1 jaar kruipt niet en trekt zich niet op

<p>Hi allemaal,</p><p>Even checken bij jullie. <br />Onze zoon is bijna 1 jaar en kan nog niet zelfstandig tot zit komen, kruipt nog niet en heeft helemaal geen interesse om zich op te trekken. <br />Hij kan wel zelfstandig zitten als je hem neerzet, maar vanuit zit stand niet naar de zijzit of buik. Tijgeren kan hij sinds 2 maanden wel heel goed. <br /><br /></p><p>Ik zie allemaal kindjes om ons heen die jonger zijn en al kruipen en/of lopen. <br /><br /></p><p>Denken jullie dat we de fysio moeten inschakelen of is dit nog te vroeg?</p>

Die van mij leerde dat zo ongeveer in 1 keer toen hij rondom de 11 maanden was.. 
Maar bij twijfel zou ik lekker het CB bellen, dan weet je meer. 
Verder zijn er altijd kinderen later en eerder dan het gemiddelde ;)

Je kunt misschien een keertje contact opnemen met het consultatiebureau? Probeer je hem wel uit te dagen zich op te trekken bijv, door iets van een speeltje/beker/iets te eten (eten helpt hier altijd haha) op een tafel buiten bereik te leggen?
Sommige kindjes slaan kruipen over, daar zou ik me niet ál te druk over maken (als hij wel tijgert heeft hij iig wel interesse zich voort te bewegen). Maar als je je zorgen maakt kun je altijd contact opnemen met een fysio, daar is niks mis mee en die kennen sowieso "trucjes" die kindjes wat dit (staan, kruipen etc) betreft kunnen uitdagen. 
Probeer je ook niet teveel aan te trekken van kinderen om je heen die wel bepaalde dingen doen. Ieder kind ontwikkelt zich in een eigen tempo. 

Ieder kindje groeit op zijn eigen tempo. 
Ik zou even een kinderfysio benaderen. Ze hebben vast goeie tips! 
Het zou voor je zoontje zelf wel fijn zijn als hij het wel kan namelijk ?

Ik zou even het CB benaderen ja, misschien kunnen zij je doorsturen naar een fysio. Want met 1 jaar is wel vrij laat..
Al zit er enorm veel verschil in kindjes hoor! Ik werk op een kinderdagverblijf en de één kan met 10 maanden al lopen, de ander pas met 20 maanden. 
Mijn oudste dochter ging tijgeren met 10 maanden, optrekken met 10 maanden, kruipen met 12 maanden en lopen met 18 maanden.
Mijn jongste dochter ging tijgeren met 7 maanden, optrekken met 9 maanden, kruipen met 9 maanden en lopen met 12 maanden. 
Dus het verschil tussen mijn 2 kinderen is ook echt bizar. Terwijl ik niks anders doe in de opvoeding, de één is gewoon sneller dan de ander.
Het is niet direct heel zorgwekkend, maar ik denk dat je wel tips kunt gebruiken om hem te helpen. Zeker optrekken en zelfstandig tot zit komen mag onderhand wel...

Ik zou even het CB benaderen ja, misschien kunnen zij je doorsturen naar een fysio. Want met 1 jaar is wel vrij laat..
Al zit er enorm veel verschil in kindjes hoor! Ik werk op een kinderdagverblijf en de één kan met 10 maanden al lopen, de ander pas met 20 maanden. 
Mijn oudste dochter ging tijgeren met 10 maanden, optrekken met 10 maanden, kruipen met 12 maanden en lopen met 18 maanden.
Mijn jongste dochter ging tijgeren met 7 maanden, optrekken met 9 maanden, kruipen met 9 maanden en lopen met 12 maanden. 
Dus het verschil tussen mijn 2 kinderen is ook echt bizar. Terwijl ik niks anders doe in de opvoeding, de één is gewoon sneller dan de ander.
Het is niet direct heel zorgwekkend, maar ik denk dat je wel tips kunt gebruiken om hem te helpen. Zeker optrekken en zelfstandig tot zit komen mag onderhand wel...

Ons zoontje ook niet hoor. Hij is van eind juni en kan tijgeren als de beste en trekt zich zelfstandig sinds deze week op. Maar verder niet los staan oid. Zitten vanuit lig doet hij denk ik nu maandje of 2/3. Maar komt echt wel goed. We hoeven er gelukkig nog niet achteraan te rennen. 

Zoontje van bijna 14 maanden kruipt niet. Werd wel is een keer gezegd dat jongens altijd aan de late kant zijn, zo ook zijn vader vroeger. Hij kan pas sinds een maand van lig stand naar zit stand, en "opstaan" met hulp van iemand. Hij is niet sterk genoeg om stil te kunnen staan. Geen haast?

Terug
Bovenaan