilo
hij kan zelf gaan zitten en kruipen kan hij ook
we kunnen dus ook al met hem fietsen en dat is echt geweldig
staan vindt hij ook erg leuk
 
Hoi Angelique en Kaylee,

Wij hebben dat probleem dus ook dat ze haar naam altijd verkeerd uitspreken.
Toen ze pas geboren was en het geboortebord buiten stond dan hoorde ik altijd mensen die langs kwamen lopen de naam verkeerd zeggen.
Vooral de oudere generatie heeft er moeilijkheden mee.
Maar het is ook een naam die je niet veel hoort en daarom vonden wij hem zo mooi.
Ik heb vroeger op een kinderdagverblijf gewerkt en daar was een meisje dat Kaylee heette en dat was zo een lief ding en toen dacht ik altijd als ik een meisje krijg dan gaat ze ook zo eten.

Je hebt een hele mooie naam uitgekozen,

Groetjes Vanessa en Kaylee
 
Kaylee is nog helemaal niet eenkennig ze vindt iedereen leuk.
Ik ben gisteren naar het cb geweest en daar vroegen ze ook of ze eenkennig was en toen zeiden ze dat dit ongeveer rond de 8 maanden begint.Kaylee vindt het ook heerlijk om in het grote bad te gaan en ze spettert dan de hele badkamer nat in haar badje vindt ze het niet meer zo fijn want het wordt wat te klein om gek te doen.
Groetjes,
Vanessa
 
Terug
Bovenaan