1 jaar bezig en nu?!..

<article class="blog-detail forum-single no-margin box shadow" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; float: left; width: 361px; margin-top: 0px; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;"><div class="inner" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; z-index: -1; padding: 10px; width: 361px; float: left;"><div id="post32093293952" class="community-photoclub-content" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;"><ul class="info" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; width: 341px; float: left; border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-color: #f9f9f9; list-style: none; padding: 10px 20px; margin: 0px 0px 20px !important 0px;"><li style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; float: left; line-height: 30px; margin-left: 0px; margin-right: 5px;">   <span id="HugsPost32093293952" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;"></span>  </div></div></article><div class="box shadow no-margin" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; float: left; width: 361px; margin-top: 0px; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;"><div class="inner" style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; z-index: -1; padding: 10px; width: 361px; float: left;"><p style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; margin: 0px 0px 10px; width: 341px; float: left;">Hallo dames !<br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Even in t kort: ik en mijn man hebben vorig jaar oktober besloten te gaan voor ons eerste kindje. Iets wat ik zelf al lang graag wilde maar waar mijn man toen nog even mee wilde wachten. Ik ben 23 jaar. Mijn man is 32<br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Wij zijn dus nu iets langer dan 1 jaar bezig. <br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Ik moet zeggen dat ik natuurlijk verhalen hoorde van vrouwen die binnen 1 maand zwanger waren of waar bij het zelfs 2 jaar duurde.. maar ik had niet verwacht dat het bij ons ook zo zou zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik weet dat er vrouwen zijn die nog langer bezig zijn dan ik nu . Maar alsnog vindt ik het een zware , verdrietige en onzekere periode ( de weg naar het zwanger worden). Mijn man zegt vaak schat ! Het komt vanzelf je moet er niet steeds zo mee bezig zijn. Maar als we eerder zijn voelen vrouwen elke maand van alles wat lijkt op zwanger zijn maar wat het toch niet blijkt te zijn. Gevoelens waar je vervolgens weer erg veel verdriet van hebt. Of vriendinnen en kennissen in de omgeving. Die allemaal zwanger worden en jij blijft maar achter. Hoe je het ook went of keert: ik vindt het ronduit KUT.<br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Maar goed nu ik mijn gevoelens heb geuit. Even door naar het volgende .. woensdag 6 nov hebben mijn man en ik onze eerste afspraak bij de gynaecoloog. Wat betreft het inmiddels een jaar bezig zijn zonder resultaat.<br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Een tijd geleden zijn er bij mij al wat onderzoeken gedaan zoals een inwendige echo: hier kwam niets uit.<br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit hebben meegemaakt, meemaken en hun ervaring met mij zouden willen delen. <br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Wat zijn nu de volgende stappen: <br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Ik vindt het zo spannend en een beetje angstig .<br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease;" />Super bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik ben benieuwd naar dat van jullie</p></div></div>

Hallo! 

Ik ben nu 25 en mijn partner 35. Wij zijn 2,5 jaar bezig geweest mijn cyclus was perfect op 28,5 dag en op (inwendige) echo’s was niks vreemds te zien. 

Wij wonen in Duitsland en hier moet je eerst 25 zijn voor ze je willen helpen met een zwangerschap. 

Vorige maand hebben we het maar één x gedaan precies op dag 14 en vervolgens ben ik een weekje naar Nederland gegaan om mijn geopereerde vader te helpen (was heel moe maar goed dat kon ook van de auto rit komen enz.) had overal spierpijn maar had ook veel paarden moeten rijden in Nederland. Ik was 2 dagen over tijd toen ik een test deed en positief!! Het overviel me natuurlijk! 

we zijn nu 5 weken in verwachting van ons eerste kindje maar ik ben ontzettend bang dat het fout gaat. 

Wat een rot tijd he, ik ben ook vorig jaar oktober met de pil gestopt en hoopte snel zwanger te raken, helaas heb ik pcos waar ik nu pillen voor krijg en gaat nu al 3 maanden goed maar helaas nog niet zwanger. Mij helpt het forum van mensen bij wie het langer als een half jaar duurt hier heel erg we zitten in hetzelfde schuitje en hopen dat het uiteindelijk voor iedereen mag lukken na zo’n lange onzekere tijd. Hebben ze je man zijn zaad al getest? Ik hoop dat ze je iets verder kunnen helpen en als er niets is dat dat je wat rust geeft om vol goede moet door te gaan met hopelijk snel positief resultaat ☺️ Je bent iig niet alleen!

Heel herkenbaar. Wij zijn 26 en bijna 30, en ook alweer een jaar verder. Met de kanttekening dat mijn epilepsie arts zei dat we pas januari moeten rekenen. Wij dachten ook dat het wel vanzelf zou komen. Heel jaar voor ons. Kan nog maar nog even en dan gaan we alweer naar een nieuw jaar. Wij hebben ons niet laten testen. Ikzelf ben er overtuigd dat er aan mijn kant niets fout zit. Ik heb er soms mooie duidelijke cyclusmaanden tussenzitten. Wel twijfel ik soms over vriendlief. Op zijn 6e is hij geopereerd omdat er een bal nooit is ingedaald. Kwakje wat ie er uitschiet ziet er prima uit, maar wat de zwemmertjes er in doen en hoeveel dat er zijn? Ook hier dus veel twijfel en veel verdrirt. Soms doet dat bijna fysiek pijn. Maar vanaf volgend weekend gaan we er gewoon weer voor en dan zien we wel. We durven nog niet naar een arts en willen eerst nog zelf proberen.

Zwaai. Hoooiiii! Ik 37, hij 48. Morgen verwacht ik helaas ronde 14 in te gaan. Met mij was ook niets aan de hand, met hem wel. Verminderde zaadkwaliteit. Verrassing, want hij heeft 2 kinderen uit een eerdere relatie. We doen nu IUI in de natuurlijke cyclus en zullen als dat niet lukt overstappen op ICSI.
Ik zou zeggen, laat het over je heen komen. Je bent gelukkig jong dus je hebt nog de tijd ? beetje een grapje, maar ik meen het wel. Het is echt heel gewoon dat t een jaar of langer duurt. Als ze onderzoek doen dan levert dat ook niet altijd een antwoord op helaas.. Maar goed, het lange wachten blijft hoe dan ook ontzettend rot en moeilijk. Zoals WilKindje zei: het draadje 'voor wie na een half jaar nog niet zwanger is' is een prettig lotgenoten draadje. We weten hoe het is. 

Hallo, 
ook ik kan hier mijn ervaring delen. Ik ben 24 en mijn vriend is 33. We zitten nu inmiddels in ronde 15 en zijn 16 maanden bezig om een kindje te krijgen.
juli vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Na ongeveer 8 jaar de pil te hebben geslikt en door te hebben geslikt redelijk vaak. 

Een jaar later in juli ging ik naar de huisarts. Ik vond dat ze me niet heel serieus nam maar ik heb altijd het gevoel gehad dat het niet helemaal goed zat. Twee weken later mocht ik toch op gesprek bij de gyneacoloog. Ik werd die maand meteen in de gaten gehouden rond mijn cyclus doormiddel van echo's. Na de tweede echo zagen ze iets vreemd... vocht in de eileider. 

Door alle testen kreeg ik het evaluatie gesprek. Het zaad van mijn vriend is trouwens 2x getest. 1x toen we net gestopt waren met de pil en toen was het super slecht. In mei nog een keer en toen was het boven gemiddeld goed... heel raar. 
Uit het evaluatie gesprek kwam dat ik in aanmerking kwam voor een hsg. Hierbij spuiten ze je eileiders door met een vloeistof om een röntgenfoto te maken. Dit levert ook extra vruchtbaarheid op zeggen ze. Je moet dan eerst je menstruatie afwachten en op de tweede dag een afspraak maken.. helaaaas maar ook weer heel leuk gingen we net op vakantie toen ik ongesteld werd dus moest een maand overslaan. Nu heb ik 2,5 week geleden de hsg gehad ik vond het verschrikkelijk en echt super pijnlijk. 
Hij wilde mij ook meteen hormonen geven omdat ik een hele wisselende cyclus heb. Tussen 31 en 38 dagen.. zo kon hij de cyclus wat inkorten. Dit wilde ik niet meteen doen omdat we op vakantie gingen etc.
nu ben ik dinsdag weer op gesprek geweest en goed nieuws.. geen gekke dingen te zien op de foto en alles doorgankelijk. Volgende maand ga ik clomid toch een kans geven als ik deze ronde niet zwanger raak. 
gister had ik echter voor de aller eerste keer echt een knal positieve ovulatie test in mijn handen. Weer pas op dag 22 dus het word een cyclus van 35 dagen ben ik bang. 

Ik ben er ook behoorlijk klaar mee. Het zwanger worden leek me zo leuk maar na bijna 1,5 jaar pff vind ik er niks meer aan ? maar ik heb weer hoop en dat vind ik wel wel weer fijn. 

succes dames 

Super fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik wist ik natuurlijk ergens wel. Maar toch ervaar ik het als erg fijn om er met iemand over te praten.  Ik zou het fijn vinden het ergens ook een plekje te kunnen geven dat het lang duurt. Maar helaas is dat niet zo gemakkelijk. Ik heb mijn babykamermeubeltjes al klaar staan en al van alles uitgedacht over hoe het zal verlopen... ik weet dat ik mijzelf daar ook echt niet mee help. 
maar sorry die mensen die zeggen meid ga lekker op vakantie ! Dan wordt je vast snel zwanger. Ik haat deze mensen . 

Die mensen snappen er echt geen drol van. Elk lichaam werkt anders, voor de een werkt t om op vakantie te gaan, de ander heeft hulp nodig of langer wachten.
Ik heb drie rompertjes klaarliggen in mijn nachtkastje. Dat geeft mij hoop en ik kan mij voorstellen hoe daar ooit een klein hummeltje in zit. Verder dan dat ga ik niet. Oh ja, ik hoop binnenkort te verhuizen en inderdaad daar heb ik al helemaal ingetekend waar het babybedje komt.

Terug
Bovenaan