1 jaar en 10 maanden en slaapt nog steeds niet door

<p>Hoi allemaal,</p><p>Is er nog iemand die een kindje heeft dat niet doorslaapt.. 1 jaar en 10 maanden. Daarnaast slaapt de oudste niet echt ‘uit’.. 5.00/5.30. <br />Vind het een lastige situatie en zoek moeders die in hetzelfde schuitje zitten. <br />Liefs </p>
 
Ons meisje van 2;3 jaar begint nu steeds vaker door te slapen. Ze had ook een lange tijd dat ze om 5.00 wakker werd. Heel vervelend, van alles geprobeerd maar eigenlijk geen oplossing. Ze begon uit haarzelf later wakker te worden. Nu wordt ze vaak wakker zo rond 6.00/6.30. Nog steeds een vroege vogel maar wel acceptabel ?
 
Niks raars hoor. Al dat gedoe over doorslapen tussen ouders, in artikelen, in de maatschappij.. wishfull thinking en soms geluk hebben dat het bij jou gebeurt. Verder is niet doorslapen rond 2 nog steeds hartstikke normaal.
 
Jammer voor ons he? ? ?
Wij hebben soms ook flink te balen.
 
Hier een van 20 maanden. Die slaapt ook lang niet altijd door. Sinds een maand de helft van de nachten wel. Maar ik vrees dat goede dingen ook in fases komen haha! Andere nachten is ze 2-3 keer wakker, en ze is echt altijd om klokslag 6 uur op. Lijkt wel een robot. Zelf ben ik dan echt nog niet lekker uitgerust. Maar ik heb me er maar bij neergelegd. We hebben ook maar beperkt invloed op hoe nachten gaan. 
Virusjes brengen gedonder, maar geen invloed op. Prikkels geven gedonder, bijvoorbeeld altijd na de opvang. Dus die twee nachten per week geen invloed op. Als ze overdag teveel of te weinig slaapt... Maarja ook niet altijd iets waar je wat mee kunt. Tandjes en kiezen gebeurt nou eenmaal. Maar vaak genoeg ook gewoon zomaar. Geen pijl op te trekken. We laten ons gewoon verrassen met zo af en toe wel doorslapen sinds kort dus.   
 
De oudste is ruim 4, slaapt 5/7 nachten door. Roept af en toe omdat ze haar deken kwijt is en ongeveer 1x per week een plas ongelukje in de nacht...

De jongste is 2.5 en slaapt 2/7 nachten door. Bijna elke nacht moeten we er minimaal 1x uit voor haar of ze belandt halverwege de nacht in ons bed.

Daarnaast is het bijna altijd 6.00 wakker hier. Met slaapwekker blijven ze wel keurig tot 6.30 liggen, dat scheelt wel wat. Maar toch..

Dus tja, hier ist net zo :) Ik denk dat het niet zo gek is hoor. Ben nu zwanger van de 3e dus die gebroken nachten blijven de komende jaren nog wel, ga ik maar vanuit. Het went :) En af en toe proberen we op zondagmiddag ofzo even bij te slapen om en om. Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld even 1.5 uur geslapen na een rot-nacht afgelopen nacht..
 
Hier eentje die 4januari 4 is geworden en slaapt ook niet door.. Altijd al een slechte slaper geweest ook. Hij heeft wel eens doorgeslapen maar dat was denk ik meer perongeluk haha ? Hij slaapt prima in maar word altijd tussen 23.00 en 01.00 wakker, ligt vanaf dan dus ook tussen ons in want dan slaapt hij tenminste..

Hij heeft ook nog een babybroertje van bijna 9 maanden (de 27e) die slaapt veel makkelijker en beter. Slaapt ook soms al door en anders nog een late fles en terug z'n bed in. Ookal hebben we bij beide het zelfde gedaan, ze zijn heel anders qua slapen.
 
Terug
Bovenaan