1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

ik moet echt even weer tot 10 tellen als ik op het cb ben
Ruben is ruim 9 maanden en is 75 cm lang en 9140gr en nu zei de arts
dat hij te licht is ik vind dit helemaaaaal niet
ik heb belsoten om er alleen nog maar naar toe te gaan om te wegen en voor de inentingen
wat zijn jullie ervaringen met het cb
groetjes Ineke

haha mijn zoontje is nu 21 maand en weegt 11 kg en nooit gezeur.Het ligt denk ik aan het consultatiebureau maar sommigen zeuren inderdaad zo.Ik ga ook om te wegen en de prikjes en daarmee klaar.Ik sta ook altijd zo weer buiten.Nog vragen???NEE oke tot ziens.

Hoi, laat ze maar praten hoor!!
Ze hebben altijd wel wat te zeiken, (tenminste, das bij ons ook).
Het ene kindje is de andere niet, dat schijnen ze maar niet te begrijpen.
Maak je eigen niet druk meid, dat zijn ze niet waard!!

Groetjes Debby.

Ik hoor en lees vaak  zulke negatieve ervaringen  met het CB. Dat is natuurlijk heel vervelend. Maar ik wil ook graag laten weten dat het niet overal zo is. Ik  ben zelf de eerste maanden na de bevalling heel erg goed begeleid door het CB toen mijn dochtertje een  huilbaby bleek te zijn. Ze kwamen zelfs meerdere keren op huisbezoek om te kijken hoe het ging en om uit te vinden wat er met mijn meisje aan de hand was. Naast het welzijn van mijn dochtertje werd er ook iedere keer gevraagd of ze nog iets konden betekenen voor de oververmoeide papa en mama. Ik heb daar heel veel steun aan gehad.

Groetjes, Ymke

Hoi!
Bij ons wordt niet zo snel gezegd of een baby te zwaar of te licht is(hoor ik ook nooit van de andere moeders...). Ze zeggen altijd: als je kindje goeit in de lijn zoals 'ie begonnen is en bezig was, dan is het goed. Ieder kind is anders. Dus die grafiek voorin je boekje van het CB even tekenen: is het een doorgaande lijn of daalt die lijn ineens? Bij doorgaande lijn is het prima!
Enne: ons zoontje is net 9 maanden en 9430 gram, 72 cm., was prima van de week op CB. Dus waar hebben ze het over???Scheelt maar 400 gram?!?

Hoi

Te licht vind ik je zoontje echt niet hoor. Ik heb even opgezocht wat mijn dochter woog bij 9 maanden en dat was 7750 gram bij 71 cm. De laatste keer op het bureau was ze 19 maanden en woog ze 9620 gram. Nu is ze bijna 2 jaar, volgende week is ze jarig. Ze hebben nog nooit gezegd dat ze te licht was.
Maar misschien buigt  de curve van je zoontje idd. af, maar dat is wel iets anders dan te licht zijn.
Ik zou me er niet te druk om maken.

Succes!!!

quote: ineke2 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2007 12:51:56'));

ik moet echt even weer tot 10 tellen als ik op het cb ben
Ruben is ruim 9 maanden en is 75 cm lang en 9140gr en nu zei de arts
dat hij te licht is ik vind dit helemaaaaal niet
ik heb belsoten om er alleen nog maar naar toe te gaan om te wegen en voor de inentingen
wat zijn jullie ervaringen met het cb
groetjes Ineke

Mijn ervaring met het cb??? hahaha, breek me de bek niet open!!! Mijn dochter woog met 11 maanden 9250 gram bij 76 cm, dus wijkt niet zoveel af van die van jou (in verhouding, niet naar leeftijd gekeken) en hier vonden ze haar te zwaar!!!

Aanstaande donderdag wordt ze 1 jaar, en hier gaat ALLES van het cb, het ene oor in.. en het andere ook weer uit!
Kiddies houden zich nu eenmaal niet aan de regeltjes/boekjes

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan