1 jaar borstvoeding, wanneer stoppen???

Hallo Martine

Je schrijft dat je man het een raar gezicht vindt om jullie kindje nog aan de borst te zien maar is dat zijn eigen mening of de mening van wat anderen vinden?Een kindje van (bijna) 1 jaar kan nog erg vee; behoefte hebben aan de borst.Niet alleen vanwege voeding maar ook voor troost en geborgenheid.Ziet jouw man niet dat jullie kindje er nog van geniet en dat jij nog niet wilt stoppen?Het zou zo jammer zijn als je zou stoppen omdat jouw man het wilt.Ik hoop dat je eruit komt en misschien is het voor je man een troost...jullie kindje is maar even klein.Geniet daarvan en koester de momenten met hem aan de borst.

Lieve groet,
Anja (met 6 jaar non-stop kindjes aan de borst te hebben gehad waarvan eentje tot ruim 3 jaar en na een pauze van 9 mnd inmiddels weer 7,5 maand heerlijk terug aan het voeden)

leuk dat je me zo'n hart onder de riem steekt.
We gaan gewoon nog lekker even door hoor.
Het is inderdaad niet hij zelf (mijn partner)  die wil dat ik stop maar gewoon de buitenwereld die er raar tegenaankijkt.
niet dat hij het er met iemand over heeft ofzo, maar gewoon in het algemeen denkt ie dat mensen het beter vinden als je kind na een jaar wel eens van de borst af kan.
Maar zoals ik al zei we gaan gewoon nog even door, want mijn mannetje geniet er inderdaad nog lekker van en ik dus ook.
Hoe lang we nog doorgaan zal ik (of mijn mannetje) zelf bepalen.

Terug
Bovenaan