1 jaar en nog NOOIT doorgeslapen

Ik heb een prachtig lief zoet zoontje van net een jaar oud. Hij is heel erg actief en heel vrolijk, echt een komiek en entertainer in onze familie. Huilt nooit, altijd goed gehumeurd. Liep al zelfstandig vanaf 10 maanden, kroop a vanaf 4 maanden. Zegt al zelfs een paar woorden.

maar meneertje heeft een ding nooit gekund, slapen! Nog noooooit is het hem gelukt om langer dan een uur, anderhalf uur door te slapen. Ook niet toen die net geboren was. Hij wordt wakker en de ene x lukt het met een handje vasthouden of geven, andere keer met een speentje, soms wilt ie bv, en andere keren moet ik, -en ja alleen ik, bij iemand anders wordt ie helemaal wakker - een enkele minuten met hem lopen tot dat ie weer slaapt. En dan hebben we dezelfe routine na een uur en soms zelfs drie kwartier.

ik heb alles geprobeerd, door laten huilen werkt bij hem echt niet, daar issi veeeel te wijs en slim voor. Zelfs het cb en kinderarts adviseren me gewoon op te geven en het accepteren inmiddels.

en nog iets terzijde, hij heeft ook NOOIT in de kinderwagen willen zitten, en nu die kan lopen gaat het al helemaaaal niet meer. Hij strekt echt zn benen en gaat net zo lang huilen ( ja zelfs 2 uur!) tot dat hij eruit is en dan issie weer de aller vrolijkste.

hij weet heeel goed wat hij wil en niet wil.

Nu vraag ik jullie moeders, help me, ik heb geen energie meer over....

Hoi,

Kan me heel goed voorstellen dat je geen energie mee over hebt. Ik heb een tweeling van 4 jaar inmiddels en 1 was ook een moeilijke slaper en ook veel 's nachts op geweest. Toen hij echt nog heel klein was hielp inbakeren enorm maar naarmate hij groter werd lukte dit niet meer. Wat hielp was een lampje aan laten en een wekker of klokje op de kamer. Van het getik van de wijzer werd hij rustig en viel hij in slaap en bleef ook in slaap. Misschien is dat nog het proberen waard.

Succes

Heeft hij toevallig al in zijn kamer.. maar dat werkt ook niet bij hem.. Ik kan niet wachten tot dat hij kan praten en dat ik kan vragen wat er is, misschien dat we er dan iets aan kunnen doen?? :(

Ik kijk graag mee voor de gouden tip. Hier 1 van 3,5 jaar die nog vaak 2 keer komt. Als we geluk hebben 1 keer. En als hij een rustige nacht heeft staat de oudste van 4,5 een paar keer naast ons bed.

Breng hem maar een week of 2 hier misschien helpt het hahahahahaha

Agossie nee flauwe opmerking maar helaas  kan ik er niet over meepraten, ja op dit moment wel omdat de jongste tandjes krijgt en dat is nu al een dag of 6 gebroken nachten....

Verder sliep die dame van mij met 4 weken al door de oudste heeft tot 6 maanden nog 1 x per nacht een fles gehad dus ik mag en zal dan ook nooit klagen als ik dit lees...

Waarschijnlijk had ik hem echt ff weggebracht om zelf bij te kunnen tanken en dan beter na te kunnen denken over mogelijkheden...Misschien staat zijn bedje op een wateraar  (ja je gaat het ver zoeken ) of kun je het kamertje eens laten zuiveren met wierook ...niet geschoten is altijd mis toch?

Succes en ik hoop dat je snel weer rust hebt!

<p style="text-align: left;">Jouw zoontje klinkt echt in alle opzichten precies als die van mij!</p>
<p style="text-align: left;">Is ook echt het zonnetje in huis, altijd vrolijk. Is nu 10 maanden en loopt inderdaad. Het is echt een grappenmaker en voor de rest super makkelijk. Alleen net als wat jij omschrijft, slaapt slecht vanaf de geboorte.. Laten huilen helpt inderdaad niet, zeker sinds meneer kan staan blijft hij ook gewoon rechtop staan. Ik begrijp echt precies wat je bedoelt... Ben benieuwd wie er een gouden tip heeft!</p>
<p style="text-align: left;"></p>

Wat moeilijk! Ik had ook zo'n dochter...

uiteindelijk komt het goed. Het belangrijkste is denk ik 1 strategie kiezen en daaraan vasthouden. Ik vrees dat hij (zo slim als hij is) doorheeft hoe jij worstelt met de situatie en doet daar zijn voordeel mee.

je schrijft dat laten huilen niet werkt. Zolang jij uiteindelijk naar hem toe gaat blijft hij natuurlijk huilen. Hij weet immers dat je uiteindelijk toch wel komt. Bij ons heeft het lang geduurd maar uiteindelijk heb ik een week vakantie opgenomen, het vergt namelijk veel doorzettingsvermogen en het komt je slaap niet ten goede, maar dan heb je ook wat. Je gaat naar hem toe, zegt dat hij moet gaan slapen, geeft hem een kus en gaat weg. Als hij doorgaat ga je na een kwartier nog een keer en herhaalt dit. Daarna laat je hem, hoe lastig dit ook is en hoe lang het ook duurt. Mijn dochter hield het zeker 2 uur vol!

ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar ik denk dat het doorzetten vooral het belangrijkste is!

succes

Leuk Mary. Mijn zoon houdt het 5 uur vol. En dat weken lang. Dus niet voor elk kind gaat dat op. Wij zijn gisteren begonnen met melatomine. En hij heeft afgelopen nacht doorgeslapen. Vanavond is hij heel makkelijk gaan slapen. Maar hij is 3,5 jaar oud. Ik zou het bij jongere kinderen zomaar niet doen.

Hij heeft ook erg gevoelige darmen en heeft daar heel veel last van. Ook een reden om wakker te worden. Tel daar een ijzersterke wil bij op en je zit weken uren wakker 's nachts. Ik ben niet een persoon die snel opgeeft en ook echt niet bij elk huiltje naar boven gaat ( hij huilde gemiddeld 10 tot 14 uur per dag met uitschieters van 20 uur!) Dus de opmerking van doorzetten schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Terug
Bovenaan