1 dag overtijd

Beste fNDiYsOsKjMOdTPh, wat ontzettend vervelend dat je in deze onzekerheid zit. Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk verwarrend en frustrerend is, als je 10 dagen overtijd bent maar een negatieve zwangerschapstest hebt. Zelf kan ik hier niet over meepraten, ik heb hier geen verdere ervaring in. Ik heb wel nog even voor je gekeken op Oudersvannu.nl en ik vond het volgende artikel waar je zeker wat aan kan hebben. Het artikel is medisch beoordeeld door een Gynaecoloog- perinatoloog en een voorplatingsgeneeskunde arts. Ik heb het even voor je samengevat. Onderin dit bericht staat de link waar je het volledige artikel kunt lezen.

Hoe kun je niet ongesteld worden én een negatieve zwangerschapstest hebben?
''Als je menstruatie al een paar dagen uitblijft en je hebt seks zonder anticonceptie gehad, denk je misschien dat je zwanger bent. Zegt de test 'niet zwanger', maar twijfel je of dit klopt? Doe dan een paar dagen later nog eens een zwangerschapstest. Als je te vroeg test, kan het zijn dat je nog niet genoeg hCG aanmaakt. Daardoor kan de test negatief zijn. Dit kan ook het geval zijn op de eerste dag van je verwachte menstruatie. Is de test na vijf dagen nog steeds negatief, dan is de kans erg klein dat je zwanger bent.

Als je één of meer dagen overtijd bent, betekent dat niet automatisch dat je zwanger bent. Blijft je menstruatie uit, dan is dit meestal onschuldig. Word je langere tijd niet ongesteld, maar ben je ook niet zwanger? Maak dan een afspraak met je huisarts om te kijken wat de precieze oorzaak is. Overigens kun je, ook als je een tijd niet ongesteld wordt, wel zwanger raken. Wil je dit niet, blijf dan anticonceptie gebruiken.

Een zwangerschap is niet de enige oorzaak waardoor je (tijdelijk) niet ongesteld wordt. Ook een stevige verkoudheid, griep of stress kunnen ervoor zorgen dat je niet op tijd menstrueert. Wat zijn de redenen waarom je niet ongesteld wordt of en niet zwanger? De meeste oorzaken die je cyclus kunnen beïnvloeden zijn onschuldig, maar er kan ook een medische oorzaak zijn. Word je niet ongesteld, maar ben je ook niet zwanger? Dat kan komen door bijvoorbeeld hormonale schommelingen of stress''.

Je kunt altijd even je huisarts hierover bellen en bij haar of hem om deskundig advies vragen.

Wil je het artikel verder lezen lezen? lees hier verder.

Heel veel sterke en succes gewenst én weet dat je hier altijd je ei kwijt kunt. We helpen je graag verder!
Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan