1,5 jaar verschil - kinderwagen???

Hoi hoi!

Ik dacht dat iemand hier al eens iets over gevraagd had, maar ik kon het niet terugvinden en ben benieuwd naar jullie ideeën.

Als alles goed gaat, heb ik straks twee kindjes die ca. 1,5 jaar verschillen in leeftijd. (Joepie!) We hebben voor onze eerste de (best dure) bugaboo kinderwagen gekocht en nu vraag ik me af hoe ik straks twee kindjes ga vervoeren. Ik wou eerst zo'n plankje achter de wagen kopen waar de oudste op kan staan, maar ik denk dat hij met 1,5 jaar daar nog wat klein voor is.
Iemand riep al meteen: koop dan een duo-wagen (twin), maar dat kost me nogal niet wat. En dan verder onze nog perfecte kinderwagen weer verkopen??? Bovendien kan ik me voorstellen dat de oudste na verloop van tijd niet meer in de wagen gaat en dan zou ik 1 kindje in een duo rondduwen??? Ook het meenemen in de auto lijkt me lastig.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe lossen jullie het op? (Of misschien ken je iemand....) Misschien doe ik er wel te moeilijk over...???

Groetjes,
Tess

Hoi,

Leuk dat er zo weinig verschil tussen zit. Ik zou als ik jou was de kinderwagen gewoon aanhouden. Kijk eens op marktplaats voor een duowagen. Dan betaal je er niet te veel voor en je kunt hem straks weer verkopen als je oudste niet meer in de wagen wil. Succes met zoeken!!!!.

gr Linda mama van Charlotte

Dat "probleem" heb ik straks ook! Mijn tweede kindje  scheelt ook  anderhalf jaar met mijn   oudste. Het is inderdaad geweldig dat ze zo dicht op elkaar zitten, we zijn ook superblij, maar hoe we dat qua kinderwagen op gaan lossen daar zijn we ook nog niet uit
Verschillende mensen geven als tip om inderdaad een duowagen op marktplaats te scoren, maar ik heb ook vernomen dat zo'n ding niet gemakkelijk in de auto mee te krijgen is.. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Zo'n plankje (kiddy-board) zou misschien toch kunnen...
Of een andere tip die ik kreeg: Je kleinste in een draagdoek of buikdrager en de oudste in de wandelwagen.  

groetjes Hompie

Hallo Tess,

tussen mijn twee meiden zit ook precies 1,5 jaar. Wij hadden ook een bugaboo, maar hebben uiteindelijk toch een dubbele wagen gekocht en hier hebben we heel veel plezier van gehad. Je kunt dan als je alleen op pad gaat heel makkelijk de kids meenemen en ze kunnen er ook prima in slapen. Wij hebben er zeker 2,5 jaar intensief gebruik van gemaakt. We hebben hem onlangs verkocht. Nu ben ik zwanger van de derde en is de jongste bijna 4 en ga ik lekker weer met de bugaboo op pad.

groetjes,
Natalie

Hier hetzelfde "probleem". Onze wagen is nu net 1 jaar oud en ik vind het een prima ding en dus doodzonde om weg te doen. Zo'n duowagen lijkt me een crime in winkels, kan nu maar net tussen de kassa's door dan kan ik met een duowagen dus alleen bij de kinderwagenkassa die niet altijd open is, over het kruidvat nog maar te zwijgen. Daarnaast gaat dat gewoon niet in de  hal passen, de een-persoonswagen gaat maar net. Ik vind ons zoontje straks nog te klein voor een kiddyboard, met 1,5 zie ik hem al afstappen terwijl ik net lekker doorrij. Ik heb dus bedacht om de eerste weken een draagdoek te gebruiken en voor de periode daarna een babybjorn active aan te schaffen. Die zit net wat beter op de rug waardoor hij minder zwaar wordt. Als de kleine dan een half jaar is dan kan de oudste (inmiddels 2) wel op een kiddyboard denk ik. Grote stukken wandel ik toch niet alleen en als we echt weggaan hebben we een rugdrager en een buggy, dus ik denk dat ik het hierbij hou.

Hoi allemaal!

Wat leuk dat jullie ook kleintjes hebben (krijgen) die zo dicht op elkaar zitten!

Ik moet zeggen dat ik de draagzak een goed idee vind! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Binnenkort gaan we ook op vakantie met het vliegtuig, en dan is voor onderweg een rugdrager voor de oudste wel handig, bovendien kunnen we die van familie lenen. Een buikdrager voor de allerkleinsten hebben we al geleend, en dan kunnen we straks afwisselen. En dan toch zo'n plankje achter de wagen denk ik voor wat later. Ik hoorde laatst van iemand wiens zoontje ook vaak gaat zitten op het plankje... (Iemand enige ervaring daarmee?)

(Al moet ik zeggen dat ik toch nog wel twijfel hoor, vooral als ik jou hoor Natalie, met 2,5 jaar plezier van de duowagen!)
Ik zal het eens met m'n man overleggen....

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes!
Tess

Hoi Hoi,

ik zag een tijdje geleden iemand lopen met een soort 'aanklikbuggy' aan de zijkant van haar wagen. Het leek een beetje op een gewone buggy, maar dan met maar aan één kant wieltjes. Die kun je er tijdelijk aanhangen, en er weer afhalen en onderin je kar opbergen als je in een kleine winkel bent.Ikheb geen flauw idee hoe hij heet, maar dat vind je misschien wel via Google.

Succes! Groetjes, Claudia

Terug
Bovenaan