1 jaar bezig en nu?!..

Hoi,
Inneem 2018 laatste prikpil gehad
ik ben 37 mijn man met 40
Ik heb 2 kinderen uit een eerder huwlijk
Zwanger worden was daar geen probleem. 
januari feb en maart lange cyclus daarna 28-25 vaak positieve ovulatie testen precies plannen en gezellig maken maar helaas.. 
in mei had ik 3 dagen voor menstruatie een knal positieve zwangerschapstest.. maar toch ongesteld geworden.
We hebben nu een door verwijzing naar de fertiliteit kliniek deze afspraak staatgepland op 27 nov. 

Vind het ontzettend spannend. Kunne we zwanger worden ? Wat is er loos? Waarom duurt het zo lang ? wat voor traject is er weg gelegd voor ons ? Hoever gaan we ? 

Ik zit ook in hetzelfde schuitje.. Oktober vorig jaar gestopt met de pil en na lang uitblijven van menstruatie nu inmiddels redelijk stabiele cyclus en we zitten in ronde 8. Ik ben 27, hij 31.
door ha naar gynaecoloog verwezen en bij inwendig onderzoek zag het er allemaal goed uit. Moest ook bloed prikken en krijg daar deze week de uitslag van. Volgende stap zou zijn om ook zijn zaad te laten checken. 
Vind het een onwijs lastige periode. Iedere maand weer die teleurstelling. En dat terwijl we met ovu testen wel de eisprong meten en we daar rekening mee houden. Geduld wordt enorm op de proef gesteld en het is vaak lastig...

Wat fijn om te lezen dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, hoe rot het ook is om dit schuitje te zitten. Wij zijn ruim een jaar bezig om zwanger te worden. Vorige week maandag bij de gynaecoloog te horen gekregen dat we ervoor kunnen kiezen om het IUI traject in te gaan. Eerst moet er een hsg onderzoek gebeuren, om zeker te weten dat mijn eileiders schoon zijn. Ik vind het echt super spannend allemaal, maar aan de andere kant heb ik er ook wel zin in, want misschien ben ik in 2020 wel zwanger!
Ik zie best op tegen het hsg onderzoek, ik lees ervaringen waaruit blijkt dat het super pijnlijk is. We gaan het meemaken...

Terug
Bovenaan