1 jaar borstvoeding, wanneer stoppen???

Mijn mannetje is op 3 mei jarig en dan vieren we zijn eerste verjaardag.
Hij krijgt nu nog 2 keer per dag borstvoeding, 's morgens en 's avonds.
Nu moet ik as zondag avond weg en kan hem niet voeden dus kolfde ik een beetje voeding alvast af voor in de vriezer.
Nu vroeg mijn man wanneer ik eens ga stoppen met de borstvoeding.
Hij is nu bijna 1 jaar dus wordt het wel eens tijd zei hij.
Daar was ik dus al bang voor, ik wil nog helemaal niet stoppen.
En hij heeft er ook helemaal geen last van hoor het is puur de buiten wereld die mee speelt, het is raar een dreumes nog aan de borst te hebben vindt ie.
Hoe gaan jullie er mee om, het gaat nog zo lekker dus waarom zou ik stoppen het is zo gezond voor hem.
wie weet raad groetjes Martine

Hoi Martine,

alweer bijna 1 jaar, wat gaat dat snel he?! Mijn kleine ventje wordt 29 mei ook 1 jaar. Hij krijgt ook nog 2x per dag mamamelk. 's Ochtends en 's avonds. Mijn man vindt het knap, stoer en glimt van trots als hij iemand vertelt dat ik nog steeds borstvoeding geef. Ik vind het aan de ene kant ook wel bijzonder maar aan de andere kant ook heel normaal. Als mijn ventje overdag in zijn polo langs de tafel stapt vind ik hem ook al zo groot. Maar als hij 's avonds lekker in zijn pyama en slaapzakje tegen mij aan ligt om te drinken is hij weer zo schattig & klein. Ik heb de eerste 10 maanden gekolfd als ik op mijn werk was en daar was ik toen ook helemaal klaar mee. Een paar weken geleden liep mijn voeding erg terug, ik schrok van het idee dat het al bijna afgelopen was. Aan de andere kant, hij geeft nu dus ook aan dat hij steeds meer andere dingen eet en drinkt. Ik heb nu dus een paar weken aan het idee kunnen wennen. Ik ben er zelf eigenlijk aan toe om te stoppen. Op zijn verjaardag krijgt hij naast een zelfgemaakte suikervrije taart, zijn laatste slokjes mamamelk. Ik vind het nog wel een moeilijk idee, je sluit toch een periode af, maar ik ben ook waanzinnig trots dat ik dit heb mogen en kunnen doen. Ik wens je veel succes met je beslissing en een geweldig mooi feest op jullie 1ste verjaardag als ouders!

groetjes,
Marieke

wil je zelf al stoppen?

dat is de allerbelangrijkste vraag. Als jij er aan toe bent, dan ben jij er aan toe.
Waarom vindt jouw man hier iets van?
Het is toch niet iets tussen je man en je kindje? Het is toch iets van jou en je kindje?
Het klinkt alsof jij er nog niet aan toe bent om te stoppen, je kunt t toch wat geleidelijker laten gaan?

en op een dag dat jij er niet bent, dan hoef je niet te kolven toch, dan kan je man toch gewoon wat water geven ipv avondvoeding? Of wat volle melk in een flesje (als je een flesje wil geven) gemengd met water?

Het kan ook nog zo worden dat je kindje om de dag drinkt, of een keer in de week?
Ik zelf zou je aanraden om wat flexibeler om te gaan met het stoppen, kijk naar je eigen   behoefte en die van je kindje.

Succes, en groetjes

als je niet wil stoppen hoef je ook niet te stoppen.misschien dat je hem over een half jaar zelf te groot vind worden en sta je er meer achter om te stoppen.op mn werk huppelt een jochie van 1,5 rond die nog 2 keer daags de borst krijgt,maar hij lust geen gewone melk dus zo krijgt hij zn zuivel.

super dat je al een jaar   lang borstvoeding geeft.
Ik denk dat je man misschien ook een beetje bang is voor de   mening van de buitenwereld.
Ik zou zeggen stop wanneer jij of je zoontje er genoeg van heeft en niet wanneer de omgeving vindt dat het niet meer kan.
Wist je dat de WHO (onderdeel van de VN) aanbeveelt om tot 2 jaar  borstvoeding te geven.
succes met je besluit

Hoi,

ik geef mijn dochtertje al weer 2 jaar borstvoeding.
Als je meer ervaringsverhalen wilt lezen kun j ook eens kijken op www.borstvoedingsforum.nl hier is ook een apart deel voor moeders die langer dan 12 maanden voeden.

gr. Renée

leuk dat jullie zo lief reageren, ik heb nu ook zoiets van het is mijn ding en wie er wat ook zegt zo lang mijn mannetje en ik het graag hebben ga ik gewoon door.
Het is ten stotte nog steeds erg gezond en hij vind er ook soms zijn troost in als ie een keer 's avonds of 's nachts wakker is en dan ben ik alleen maar erg blij dat ik hem dat kan geven.
Dus we gaan nog even door tot mijn mannetje zelf aangeeft dat het genoeg is (hopelijk voordat ie naar het voortgezet onderwijs gaat )
groetjes Martine

Hallo,

Hier een extreem geval, mijn zoontje heb ik tot 2,5 jaar de borst gegeven!!!
Hij at hiernaast ook gewoon vast voedsel hoor.
Ik heb hem zolang gevoed omdat dit zo uit kwam en wij het beiden prettig vonden.
Om de buitenwereld heb ik me nooit druk gemaakt, ik voedde hem zelfs in het openbaar!
Ik heb gemerkt dat wanneer je het zelf als normaal beschouwd anderen geneigd zijn dat ook te doen. Ik heb in ieder geval nooit vervelende reacties gehad (misschien wel achter mijn rug om maar dat interesseerde mij niet).
Nu ik zwanger ben van de tweede weet ik dan ook zeker dat ik weer borstvoeding wil gaan geven. En hoe lang? Dat licht aan hoe wij (ik en mijn kindje) ons eronder voelen!
Doe dus maar gewoon wat voor jullie beide goed voelt en laat de buitenwereld voor wat het is!
Groetjes Nika

Terug
Bovenaan