1 april keizersnede en ben ineens zo bang.

Hallo

We hebben samen met de arts besloten voor een geplande keizersnede.
Dit om verschillende redenen,maar nu word ik ineens zo zenuwachtig en bang.
Bang voor de baby en mezelf.

Bah,hoe kom ik deze laatste dagen door!!
Ik hoop dat het de vermoeidheid is,en dat ik er morgen weer beter tegen aan kijk.

Groetjes

heb je het hier ook met je gyn, over gesproken?
Het lijkt mij logisch dat je bang bent, je hebt het dan niet onder controle. Maar ik ga er vanuit dat het niet voor niets is dat je een geplande keizersnee heb.
En wat   zegt je partner hiervover?

Ik kan het me wel voorstellen hoor, ik zou ook liever voor een natuurlijke bevalling kiezen, maar helaas heb je het niet altijd zelf voor het zeggen.

Misschien kun je voor jezelf vaststellen waar je precies bang voor bent en het wellicht nog met je gyn bespreken. Het is allemaal niet niks, dus dan mogen ze je toch wel even goed te woord staan, toch? Voor die artsen is het allemaal een dagelijks iets, maar voor jou niet, dus ik zou anders gewoon nog even bellen of een afspraak maken.

Misschien kun je je zorgen iets duidelijker formuleren en hier op het forum plaatsen? er zijn zoveel vrouwen hier die een keizersnede hebben gehad, die kunnen je er vast alles over vertellen!

Groetjes, Marisa

Hallo

Bedankt voor jullie reactie,

Mijn partner verheugt zich op woensdag en doet heel erg zijn best mijn angsten weg te halen.

Waar ik bang voor ben is...Ik schaam me er een beetje voor...
is dat ik dood bloed,en dat ik er dan niet meer voor mijn ander kindje ben.

Eigenlijk is dat het enige wat door mijn hoofd spookt,ben niet bang voor de pijn enzo,ik heb van mijn eerste ook een keizersnede gehad.

En mijn arts zei letterlijk..als het te gevaarlijk was had ik het nooit gedaan.
Ik weet ook dat het helemaal niet realistisch is wat ik denk,maar toch...

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.
Ik ben blij met jullie reactie.

Ik snap je angst wel. Ik heb geen keizersnee gehad, maar de eerste keer een stuitbevalling, de 2e keer een gewone bevalling. En ook dan heb je geen controle, flitst er van alles door je hoofd. Ik denk dat je je er aan over moet geven.

Hoi!

Moedergevoelens zijn sterkt. Het is daarom heel logisch dat je je bij deze  keizersnede juist meer zorgen maakt, ondanks dat je geen nare ervaringen hebt van de eerste keer.

Ik heb het zelf ook wel hoor, maar voor mij is de bevalling nog even weg. Dan denk ik inderdaad, ik hoop maar dat het allemaal goed gaat, anders ben ik er niet meer voor mijn dochter (onze eerste). Niet reeel misschien, zoals je al zegt, maar toch...

Ik ben bang dat ik je angst niet kan wegnemen. Een voordeel, het is al snel en  wat dat betreft hoef je niet heel lang meer in de stress te zitten. Probeer de laatste dagen voor de keizersnede leuke dingen te doen met je man en kleine. Straks hebben jullie het zo druk met de nieuwe baby. En ga bijv. nog even lekker uit eten (of laat iets lekkers bezorgen als je de deur niet meer uit wilt). Verwen jezelf en je gezin nog even, dan kun je daar lekker van genieten en verzet je je zinnen gelijk.

Groetjes en alvast veel sterkte woensdag! Op een goeie afloop! Laat je nog even weten hoe het was?

Groetjes, Marisa

Heey,

Ik snap heel goed dat het beangstigend is, helemaal als je al een kindje rond hebt lopen waar jij je ook zorgen over maakt. Ik ben helaas ook bang dat ik je angsten niet weg kan nemen anders dan te zeggen dat als er risico's voor jouw of de baby aanzaten ze het vast niet deden. Weet dat dit info is wat je allang weet dus ik wil je alleen heel veel sterkte wensen aankomende woensdag.....is wel een gave dag voor je kindje om geboren te worden!!!!! en laat als je weer een beetje aangesterkt bent weten hoe het is gegaan!

Groetjes Brechtje

hoi bridget

wij zij zelf voor ons 3de kindje bezig,
Zag net dat je bang bent voor een keizersnede ,
heb zelf 2 keizersnedes achter de rug en moet echt zeggen valt echt heeeeeel erg mee!
is zo gebeurt.
ons derde kindje wordt ook met keizersnede geboren.
En je hoeft er echt niet bang voor te zijn.
De artsen weten wat ze doen!
hoop dat je dat een beetje gerust stelt, en je nog een beetje kan genieten van je zwangerschap.

suc6 en veel plezier met de baby staks ;)

groetjes Diana.

Terug
Bovenaan