1 jaar kruipt niet en trekt zich niet op

Het kan enorm verschillen per kind. Maar ik snap je zorgen. Ik zou het overleggen met het consultatiebureau. Wij hebben met onze zoon ook fysio gehad, al heel vroeg vanaf een maand of 3 ofzo. Het was meer voor mijn geruststelling dan het echt iets heeft uitgehaald denk ik, al weet je het natuurlijk nooit! Inmiddels heeft mijn zoon motorisch alles weer ingehaald, al zou hij nooit een turner worden ??

Onze dochter is 15 maanden. Trekt zich nu heeel soms op als ze in haar ledikant ligt. Kan al wel vanuit lig in zit komen. Tijgert niet. Kruipt niet. Is een billen schuiver. Wij hebben wel vi het CB een verwijzigingen gevraagd voor een kinder fysio. Voor de tips en oefeningen. Maar oefeningen met een dreumes met een eigen willetje is geen succes! Ieder kindje doet het op zijn of haar eigen tempo. 

Ons meisje bleef rechtop zitten met 6 maanden. Kon zelf gaan zitten met 7 maanden is gaan kruipen met 10 maanden en trok zich op met 11 maanden. Ze is nu 12 maanden en loopt. 
Misschien is ze heel snel maar ik zou toch eens naar een fysio gaan. 

Mijn dochter was een billenschuiver en heeft dmv kinderfysio oefeningen gekregen die ik met haar deed om te leren tijgeren en daarna kruipen. Kruipen deed ze pas met 13 of 14 maanden en lopen 20 maanden. 
Maak je geen zorgen, ieder kind ontwikkeld zich op hun eigen manier. 

Mijn dochter 11 maanden kruipt ook niet. We zijn al bij de fysio geweest en kregen als tip om haar veel op haar buik te laten liggen en in kruiphouding te zetten (al is het maar voor 5 minuten). 
Sinds afgelopen week kan ze ineens zelfstandig zitten en wilt ze aan alles optrekken om te staan. Kruipen wilt ze nogsteeds niet.? 

Terug
Bovenaan